Gå til innhold

Hva skjer på seminar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nyutdannet og begynte før jul i min første jobb.Til høsten skal vi på seminar,noe som blir første gangen for meg.Jeg har spurt de andre ansatte om dette,men får ikke noe skikkelig svar på hvordan opplegget generelt sett er.De er mest opptatt av å snakke om hvor mye de gleder seg til å få overnatte på hotell,trene på treningsrommet,dra på spa og spise deilig mat,samt at det kommer en foredragsholder som er kjent for å være veldig morsom.

Selv har jeg alltid trodd det var et slags faglig opplegg knyttet til seminar,men tar jeg feil?Er det kun sosialt og tull og fjas?Vi er bare ca.20 stk.på jobben,så jeg vet ikke om det er andre firma inkludert.

Så til dere som har vært på seminar,hvordan pleier opplegget å være? Jeg er generelt lite glad i slike "tvangs"sosialiseringsopplegg med teambuiling osv.og kjenner jeg gruer meg litt.

Anonymkode: d9bfc...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seminar varierer en god del, men på min jobb er det alltid "et faglig alibi". Det moro-foredraget pleier å være avsluttende på dag 1 og/eller dag 2, eller det kan være en "teambuilding-aktivitet" på dag 1, etter det faglige alibiet, som et slags "vors før middag". Og det er omtrent alltid en bedre middag på kvelden. Hvor mye/lite drikke, og hvor mye det sklir ut utover kvelden, avhenger både av hvordan kollegaene din er og hvordan du er.

Seminar er stort sett alltid veldig hyggelig synes jeg, og man blir kjent med kollegaene på en ny måte. Ikke noe å grue seg til, men glede seg til..

Anonymkode: 6166f...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt første seminar tok jeg ikke med festklær. Følte meg litt dum når alle damene pyntet seg til middag. Så ta med klær til å pynte deg! Og badedrakt hvis det er svømmebasseng og spa. Ta også med klær det er lett å bevege seg og være ute i hvis dere skal ha teambuildingaktiviteter. 

Anonymkode: 940f2...3de

Lenke til kommentar