Gå til innhold

Valpen i senga

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke noe råd eller fasit på dette men deler min erfaring. Jeg var fast bestemt på å ikke ha hunden i senga da jeg fikk han som valp, men etter noen dager ble jeg for bløthjertet og lot han ligge i senga likevel. Tror faktisk ikke jeg opplevde noe tisse-uhell, men var kjapp til å slippe han ut om morgenen. Hadde et lite bur i senga som han kunne ligge i (nå er dette en mini-hund så det tok jo ikke så mye plass). "Alle" fortalte meg at hvis jeg lot han ligge i senga så ville jeg aldri kunne få han til å ligge noe annet sted senere, men det gikk også bra. Han velger selv om han vil ligge i buret sitt på gulvet eller hos meg. Nå syns jeg det er kos med hund i senga da. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har byttet rase fra gigant til liten hund og kunne derfor ha hatt valpen i senga denne gangen hvis vi hadde ønsket. Det vi valgte var å kjøpe et bur, innrede med kattehule, tepper og vannbeholder, og så sette buret på et lite bord inntil sengen slik at valpen til enhver tid kunne se meg. De første ukene hadde vi buret lukket for å hindre valpen i å komme i senga, 1,4 kg stor kan det lett gå galt. Da valpen ble litt større og mer robust, lot vi buret stå åpent og nå tusler valpen inn når den vil legge seg etter å ha lekt litt i senga før sengetid. 

Nå kan han godt kose seg litt i senga med oss, men foretrekker buret hvor han får ligge i ro for dyner og bein. 

Edit: Han tisset i sengen en gang og det var pga at vi ikke så signalene han sendte. Tok halvannen  før vi var ferdig med nattetissing. 

Endret av HvittHus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...