Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)
Den 29.3.2016 at 21.59, AnonymBruker skrev:

Helt i orden. Trenger ikke beklage...

TS

Anonymkode: 5092e...e07

DU burde beklage grunnet et iskald hjerte.

Anonymkode: 0c9d9...f58

Endret av Bond
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sier jeg takk til deg. Vet ikke helt hva det er du prøver deg på her, men noe råd var det vanskelig å finne bland svoveltalen din.  Ha en fortsatt fin dag!?!

Du har null råderett over hvem som svarer deg på ett forum. Jeg mener ennå at du og mannen er egoistiske og onde. Håper ungene hans skyr mannen som pesten så han får føle på kroppen hva han faktisk har gjort mot dem. Håper han tar til vettet. 

Anonymkode: eaa5f...88e

• Liker 5
Gjest Tutte
Skrevet

Synes du hadde fått endel kvasse og ufine svar her inne ang din situasjon. Dette var helt til jeg leste at du var blitt gravid. Hvis dette i det hele tatt er sant, lurer jeg på hvor lite gjennomtenkt det går an å bli. Er du klar over hvor vanskelig situasjon du setter både deg selv og denne mannens familie og tidligere barn i? Synes også det er litt merkelig at denne mannen som ikke har villet skille seg på 2 år og ville vente til barna hadde blitt store nok med å skille seg, nå plutselig synes det er greit at du er gravid med hans barn uten å protestere. Er noe som skurrer her spør du meg, og har vanskelig for å tro at dette er sant. Hvis det så er, så håper jeg du virkelig tenker deg nøye om hvordan dette vil bli. Og hva slags kaos situasjon alle berørte vil bli satt i.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har null råderett over hvem som svarer deg på ett forum. Jeg mener ennå at du og mannen er egoistiske og onde. Håper ungene hans skyr mannen som pesten så han får føle på kroppen hva han faktisk har gjort mot dem. Håper han tar til vettet. 

Når jeg sier takk til deg, så betyr det ikke at du fra nå av ikke får skrive innlegg på veggen min. Det betyr simpelthen bare at jeg ikke kommer til å lese noe av det du skriver her inne . Jeg er ute etter råd og du klarer ikke gi noen. Innleggene dine består bare av en masse usaklige personangrep som ikke gir meg noenting, så derfor takk til deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men nå må jeg dra på jobb...

TS

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere hadde hatt et så sterkt bånd som du påstår så ville aldri mannen vært utro, det er andre måter å få ut frustrasjon på et ensformig liv... Ville ikke akkurat skrytt av at mannen trengte andre jenter, og at man ikke klarer å tilfredstille han med spenning og seksuell nytelse selv.

Anonymkode: 77c1a...04f

Og prisen for mest naive innlegg går til anonymbruker ...04f :rolleyes:

Det finnes ingen type forhold som garanterer mot utroskap. Kan være masse kjærlighet fra begge til hverandre, uten at det nødvendigvis hjelper! Kommer nok heller an på det enkelte menneske. MANGE elsker ektefellen og har et godt ekteskap, men er likevel utro. Andre lever i kjærlighetsløse forhold, har det stusselig, men holder seg trofaste likevel. 

Anonymkode: f9744...3a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om alenemødre før? Det er sånne folk som tar vare på barn alene og som ikke har en mann boende hos seg.    Noen barn av slike alenemødre vokser opp og skrytet til og med av at de har hatt en god oppvekst, tenk det?! Tenkte jeg bare skulle opplyse deg om at slike damer finnes, for i innlegget ditt virker det ikke som du vet om disse damene. 

Ts

Nå tror jeg virkelig du troller.... Jada, går fint an å være aleneforelder, går bra det. Men Prosjekt Hemmelig Pappa høres rimelig dødsdømt ut. Om du skal ha et hemmelig forhold til denne mannen fram til ungen er 5-6 år, hvordan skal du få ungen til IKKE å prate om pappa, eller mammas mystiske kjæreste som ingen får treffe? Når han forlater kona og dere skal starte et liv sammen, skal han da late som ungen din ikke er hans? Eller skal han presentere en førsteklassing fot halvsøsknene? Hvordan tenker du disse søsknene skal kunne få.et bra forhold? Og hvordan tenker du at din unge skal få et godt forhold til faren sin, når han/hun etterhvert forstår historien? Veldig interesert i å få et svar her!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Uten å røpe for mye så kan jeg si at jeg og mannen jobber i samme firma, hvorav han er sjef og jeg prosjektleder. Vi har nå bestemt at han skal snakke med kona og starte prosessen med en skilsmisse allerede nå. Vi skal dog ikke fortelle om meg, bare at de skal skilles! Ser at å vente nå når jeg er gravid ikke fungerer. Så takk til dere som kom med gode råd, det var ikke så mange av dere, men de jeg fikk var gull verdt. Til dere andre som brukte tråden til å lire av dere alle slags tåpelige personangrep må jeg bare si at set var underholdene å lese. Tror ikke jeg noengang har vært borti så mange usmakelige og usakelige kommentarer på en og samme plass. Lo godt gjorde jeg iallfall !:) Så takk for meg. It's been a blast😊👍

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg sier takk til deg, så betyr det ikke at du fra nå av ikke får skrive innlegg på veggen min. Det betyr simpelthen bare at jeg ikke kommer til å lese noe av det du skriver her inne . Jeg er ute etter råd og du klarer ikke gi noen. Innleggene dine består bare av en masse usaklige personangrep som ikke gir meg noenting, så derfor takk til deg.

Og likevel så svarer du. Jeg har gitt deg flere råd her inne jeg. Men ingen av dem har tydeligvis appelert til deg fordi du ikke har vært enig. Du har faktisk fått vannvittig mange saklige råd her inne til å være en så forferdelig ond situasjon. Men alle råd avfeier du så lenge du ikke er enige om dem. Tror ikke du ser lenger enn nesa de rekker, det er vel derfor du også har havnet i denne suppen. Min sympati går ikke til deg eller mannen, men til de stakkars ungene hans som vil hate deg og ungen din med all intensitet som er mulig. Min sympati går til babyen som vil oppleve alt dette hatet pga deg. Også gosser jeg meg over at du kommer til å havne mellom barken og veden når denne drittsekken av en mann innser hva han har gjort og at han har ødelagt barna sine. Så takk til deg. Livet ditt blir sikkert knallbra. 

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og prisen for mest naive innlegg går til anonymbruker ...04f :rolleyes:

Det finnes ingen type forhold som garanterer mot utroskap. Kan være masse kjærlighet fra begge til hverandre, uten at det nødvendigvis hjelper! Kommer nok heller an på det enkelte menneske. MANGE elsker ektefellen og har et godt ekteskap, men er likevel utro. Andre lever i kjærlighetsløse forhold, har det stusselig, men holder seg trofaste likevel. 

Jeg synes egentlig dette er mer naivt. Enig i at det finnes ingen garantier for noe, men synes ikke det vitner om mye kjærlighet til hverandre hvis man kan være utro uten noe problem mot partneren sin. Da er fokuset først og fremst rettet mot seg selv, egne lyster og behov. Man kan gjerne påstå at man føler og elsker, men om man samtidig gjør handlinger som vitner om det motsatte, viser såpass lite respekt og handler ut fra egen egoisme, vitner det om genuin kjærlighet for et annet menneske? Jeg synes ikke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Arktis skrev:

Jeg synes egentlig dette er mer naivt. Enig i at det finnes ingen garantier for noe, men synes ikke det vitner om mye kjærlighet til hverandre hvis man kan være utro uten noe problem mot partneren sin. Da er fokuset først og fremst rettet mot seg selv, egne lyster og behov. Man kan gjerne påstå at man føler og elsker, men om man samtidig gjør handlinger som vitner om det motsatte, viser såpass lite respekt og handler ut fra egen egoisme, vitner det om genuin kjærlighet for et annet menneske? Jeg synes ikke det. 

Hvor skrev jeg "uten noe problem"?

Og hvor lenge har du levd? Livet har i alle fall lært meg at det ikke er så svart-hvitt... Mange ting hender som man aldri kunne forestilt seg. (Jeg har aldri vært utro, bare så det er sagt.)

Det er mange som aldri kunne forestilt seg at de en dag skulle være utro, eller lyve, eller slå i hjel noen, eller stjele i en butikk, eller hevne seg på noen.....hva det måtte være. Det kommer for mange et sjokk når de ser hva de er i stand til, og det ikke stemmer med egen identitet eller bilde av hvem man er.

Ikke alle tyver er slemme mennesker. For eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

En utro mann er ikke lik en annen utro mann. Et forhold i krise er et forhold i krise - ikke alle forhold i krise. Vi kan synse og være skeptiske, men jeg skal gå ut fra det jeg vet, det TS sier. Og her er mine tanker, om du vil ha dem, TS...

• Mannen har det ikke bra i forholdet sitt. Bare det at han er sammen med deg, beviser at forholdet hans er på skråplanet. Det er ikke sikkert kona hans vet at forholdet sliter så mye som det faktisk gjør, men han vet det. Og du vet det.
  • Barna hans er tenåringer. Tenåringer klarer fint å dele bopæl mellom foreldrene og mange skilsmissebarn sier attpåtil at de foretrekker at foreldrene skiltes - spesielt dersom det har vært preget av sterke konflikter, eller at en av partene har vært skadelidende/lei seg.
  • Mannen elsker deg. Tja, kanskje. Det som hvertfall er tydelig om det du sier er sant, er at han er glad i deg, han bryr seg om deg og dine følelser. Han bruker tid, penger og energi på deg. Han lyver for deg, han skjuler deg. Du er hans lille hemmelighet, hans skjulte skatt og kanskje også elsket. 
  • Mannen velger familien sin. Han sier barna, men hans handling sier at han velger familien. Hadde han villet barnas beste, så hadde han lett skilt seg, tenåringer har lov til å styre selv hvem de skal bo hos, så en grusom mor vil ikke kunne ødelegge for ham ved å kreve hovedomsorg og hele regla om at mor oftest får barna. Den frykten kunne jeg forstått om barna var under 12 år (eller er det 8 år?). Det han velger å beskytte fra deg og et forhold med deg er kjernefamilien sin, konas og barnas. 
  • Dere har vært kjærester i to år. Ikke samboere. Kanskje ikke vært på lange ferier sammen. Ikke feiret høytider sammen. Det har vært hvetebrødsdager og lite hverdager. Du har et håp om hvordan livet skal bli, men du vet det ikke. For mannen er det likedan. Og kanskje det er grunnen til at han ikke bryter ut?

Summa summarum tenker jeg at mannen må se noe verdt å redde i forholdet sitt til kona og familien sin. Men han har kanskje falt hodestups for deg i mellomtiden. Krisen og distanse dem i mellom har gitt åpning for at han kunne falle for deg. Han kan ikke hjelpe følelsene sine, ei kan du. Det dere begge kan er å styre handlingene. Han har valgt å innlede et forhold til deg på si, og du har valgt å akseptere å være på si. Dere har en avtale om at det skal bli dere to, men noen satt dato er ikke på plass. Det er en flytende "når de starter å studere"-frist. Starter å studere, betyr det første studiedag på universitetet? Hva om en av dem går på folkehøyskole først, eller drar i militæret? Tells det om de bor hjemme og studerer derfra, mener han egentlig "når de flytter ut?". 

Midt i dette tenker jeg at han er veldig hensynsløs. Jeg tenker ikke på kona eller barna, for jeg skal kun tenke på deg, TS og denne tråden din. Han er hensynsløs mot deg. Han elsker deg, du elsker ham. Men han lar deg leve i 6-8 års visshet om at han hver dag omgås din "rival", at han hver dag (eller nesten) er sosial med henne, hennes familie, deler hverdager med henne. Og et sted inne i deg lever kanskje en visshet om at den tiden de to bruker sammen KAN de klare å bruke på å reparere det som ikke fungerer nå. 

At han sier hun er et troll og er grusom... Det kan være veldig subjektivt, og veldig overdrevent. Det kan være reellt. Men om man kan tilgi løgn, bedrag og svik og klare å jobbe seg gjennom slike kriser i et ekteskap, så klarer man faktisk å jobbe seg gjennom trollete oppførsel også. 

Og han lar deg leve i usikkerheten. Han har det fullverdige livet han ønsker, men han lar deg holde ditt liv på vent.

Han oppdrar barna sine, og lar deg vente på at han blir ferdig.

Hadde jeg vært i dine sko, så ville denne hensynsløsheten etterhvert drept mine følelser for denne mannen. 

Jeg ville ikke valgt å få barn med ham, men jeg er ikke i dine sko eller i ditt hjerte, så jeg skal og kan ikke råde deg til å hverken beholde eller ta abort. Men dette kan jeg råde deg til: Får du barnet MÅ du inkludere ham. Ikke for hans skyld. For barnets skyld. Barnet har rett på å kjenne sin far, sine søsken, sin farmor, sin farfar, sine tanter og onkler på sin fars side. Om du ignorerer den retten fordi det passer deg best - da er du utrolig egosistisk. 

Anonymkode: 24062...db7

• Liker 6
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge har du levd? Livet har i alle fall lært meg at det ikke er så svart-hvitt... Mange ting hender som man aldri kunne forestilt seg. (Jeg har aldri vært utro, bare så det er sagt.)

Det er mange som aldri kunne forestilt seg at de en dag skulle være utro, eller lyve, eller slå i hjel noen, eller stjele i en butikk, eller hevne seg på noen.....hva det måtte være. Det kommer for mange et sjokk når de ser hva de er i stand til, og det ikke stemmer med egen identitet eller bilde av hvem man er.

I alle dager. Hva er dette for et innlegg? Mennesker kan faktisk styre sine handlinger. Alle vet at utroskap er umoralsk og det vil ødelegge livet til partneren og eventuelle barn som er involvert. Om en har så dårlig impulskontrollen vitner dette om mental umodenhet da en lar seg bli styrt av lyster. Om det er så dårlig stelt må en holde seg singel.

Når det gjelder eksempelet ditt med tyven som stjeler. Tyver har ingen empati eller respekt for andres eiendom eller følelser. De er egoistiske drittsekker.

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd!

Ts

Takk for at du leste innlegget mitt. :)

Bare for å oppklare, jeg ble selv ikke gravid, men hadde er forhold med en mann som var gift og hadde barn. Han ville også vente til barna ble eldre og mente at kona var helt forferdelig osv. osv. Nå ble de faktisk til slutt skilt, men det var fordi kona fant ut om oss, i ettertid tror jeg faktisk han aldri hadde planer om å velge meg, men når kona ville skilles var jeg bedre enn ingenting, noe som var en veldig vond følelse.

Jeg ble hatet av hele hennes slekt, noe som i grunn var å forvente, men jeg ble også hatet av hele hans slekt. Svigers hadde et veldig nært bånd til sin svigerdatter og barnebarna sine, og hun ble alltid invitert til alle familieselskaper osv. Noe som gjorde at jeg nærmest ble utstøtt... I sammenkomster hvor hun ikke var til stede var det ingen som ville snakke med meg, jeg fikk aldri være en del av samtalen, om jeg sa noe nikket/svarte de bare raskt før de snudde seg vekk igjen. Det verste var vel en jul der foreldrene hans hadde så lyst til å feire sammen med barnebarna sine, så barnebarna, ekskonen og mannen min feiret jul sammen, uten meg. Jeg turte ikke reise hjem til foreldrene mine, for jeg visste ærlig talt ikke hva jeg skulle si, syntes det var utrolig flaut, og i grunn ganske forferdelig.  Og nei, han støttet ikke meg, han mente dette var konsekvensene av det vi hadde gjort, og det var det jo så klart, men han sto på hennes side og ikke min.

Etter to år klarte jeg ikke mer, var litt etter denne julen. Jeg hadde kastet bort 6 og et halvt år på denne mannen... I dag er han sammen med sin ekskone igjen, jeg var nok aldri noe mer enn spenning i hverdagen, og en trygghet erter kona hadde gjort det slutt med han.

Du kjenner så klart denne mannen bedre enn meg TS, men mitt råd til deg er å la det ligge nå, si at dere kan ta opp kontakten igjen når de er blitt skilt, og i mens kan du kose deg med barnet og kanskje til og med treffe en ny mann. :) Og kanskje om noen år hører du plutselig fra han igjen, men da er du kanskje ikke interessert lenger en gang. Blir så klart litt mer komplisert nå som du er gravid, men jeg ser ikke hvordan dere skal få en velfungerende liten kjernefamilie slik ståa er nå uansett, så jeg tror det vil være mye bedre for både deg og barnet at du fungerer som en alenemor.

Anonymkode: c3977...bd2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Anonymbruker bd2 over her igjen, så ikke at du hadde kommet med en oppdatering før nå. Da gjelder jo ikke helt mitt innlegg lenger, siden han faktisk skal skilles nå, om det skjer da. Men jeg tror uansett du burde stålsette deg på at det ikke blir en dans på roser uansett. Det kan godt være at kona hans faktisk er helt forferdelig, selv om mange pleier å bruke det dom en unnskyldning, i noen tilfeller stemmer det jo, og i ditt tilfelle så kan det jo faktisk virke slik. Eller så har han bare ikke de rette følelsene for henne lenger og har gitt opp å prøve. 

Uansett som sagt, blir nok en tøff tid fremover, men jeg tror dere gjør riktig i å holde deres forhold lavt en god stund fremover, problemet blir jo at det ikke blir vanskelig å skjønne at han har vært utro når man teller månedene bakover i forhold til graviditeten din. Lykke til hvert fall, og jeg håper det går bra fremover både for deg og mannen, konen hans, barna hans og ditt og hans barn. I beste fall så har kona også blitt grunnet barna og ønsker seg selv ut av ekteskapet. Men jeg håper du har litt samvittighet og empati for kona og barna også, at du ser at det som har skjedd egentlig ikke er greit selv om det er blitt gjort. :) 

Anonymkode: c3977...bd2

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Snuppi skrev:

I alle dager. Hva er dette for et innlegg? Mennesker kan faktisk styre sine handlinger. Alle vet at utroskap er umoralsk og det vil ødelegge livet til partneren og eventuelle barn som er involvert. Om en har så dårlig impulskontrollen vitner dette om mental umodenhet da en lar seg bli styrt av lyster. Om det er så dårlig stelt må en holde seg singel.

Når det gjelder eksempelet ditt med tyven som stjeler. Tyver har ingen empati eller respekt for andres eiendom eller følelser. De er egoistiske drittsekker.

Det er nok et innlegg skrevet med livserfaring. Jeg synes absolutt ikke at folk burde gjøre noe vondt mot andre, og de fleste gjør jo heller ikke det.

Men du tar så feil.... Jeg har snakket med mange som har gjort kriminelle handlinger innen økonomi. Det er ikke alle som er egoistiske drittsekker, nei. Ikke alle stjeler for egen vinning. Bare som ett eksempel.

Lykke til videre på din høye hest. Håper du slipper å falle, og håper du ikke dømmer andre for hardt på din ferd.

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok et innlegg skrevet med livserfaring. Jeg synes absolutt ikke at folk burde gjøre noe vondt mot andre, og de fleste gjør jo heller ikke det.

Men du tar så feil.... Jeg har snakket med mange som har gjort kriminelle handlinger innen økonomi. Det er ikke alle som er egoistiske drittsekker, nei. Ikke alle stjeler for egen vinning. Bare som ett eksempel.

Lykke til videre på din høye hest. Håper du slipper å falle, og håper du ikke dømmer andre for hardt på din ferd.

Om det er noen som sitter på sin høye hest, AB er det nok du. Du snakker av livserfaring? Da burde du også vite at alle mennesker har et valg. Å velge å begå kriminelle handlinger er ikke et smart valg som et tenkende rasjonelt menneske ville begått. Egoet er større enn samvittigheten som er vårt moralske kompass. Det hjelper oss å skille mellom rett og galt. Dette handler om manglende impulskontroll, hvor ren skjær egoisme råder. 

Endret av Snuppi
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med "uten noe problem" mente jeg ikke noe du har skrevet, men det at man kan være utro over tid, at man lyver og planlegger gjentatte møter med en annen person bak ryggen til partneren sin. For meg ville det vært motstridende om en partner gjorde dette mot meg samtidig som at han hevdet at han elsket meg høyt. Jeg tror ikke at ting er svart-hvitt, og jeg tror at alle mennesker kan "trå feil", men jeg tror samtidig at hvis man virkelig har kjærlighet til et annet menneske så merker man fort når det man gjør er galt mot dette mennesket, og man lærer av det og gjør det i hvert fall ikke igjen og igjen. Akkurat som at man ikke både kan være bestevenn og samtidig gå bak ryggen til personen, kan man ikke både være kjæreste og samtidig bedra, for meg er ikke det kjærlighet.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten å røpe for mye så kan jeg si at jeg og mannen jobber i samme firma, hvorav han er sjef og jeg prosjektleder. Vi har nå bestemt at han skal snakke med kona og starte prosessen med en skilsmisse allerede nå. Vi skal dog ikke fortelle om meg, bare at de skal skilles! Ser at å vente nå når jeg er gravid ikke fungerer. Så takk til dere som kom med gode råd, det var ikke så mange av dere, men de jeg fikk var gull verdt. Til dere andre som brukte tråden til å lire av dere alle slags tåpelige personangrep må jeg bare si at set var underholdene å lese. Tror ikke jeg noengang har vært borti så mange usmakelige og usakelige kommentarer på en og samme plass. Lo godt gjorde jeg iallfall !:) Så takk for meg. It's been a blast😊👍

Å hellige fred! Her kommer alle klisjeene på løpende bånd!!

Hun ansatt, han sjef.

De har et hemmelig seksuelt forhold. 

Hun sikkert en del yngre enn han.

Hun singel og midt-på-treet økonomi, han god økonomi (hus, fin bil, båt, hytte)

Han forteller elskerinnen eventyret om den umulige kona, mens i virkeligheten er han og kona en institusjon det er umulig å bryte opp.

Elskerinnen blir gravid (ups!)... Og har plutselig mye mer skyts å bruke for å få sjefen ut av ekteskapet sitt.

Rekk opp hånda de som noen gang har hørt om at slike forhold som dette ender i lykke...  Det er som en dårlig ungdomsroman, og mest sannsynlig ikke sant (for utrolig til å være sant.)

Anonymkode: 29763...ffb

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...