AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Når mor har hatt hovedomsorgen hele tiden og er den personen ungene er mest knyttet til. Far har hatt de annen hver helg og 1 dag i uka. Mor skal flytte hjem til hjemstedet sitt og far nekter. Verken mor eller far har familie i nærheten i byen de bor nå. Det er en bekjent av meg som skal i retten i neste uke. Jeg er ganske sikker på at far vil tape? Anonymkode: 77715...a99
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mor har hatt hovedomsorgen hele tiden og er den personen ungene er mest knyttet til. Far har hatt de annen hver helg og 1 dag i uka. Mor skal flytte hjem til hjemstedet sitt og far nekter. Verken mor eller far har familie i nærheten i byen de bor nå. Det er en bekjent av meg som skal i retten i neste uke. Jeg er ganske sikker på at far vil tape? Anonymkode: 77715...a99 Dessverre så har mor mye sterkere rettssikkerhet når det kommer til saker som omhandler barn enn det menn har, så du har nok dessverre rett her. Mor kan nok helst fint ta med seg barnet deres og flytte hvor enn hun vil uten å ta noe hensyn til faren slik lover en per i dag. Anonymkode: 0b84a...101 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Har barna alltid bodd i området der de bor nå (der mor ønsker å flytte bort ifra)? For jeg vet at det ofte blir lagt stor vekt på at barna skal få bli der de er kjent og har venner osv. Men om barna er babyer så vil det jo ikke ha like mye å si som hvis de er i skolealder. Det er også et viktig spørsmål hvorfor far har hatt så lite samvær. Er dette pga mor har vært vanskelig eller fordi han ikke har ønsket mer? Du gir veldig lite info, men sånn jeg leser dette så ser jeg ikke at mor blir noen soleklar vinner av rettssaken nei. Anonymkode: 830ac...d06 1
stan Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Basert på beskrivelsen din vil jeg tro at far taper i retten. Samtidig kan det tenkes at retten også vil påpeke at det hviler et spesielt ansvar på mor for å sørge for barnas rett til å ha kontakt med far. Det er ikke slik at mor bare kan flytte å dermed tro at barna ikke skal ha kontakt med far. Jeg tror mors beste strategi er å ha en konkret plan klar for hvordan kontakt med far kan beholdes. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Å gå i retten, uansett sak, er et sjangsespill, der man er prisgitt hvilken dommer man havner hos. Anonymkode: 6078f...226 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Man har aldri en garanti, emn seirer fornuften så stiller retten seg på mors side. Anonymkode: 295e0...db2 2
Pinkee Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Alder på barna, hvor langt er det dit mor skal flytte? Hvorfor har ikke far hatt barna mer, når de har bodd i nærheten av hverandre? Mange punkter som spiller inn i en slik sak. feks hvis ett av barna er over 7 år, så skal denne høres i en slik sak. Hvordan har mor planlagt videre samvær? Hvilket forhold har barna til det stedet de skal flytte? 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mor har hatt hovedomsorgen hele tiden og er den personen ungene er mest knyttet til. Far har hatt de annen hver helg og 1 dag i uka. Mor skal flytte hjem til hjemstedet sitt og far nekter. Verken mor eller far har familie i nærheten i byen de bor nå. Det er en bekjent av meg som skal i retten i neste uke. Jeg er ganske sikker på at far vil tape? Anonymkode: 77715...a99 Så lenge far tydeligvis har ment at mor har vært den beste omsorgspersonen hele livet til barna (ved å gi henne full omsorg) så skal ikke en flytting kunne endre på dette. En rettsak da handler jo om at far nå mener han vil ha full omsorg, fordi det er det beste for barna. Hvorfor mener far at mor ikke er beste omsorgsperson bare fordi hun velger å flytte? Anonymkode: 890e0...b69 4
Gjest Aye Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 (endret) Er det viktigere at mor får bo der hun vil enn at barna får bo i samme by som faren så barna får enkel vei og kan være mye med faren sin også? Egoistiske foreldre. Tenker kun på seg selv og sin trivsel. Er det bedre at barna må ha lengre vei for å være med faren sin annen hver helg og en gang i uka? Han taper nok for retten tenker vel kun på mor og ikke på barna. En far er ikke viktig. Endret 13. mars 2016 av Aye
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Blir en ghettekonkurranse Anonymkode: 471de...78a 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Utrolig dårlig gjort når foreldre (les mødre!) velger å flytte unna far med barna, hvor far ikke har noe de skulle sagt. Mødre som gjør dette skulle skamme seg. At mannen ønsker å gå til rettsak viser hvor mye han faktisk ønsker å ha relasjonen til barna. Anonymkode: 78cfd...b26 6
Gjest AryaKillie Skrevet 13. mars 2016 #13 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har ekstremt lyst å flytte nærmere min familie men jeg blir her å prøver å få det fint, få venner og tilpasse meg slik at barna slipper å bytte miljø og se far mindre. Det er det viktigste for meg.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 Hva om mor flytter til hjemstedet sitt fordi hun har fått jobb der i stedet for å få trygd/dagpenger der hun bor nå, stiller saken seg annerledes ift å flytte med barna da? Hun har hatt barna mest og det er hun de kjenner best. Om hun er den beste til å ta seg av barna er allikevel ikke alltid sant. Det er så mye som spiller inn. Hvis faren nekter moren å flytte fordi han vil ha barna mer, nekter han da henne å flytte eller søker han om full omsorg for barna samtidig? Vil han ha barna fast for å slippe å ha de bare sporadisk? Anonymkode: 46e31...73f 2
Gorgonzola Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 Faktum (drit i hva enkelte KG entusiaster hevder) er at mor, tross alt, regnes som en vesentlig bedre egnet omsorgsperson enn far, no matter what. Det betyr at far, i praksis, dersom han ønsker hovedomsorg - må gå rettens vei og bevise at mor er uegnet som hovedforsørger/primær omsorgsperson. Det er det som kalles likestilling. Ha ha ha ha ha ha 3
Gjest Blomsterert Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 Jeg klarer ikke forstå hvordan en forelder velger å flytte langt unna den andre. Hvilke foreldre tror de har mer rett på barna enn den andre forelderen? Tenker de over hva de frarøver barna,og,den forelderen som blir den tapende part? Og ikke bare det,men de tar også barna bort fra alt annet de er vant med. Det er bare tull å si at barn kjenner den ene forelderen bedre! Nå tenker jeg på situasjoner der begge foreldre er velfungerende foreldre. Syns den som vil flytte,bør flytte uten barna,men det er jo en grunn til at ytterst få velger det,og,det er pur egoisme.
Gorgonzola Skrevet 13. mars 2016 #17 Skrevet 13. mars 2016 3 minutter siden, Blomsterert skrev: Hvilke foreldre tror de har mer rett på barna enn den andre forelderen? Mor. Ferdig snakka 1
Gjest Blomsterert Skrevet 13. mars 2016 #18 Skrevet 13. mars 2016 2 minutter siden, Gorgonzola skrev: Mor. Ferdig snakka Det er uansett så feil det kan få blitt.
Gorgonzola Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Det er uansett så feil det kan få blitt. Jawohl?? Det er i hvert fall sånn det er.
Gjest Aye Skrevet 13. mars 2016 #20 Skrevet 13. mars 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om mor flytter til hjemstedet sitt fordi hun har fått jobb der i stedet for å få trygd/dagpenger der hun bor nå, stiller saken seg annerledes ift å flytte med barna da? Anonymkode: 46e31...73f Ingen grunn til å flytte. Bedre at mora går på trygd så lenge barna får bo der de bor og i nærheten av faren sin. Selv om mora ikke liker faren så må hun godta at barna vil ha en far. Hun valgte nå selv og flytte fra hjemstedet sitt så.. Endret 13. mars 2016 av Aye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå