Gjest Koy Skrevet 13. mars 2016 #81 Skrevet 13. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hadde jo ikke planer om å fortelle barna at han har funnet seg en kjæreste , skjønner ikke hva det skulle være godt for, bare at han skal skilles fra " kona". Anonymkode: 5092e...e07 Sånne ting har en tendens til å komme frem i lyset før eller senere, og du kan aldri vite at kona holder seg for god til å dele dette med barna.
Macro Skrevet 13. mars 2016 #82 Skrevet 13. mars 2016 3 minutter siden, Arcturus skrev: Ikke hør på dem TS. Dette er bare en enorm mengde moralisering og projiseringer av egne sorger. Det har veldig lite med din faktiske situasjon å gjøre. F.eks er det interessant å merke seg at mange hakker løs på selve utgangspunktet for tråden. De betviler sterkt den historien du blir fortalt av mannen. Dét kan man selvsagt gjøre, men å presentere spekulasjoner som fakta er uredelig. Er enig i denne også. TS: De som svarer her er kun ute etter å forsvare sin egen posisjon som kone. Kone er ikke en opphøyet status som overgår alle andre, og alle de hetsende utsagnene som går på deg som person skal du glatt overse. Du kjenner situasjonen og mener du har kontroll. Om du mener det er for lenge å vente må du nesten kreve at du og mannen tar noen steg fremover. Altså at han skiller seg. Om han vil vente er det ikke annet å gjøre enn å vente med han eller gå videre. Et alternativ er jo at dere pauser hele greia mens dere venter, og da er det jo mulig at dere begge finner nye partnere. Ta en prat med han du, slik at dere blir enige på nytt 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #83 Skrevet 13. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde du at du kom til å få masse positive svar i denne tråden? Du er kun ett dumt og naivt menneske. En dag så forstår du det forhåpentligvis, men akkurat nå så virker det ganske tomt. Anonymkode: 8e2ce...5e0 Se her ja, her dukket det opp enda en solstråle! Positive svar hadde jeg nok ikke forventet, men noe mer konstruktivt en " du er kun et dumt og naivt menneske" hadde jeg vel forventet. Men, men kan jo være for mye å forlange av enkelte at de skal kunne holde seg saklig. TS Anonymkode: 5092e...e07 4
Teethgrinding Skrevet 13. mars 2016 #84 Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Ok? Nei,jeg leser ikke linker da jeg syns det er å kreve litt mye av andre,så bedre å bruke egne ord. Så du kan jo heller ta deg tid til å forklare kort hva som står i linken,istedenfor å forvente at jeg bruker tid på å lese den? Hvilke nyanser er det jeg ikke fikk med meg? Jeg har hele tiden kun forholdt meg til det du skriver. Jeg er ikke så opptatt av hva akkurat du syns er krevende eller ikke. Jeg skriver det jeg skriver og forventer at det leses. Hvis du skal sitere meg og kritisere mine meninger må du gjengi meg korrekt. Det er minstekravet. Såpass skjønner du vel Blomsterert? Vær gjerne uenig, men da må du forstå meg først. Ellers snakker du kun til deg selv. Jeg kan fortelle at linken er et avisoppslag som beskriver hvordan fedre konsekvent fradømmes omsorg til barna sine. Dette skjer på et sviktende faglig grunnlag, men med det ideologiske premisset om at 'mor alltid er best egnet' - fordi hun er mor. Altså ingen vitenskapelig vurdering overhodet, bare rene verdibaserte antakelser.- "Fedre utsettes også ofte for argumenter om at barn under tre-fire år ikke tåler å overnatte andre steder enn hjemme hos mor. Dette er tydelig tilbakevist i en konsensusrapport av Richard A. Warchak fra 2014. Professor Frode Thuen sier: «Til tross for at det finnes svært lite forskningsmessig støtte for ideen om at de minste barna trenger en fast base, lever disse oppfatningene tilsynelatende godt blant mange fagfolk - også blant såkalt sakkyndige. Men de lener seg altså på et utdatert og sviktende kunnskapsgrunnlag. Forskning viser at spesielt gutter lider under å bli avskåret fra kontakt med fedre. De reagerer med utagering, mangel på disiplin i skolen og dårlige skoleresultater. Man finner også varig bedre sosial mobilitet og intelligens hos barn med tett involvering fra far.Dessverre er det lite som tyder på endring av praksis i norske rettssaler, hos sakkyndige og i barnevernet. Likestilt beskyttelse for begge foreldre og barns rettigheter til å ha likeverdig kontakt med begge foreldre saboteres fremdeles aktivt av våre store offentlige institusjoner." 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #85 Skrevet 13. mars 2016 8 minutter siden, Koy skrev: Sånne ting har en tendens til å komme frem i lyset før eller senere, og du kan aldri vite at kona holder seg for god til å dele dette med barna. Har heller ingen planer om å dele dette med kona. Anonymkode: 5092e...e07
Gjest Koy Skrevet 14. mars 2016 #86 Skrevet 14. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har heller ingen planer om å dele dette med kona. Anonymkode: 5092e...e07 Jamen kjære deg, med mindre dere begge jobber i CIA så skal det mye til for at dere klarer å holde dette hemmelig i åtte år! Folk blir mindre påpasselige med tiden, og plutselig en dag er hun inne å snoker på mobilen eller facebook på akkurat rett tidspunkt og da er det gjort.
Teethgrinding Skrevet 14. mars 2016 #87 Skrevet 14. mars 2016 2 minutter siden, Koy skrev: Jamen kjære deg, med mindre dere begge jobber i CIA så skal det mye til for at dere klarer å holde dette hemmelig i åtte år! Folk blir mindre påpasselige med tiden, og plutselig en dag er hun inne å snoker på mobilen eller facebook på akkurat rett tidspunkt og da er det gjort. En del av meg spør retorisk... So? Jeg har vanskeligheter med å ha stor sympati rundt en slik sjokkavsløring dersom kona faktisk er en despot. Hva kan man vel egentlig forvente dersom man behandler sin ektemann som møkk? Blomster og dikt? Hvor overrasket kan man egentlig tillate seg å være, tenker jeg. Hvis jeg hadde hisset og hvest de mest ufyselige forferdeligheter til min kjære i årevis; hadde jeg egentlig hatt så mye jeg skulle sagt dersom hun fant seg en annen? Jeg er enig med deg at det ikke er holdbart å skulle dra det der noe særlig langt ut i tid. Det beste hadde vært om han fant seg et nytt sted å bo, søkte om separasjon, og sakte men sikkert beveget seg vekk fra ekteskapet på en ryddig måte. Men, jeg kan også ha forståelse for at prosessen rundt å ta det valget kan ta tid. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #88 Skrevet 14. mars 2016 9 minutter siden, Arcturus skrev: Jeg er ikke så opptatt av hva akkurat du syns er krevende eller ikke. Jeg skriver det jeg skriver og forventer at det leses. Hvis du skal sitere meg og kritisere mine meninger må du gjengi meg korrekt. Det er minstekravet. Såpass skjønner du vel Blomsterert? Vær gjerne uenig, men da må du forstå meg først. Ellers snakker du kun til deg selv. Jeg kan fortelle at linken er et avisoppslag som beskriver hvordan fedre konsekvent fradømmes omsorg til barna sine. Dette skjer på et sviktende faglig grunnlag, men med det ideologiske premisset om at 'mor alltid er best egnet' - fordi hun er mor. Altså ingen vitenskapelig vurdering overhodet, bare rene verdibaserte antakelser.- "Fedre utsettes også ofte for argumenter om at barn under tre-fire år ikke tåler å overnatte andre steder enn hjemme hos mor. Dette er tydelig tilbakevist i en konsensusrapport av Richard A. Warchak fra 2014. Professor Frode Thuen sier: «Til tross for at det finnes svært lite forskningsmessig støtte for ideen om at de minste barna trenger en fast base, lever disse oppfatningene tilsynelatende godt blant mange fagfolk - også blant såkalt sakkyndige. Men de lener seg altså på et utdatert og sviktende kunnskapsgrunnlag. Forskning viser at spesielt gutter lider under å bli avskåret fra kontakt med fedre. De reagerer med utagering, mangel på disiplin i skolen og dårlige skoleresultater. Man finner også varig bedre sosial mobilitet og intelligens hos barn med tett involvering fra far.Dessverre er det lite som tyder på endring av praksis i norske rettssaler, hos sakkyndige og i barnevernet. Likestilt beskyttelse for begge foreldre og barns rettigheter til å ha likeverdig kontakt med begge foreldre saboteres fremdeles aktivt av våre store offentlige institusjoner." Men hva hadde nå dette med mishandling å gjøre? For å oppklare eventuelle misforståelser: Syns du noen bør bli i forhold hvor de blir mishandlet? Det spørsmålet og svaret bør jo være klargjørende mellom oss. Ang.linker,så er det dårlig debattskikk å kreve at andre går inn og leser linker.Det er ikke bare "bare noe jeg syns" :-)
Gjest Koy Skrevet 14. mars 2016 #89 Skrevet 14. mars 2016 Et øyeblikk siden, Arcturus skrev: En del av meg spør retorisk... So? Jeg har vanskeligheter med å ha stor sympati rundt en slik sjokkavsløring dersom kona faktisk er en despot. Hva kan man vel egentlig forvente dersom man behandler sin ektemann som møkk? Blomster og dikt? Hvor overrasket kan man egentlig tillate seg å være, tenker jeg. Hvis jeg hadde hisset og hvest de mest ufyselige forferdeligheter til min kjære i årevis; hadde jeg egentlig hatt så mye jeg skulle sagt dersom hun fant seg en annen? Jeg er enig med deg at det ikke er holdbart å skulle dra det der noe særlig langt ut i tid. Det beste hadde vært om han fant seg et nytt sted å bo, søkte om separasjon, og sakte men sikkert beveget seg vekk fra ekteskapet på en ryddig måte. Men, jeg kan også ha forståelse for at prosessen rundt å ta det valget kan ta tid. Poenget mitt, som jeg så desperat prøvde å få fram, er at dette kan ende forferdelig dårlig med tanke på hans forhold til barna. Tror ikke hverken han eller TS får den drømmehverdagen de higer etter om barna innser at far har løyet dem opp i trynet i åresvis.
Teethgrinding Skrevet 14. mars 2016 #90 Skrevet 14. mars 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Men hva hadde nå dette med mishandling å gjøre? For å oppklare eventuelle misforståelser: Syns du noen bør bli i forhold hvor de blir mishandlet? Det spørsmålet og svaret bør jo være klargjørende mellom oss. Ang.linker,så er det dårlig debattskikk å kreve at andre går inn og leser linker.Det er ikke bare "bare noe jeg syns" :-) Nei, jeg syns ikke alle som mishandles skal bli værende! Det har jeg da heller aldri sagt. Jeg lurer på om du er riktig navla når du presenterer mine meninger slik. Det har jeg argumentert for er at man bør ha forståelse for at psykisk mishandlede menn ikke kan snu på en femøring og at prosessen i å gå kan ta tid. Forstår du? Må du mates med teskje noe mer nå? Det er ikke dårlig debatteknikk å legge ved kilder. Det er faktisk særdeles god debatteknikk. Det øker legitimiteten til det man sier, og spesielt dersom linken er til en seriøs kilde. Forum er forum, men når man henviser til fakta er det helt fint å legge det ved. Det var absolutt ingen nødvendighet å lese kilden for å forstå poenget. Det er ment som krydder. Når du likevel misforstår grunnleggende alt jeg skriver forteller det meg at du har problemer med å egentlig skjønne det du leser. Når jeg merker at jeg misforstår folk pleier jeg å gå tilbake og lese grundigere. Derfor spurte jeg om du hadde lest linken. Hvis det er noe mer du lurer på Blomsterert kan du ta dette på PM. 2
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #91 Skrevet 14. mars 2016 3 minutter siden, Arcturus skrev: Nei, jeg syns ikke alle som mishandles skal bli værende! Det har jeg da heller aldri sagt. Jeg lurer på om du er riktig navla når du presenterer mine meninger slik. Det har jeg argumentert for er at man bør ha forståelse for at psykisk mishandlede menn ikke kan snu på en femøring og at prosessen i å gå kan ta tid. Forstår du? Må du mates med teskje noe mer nå? Det er ikke dårlig debatteknikk å legge ved kilder. Det er faktisk særdeles god debatteknikk. Det øker legitimiteten til det man sier, og spesielt dersom linken er til en seriøs kilde. Forum er forum, men når man henviser til fakta er det helt fint å legge det ved. Det var absolutt ingen nødvendighet å lese kilden for å forstå poenget. Det er ment som krydder. Når du likevel misforstår grunnleggende alt jeg skriver forteller det meg at du har problemer med å egentlig skjønne det du leser. Når jeg merker at jeg misforstår folk pleier jeg å gå tilbake og lese grundigere. Derfor spurte jeg om du hadde lest linken. Hvis det er noe mer du lurer på Blomsterert kan du ta dette på PM. Pm? Eh,nei jeg har ikke noe behov for det. Men fikk jo svar nå på et direkte spørsmål,og du syns ikke ALLE som blir mishandlet i forhold bør bli. Det vil si at du mener noen bør. Vel,da leste jeg ikke så feil. Og da mener jeg at du har et menneskesyn jeg syns er helt uforståelig. Men nok avsporing.
Tanuki Skrevet 14. mars 2016 #92 Skrevet 14. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En gang utro, alltid utro. ikke nødvendigvis nei. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #93 Skrevet 14. mars 2016 3 timer siden, Arcturus skrev: En del av meg spør retorisk... So? Jeg har vanskeligheter med å ha stor sympati rundt en slik sjokkavsløring dersom kona faktisk er en despot. Hva kan man vel egentlig forvente dersom man behandler sin ektemann som møkk? Blomster og dikt? Hvor overrasket kan man egentlig tillate seg å være, tenker jeg. Hvis jeg hadde hisset og hvest de mest ufyselige forferdeligheter til min kjære i årevis; hadde jeg egentlig hatt så mye jeg skulle sagt dersom hun fant seg en annen? Jeg er enig med deg at det ikke er holdbart å skulle dra det der noe særlig langt ut i tid. Det beste hadde vært om han fant seg et nytt sted å bo, søkte om separasjon, og sakte men sikkert beveget seg vekk fra ekteskapet på en ryddig måte. Men, jeg kan også ha forståelse for at prosessen rundt å ta det valget kan ta tid. Det er spesielt å klamre seg fast til ideen om at denne konen med stor sannsynlighet er en ondskapsfull despot som fortjener alt vondt. Come on! Hvor sannsynlig er det? I 99%er den utro en feig svekling. Og la oss fantasere - en person blir mishandlet I ekteskapet, da er det enda mindre sannsynlig at den parten går og har sex med andre! Aldri hørt om noen som lever I terror-regime som vurderer sex med andre. Temmelig langt ned på prioriteringslisten. Ergo-minimalt sannsynlig . Om å gå ned bitte litt I levestandard ved skilsmisse -ja det får et voksent menneske tåle. Anonymkode: 0c9d9...f58 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #94 Skrevet 14. mars 2016 59 minutter siden, Tanuki skrev: ikke nødvendigvis nei. Haha! Ja, tvihold på det. Hva er det med folk - aldri forstått hva som er så lokkende med å stå med lua i hånden som en annen naiv fjott. Man lever en eneste gang. Hvorfor kaste det bort på destruktive relasjoner og klamre seg til håp som ikke skjer før helvete fryser til is. Anonymkode: 0c9d9...f58 2
lillemy02 Skrevet 14. mars 2016 #95 Skrevet 14. mars 2016 Hør her Ts jeg dømmer ikke. Virkelig ikke men har du tenkt på at kona kanskje er så ille med han fordi hun vet han er utro?? Kvinnelig intuisjon er sterk! Og dere har tross alt hatt ett forhold på si i to år !! Pass deg virkelig da dette kan ende veldig stygt for deg. Jeg anbefaler deg å si det rett ut og stole ultimatum! Enten du eller kona. Ingen barn har det bra av å leve i ett dødt forhold i 8 !!!! År. Det vil si de var 8-10 år gamle er det Sundt for de å vokse opp i ett slikt miljø hjemme om det han sier er sant da. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 14. mars 2016 #96 Skrevet 14. mars 2016 6 timer siden, Macro skrev: Er enig i denne også. TS: De som svarer her er kun ute etter å forsvare sin egen posisjon som kone. Kone er ikke en opphøyet status som overgår alle andre, og alle de hetsende utsagnene som går på deg som person skal du glatt overse. Du kjenner situasjonen og mener du har kontroll. Om du mener det er for lenge å vente må du nesten kreve at du og mannen tar noen steg fremover. Altså at han skiller seg. Om han vil vente er det ikke annet å gjøre enn å vente med han eller gå videre. Et alternativ er jo at dere pauser hele greia mens dere venter, og da er det jo mulig at dere begge finner nye partnere. Ta en prat med han du, slik at dere blir enige på nytt Et merkelig utsagn all den tid jeg ikke er "kone" :-) Det har å gjøre med at jeg kjenner flere som har vært i Ts sin situasjon,og det er den samme regla. Og da skylder jeg Ts å skrive det. Å tro på menn som er så typiske,er som å tro på politikerne i valgkamp. Men for all del. Unntak fra regelen fins de. Bevares.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #97 Skrevet 14. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er spesielt å klamre seg fast til ideen om at denne konen med stor sannsynlighet er en ondskapsfull despot som fortjener alt vondt. Come on! Hvor sannsynlig er det? I 99%er den utro en feig svekling. Og la oss fantasere - en person blir mishandlet I ekteskapet, da er det enda mindre sannsynlig at den parten går og har sex med andre! Aldri hørt om noen som lever I terror-regime som vurderer sex med andre. Temmelig langt ned på prioriteringslisten. Ergo-minimalt sannsynlig . Om å gå ned bitte litt I levestandard ved skilsmisse -ja det får et voksent menneske tåle. Anonymkode: 0c9d9...f58 Ts her. Er neimen ikke så sikker på det jeg. Mange som klarer å bryte ut av destruktive forhold først når møtet en ny. Den nye kan være med på å bygge opp igjen et selvbilde som er forsvunnet etter mange år med trakassering... Anonymkode: 5092e...e07 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #98 Skrevet 14. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Er neimen ikke så sikker på det jeg. Mange som klarer å bryte ut av destruktive forhold først når møtet en ny. Den nye kan være med på å bygge opp igjen et selvbilde som er forsvunnet etter mange år med trakassering... Anonymkode: 5092e...e07 Det har jeg til dags dato ikke sett. Vi prater ikke nivå "åh, jeg er litt nedfor og syns dama mi er en b..". En person som lever I et såkalt helvete har hverken tid, energi, vil ta risikoen på å provosere tyrannen ytterligere. Sex med en ny? Ikke første pri og behov I en slik situasjon. Du får gjerne leve I troen om at mannen her har fryktelig kone, nekte for at han er selve inkarnasjonen av feig møkkamann. Og at du er den barmhjertige samaritan. Men hvorfor du vil deg selv så ille forstår jeg virkelig ikke. Du vil tidsnok angre, håper det skjer før du er 50 og har tapt all ungdom... Er sikker på at du fortjener en som har hele deg som prioritet til enhver tid og som aldri vil finne på å svikte deg. Men kun bringe glede og som digger deg!. Anonymkode: 0c9d9...f58 5
candykiss Skrevet 14. mars 2016 #99 Skrevet 14. mars 2016 Mange menn og kvinner som er utro skylder på at de er i "dårlige" forhold/ekteskap mens sannheten ofte viser seg at det ikke stemmer. Ofte er det bare snakk om en dårlig unnskyldning for å tillate seg selv den egoistiske og forkastelige handlingen utroskap er, å for og få elskerinnen på gli og holdt på gress. 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #100 Skrevet 14. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mester i å bedra? Igjen, det vet du heller ingenting om. Så av oss to tror jeg at jeg holder meg til magefølelsen som sier at dette er ekte, framfor å ta " sannheter" fra ei som aldri har møtt han. TS Anonymkode: 5092e...e07 Kona mi forstår meg ikke. Forholdet har vært dødt lenge. Vi har ikke hatt sex på x antall år. Vi holder kun sammen for barna/økonomien/konas sykdom/familien osv, jeg har aldri møtt noen som deg, du er spesiell, jeg er ikke lykkelig i ekteskapet, kona er bare sur/bare opptatt av seg selv/barna, dette er ekte kjærlighet, jeg skal gå fra kona mi bare ungene er store nok/det og det er betalt ned/ den og den ferien er over osv, jeg har aldri hatt så god kjemi med noen/bra sex før osv. Det er elskerinnetalen. Den samme smørjan som alle elskerinner faller for fordi de tror akkurat de er unntaket. Så venter de år etter år å blir like overasket alle som en at mannen aldri går fra kona. Om man virkelig elsker noen så vil man gjøre det slutt med kona. Så vanskelig er faktisk ikke ett brudd. Han har bedratt familien sin i to år, det faller han naturlig å lyve. Så man behøver ikke å være noe geni for å se at han er en mester i å bedra. Anonymkode: eaa5f...88e 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå