Gå til innhold

Hva skjer på seminar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nyutdannet og begynte før jul i min første jobb.Til høsten skal vi på seminar,noe som blir første gangen for meg.Jeg har spurt de andre ansatte om dette,men får ikke noe skikkelig svar på hvordan opplegget generelt sett er.De er mest opptatt av å snakke om hvor mye de gleder seg til å få overnatte på hotell,trene på treningsrommet,dra på spa og spise deilig mat,samt at det kommer en foredragsholder som er kjent for å være veldig morsom.

Selv har jeg alltid trodd det var et slags faglig opplegg knyttet til seminar,men tar jeg feil?Er det kun sosialt og tull og fjas?Vi er bare ca.20 stk.på jobben,så jeg vet ikke om det er andre firma inkludert.

Så til dere som har vært på seminar,hvordan pleier opplegget å være? Jeg er generelt lite glad i slike "tvangs"sosialiseringsopplegg med teambuiling osv.og kjenner jeg gruer meg litt.

Anonymkode: d9bfc...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seminar varierer en god del, men på min jobb er det alltid "et faglig alibi". Det moro-foredraget pleier å være avsluttende på dag 1 og/eller dag 2, eller det kan være en "teambuilding-aktivitet" på dag 1, etter det faglige alibiet, som et slags "vors før middag". Og det er omtrent alltid en bedre middag på kvelden. Hvor mye/lite drikke, og hvor mye det sklir ut utover kvelden, avhenger både av hvordan kollegaene din er og hvordan du er.

Seminar er stort sett alltid veldig hyggelig synes jeg, og man blir kjent med kollegaene på en ny måte. Ikke noe å grue seg til, men glede seg til..

Anonymkode: 6166f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt første seminar tok jeg ikke med festklær. Følte meg litt dum når alle damene pyntet seg til middag. Så ta med klær til å pynte deg! Og badedrakt hvis det er svømmebasseng og spa. Ta også med klær det er lett å bevege seg og være ute i hvis dere skal ha teambuildingaktiviteter. 

Anonymkode: 940f2...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt første seminar tok jeg ikke med festklær. Følte meg litt dum når alle damene pyntet seg til middag. Så ta med klær til å pynte deg! Og badedrakt hvis det er svømmebasseng og spa. Ta også med klær det er lett å bevege seg og være ute i hvis dere skal ha teambuildingaktiviteter. 

Anonymkode: 940f2...3de

Ok.takk for tips men tror jeg "glemmer" badedrakt/bikini.Det var flere som gledet seg så voldsomt til å bade men jeg har absolutt ikke lyst å bade sammen med kollegaer.

Anonymkode: d9bfc...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.takk for tips men tror jeg "glemmer" badedrakt/bikini.Det var flere som gledet seg så voldsomt til å bade men jeg har absolutt ikke lyst å bade sammen med kollegaer.

Anonymkode: d9bfc...68e

Det hadde jeg også gjort! 😝

Jeg er litt sær og trives ikke godt utenfor min comfortsone, men må si at det er mye lettere å være med på sånne ting som voksen enn det var da jeg var barn. Nå får jeg eget hotellrom og det er mer rom for å være litt sær. Hvis festkvelden er kjedelig (gjerne fordi folk blir for fulle), så er jeg ikke den eneste som går og legger meg tidlig. Det er mer akseptert å velge hva man blir med på. Men jeg er stort sett med på det meste altså. Liker å være sammen med mine kolleger.

Anonymkode: 940f2...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seminar varierer en god del, men på min jobb er det alltid "et faglig alibi". Det moro-foredraget pleier å være avsluttende på dag 1 og/eller dag 2, eller det kan være en "teambuilding-aktivitet" på dag 1, etter det faglige alibiet, som et slags "vors før middag". Og det er omtrent alltid en bedre middag på kvelden. Hvor mye/lite drikke, og hvor mye det sklir ut utover kvelden, avhenger både av hvordan kollegaene din er og hvordan du er.

Seminar er stort sett alltid veldig hyggelig synes jeg, og man blir kjent med kollegaene på en ny måte. Ikke noe å grue seg til, men glede seg til..

Anonymkode: 6166f...f65

Høres bra ut :)

Anonymkode: d9bfc...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...