AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Del Skrevet 13. mars 2016 Hei Jeg har utsatt teoriprøven i flere måneder nå, men tenker det er greit å få det unnagjort så raskt som mulig. Jeg utsetter det fordi jeg føler meg svak teoretisk, og jeg får bare halvveis riktig når jeg tar tester på nette. Har du noen tips til hva jeg burde fokusere på/kunne når jeg leser meg opp til teorien? Hva er typiske spørsmål man får? Får man ofte spørsmål som mange ikke har forbedret seg på? Anonymkode: c6c79...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Del Skrevet 13. mars 2016 Jeg pugget bare alle spørsmålene til de satt. Du finner jo teoriprøver på nettet. Anonymkode: dda45...777 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 14. mars 2016 #3 Del Skrevet 14. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har utsatt teoriprøven i flere måneder nå, men tenker det er greit å få det unnagjort så raskt som mulig. Jeg utsetter det fordi jeg føler meg svak teoretisk, og jeg får bare halvveis riktig når jeg tar tester på nette. Har du noen tips til hva jeg burde fokusere på/kunne når jeg leser meg opp til teorien? Hva er typiske spørsmål man får? Får man ofte spørsmål som mange ikke har forbedret seg på? Anonymkode: c6c79...62e Ta teorikurs og lær deg den veien. Senest i dag hørte jeg på radioen at mange dropper kurset nettopp for å spare penger. Men, det er neimen ikke noe billigere å ta mange teoriprøver heller! Veit det er mange her inne som dropper teorikurset, men de kan heller ikke påstå at de skjønner noe mer av trafikkbildet, og forståelsen for sine medtrafikanter. Er veldig mye som kommer fram i en teori time, som du ikke er i nærheten av med å bare pugge spørsmål for så å akkurat klare deg på teori prøva hos SVV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viand Skrevet 14. mars 2016 #4 Del Skrevet 14. mars 2016 teoritentamen.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Del Skrevet 14. mars 2016 Da jeg skulle ta den, var jeg på teorikurs. To dager, hvor man egentlig bare gikk gjennom boken. Hjalp det å kunne høre alt, lese alt, skrive ned litt jeg var usikker på.. Hadde lest hele boken på forhånd, leste over alt jeg var usikker på, tok prøvene på nett søndag kveld, til jeg var bombesikker, mandag morgen hadde jeg null feil Anonymkode: 8bb05...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Del Skrevet 14. mars 2016 10 minutter siden, tdm900 skrev: Er veldig mye som kommer fram i en teori time, som du ikke er i nærheten av med å bare pugge spørsmål for så å akkurat klare deg på teori prøva hos SVV. Det er vel ikke utenkelig at man kan både ta teorikurset og pugge spørsmålene etterpå? Anonymkode: dda45...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Del Skrevet 15. mars 2016 Teorikurs er skikkelig bullshit. Bruk boka og kjøp teoritentamen. (Jeg hadde i tillegg oppgaveboka til boka) Bare pugg, prøv og pugg til det sitter godt inne på teoritentamen, så går det greit! Ta den nok ganger slik at du får beståttgaranti på teoritentamen og kan få pengene tilbake om det skulle skjære seg Anonymkode: 347bf...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 15. mars 2016 #8 Del Skrevet 15. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teorikurs er skikkelig bullshit. Bruk boka og kjøp teoritentamen. (Jeg hadde i tillegg oppgaveboka til boka) Bare pugg, prøv og pugg til det sitter godt inne på teoritentamen, så går det greit! Ta den nok ganger slik at du får beståttgaranti på teoritentamen og kan få pengene tilbake om det skulle skjære seg Anonymkode: 347bf...87b Kan du gi en grei forklarning på hvorfor teori er bullshit?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Del Skrevet 15. mars 2016 56 minutter siden, tdm900 skrev: Kan du gi en grei forklarning på hvorfor teori er bullshit?! Teorikurs er bullshit. Har to venninner som sier de angrer og aldri ville hevet pengene på den måten igjen. Så lenge man ikke har problemer med å pugge boka og huske er det ingen grunn til å ta teorikurs. Man lærer det man trenger til å kunne kjøre ved å ta grunnkurset og deretter underveis i kjøretimer (og for den saks skyld så lenge man kjører). Eller mener du man blir en bedre sjåfør av å ta teorikurs? Anonymkode: 347bf...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 15. mars 2016 #10 Del Skrevet 15. mars 2016 Alle jeg snakker med anbefaler teoritentamen.no til meg. De sier at hvis du klarer alle spørsmålene, så består du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 15. mars 2016 #11 Del Skrevet 15. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Teorikurs er bullshit. Har to venninner som sier de angrer og aldri ville hevet pengene på den måten igjen. Så lenge man ikke har problemer med å pugge boka og huske er det ingen grunn til å ta teorikurs. Man lærer det man trenger til å kunne kjøre ved å ta grunnkurset og deretter underveis i kjøretimer (og for den saks skyld så lenge man kjører). Eller mener du man blir en bedre sjåfør av å ta teorikurs? Anonymkode: 347bf...87b Har vel ærlig talt ikke skjønt viktigheten med det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Del Skrevet 15. mars 2016 2 timer siden, The Lost Dreamer skrev: Alle jeg snakker med anbefaler teoritentamen.no til meg. De sier at hvis du klarer alle spørsmålene, så består du. Jeg har selv nettopp brukt teoritentamen.no. Dette er en nettside utviklet at Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund. Dagen før tok jeg tester hvertfall 20 ganger. Kom opp på trafikkstasjonen og tok teoriprøven uten feil på 8 minutter. Hvis du allerede har kjøpt og skumlest boka, kan du kjøpe tilgang for et døgn (med forklaring) og ta så mange teoriprøver at det blir umulig å stryke hos Vegvesenet. Anonymkode: 9372e...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #13 Del Skrevet 16. mars 2016 Er vel ikke noe rart det var framme på nyhetene for få dager siden, at strykprosenten hos SVV er økende, nettopp fordi det er så mange som dropper teorikurset. Dette var da også med tanke på jukset som foregår for å klare å bestå, det er virkelig skremmende hvor kreative mange er for å bestå, for så å klare oppkjøring på steder hvor det omtrent ikke er trafikk eller skilter for å klare oppkjøring. Slike er faktisk ikke trygge å ha i trafikken! Så til dere som leser dere opp for å klare teorien hos SVV, ikke kom her og tro dere er så bra sjåfører for det om dere dropper teorien! Anonymkode: 10382...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #14 Del Skrevet 16. mars 2016 Tusen takk for alle svar! Jeg skal prøve å få lest igjennom HELE teoriboka grundig for så å ta en god del tester på nette fra teoritentamen.no, siden det virker som mange har god erfaring fra denne siden og det å bestå teorien. Det er fortsatt noen spørsmål jeg har angående kjøring, som det ikke står noe om i boka. Hvis noen av dere som har lappen har mulighet til å svare på et par enkle spørsmål ville det blitt satt veldig stor pris på Anonymkode: c6c79...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plengionika Skrevet 16. mars 2016 #15 Del Skrevet 16. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar! Jeg skal prøve å få lest igjennom HELE teoriboka grundig for så å ta en god del tester på nette fra teoritentamen.no, siden det virker som mange har god erfaring fra denne siden og det å bestå teorien. Det er fortsatt noen spørsmål jeg har angående kjøring, som det ikke står noe om i boka. Hvis noen av dere som har lappen har mulighet til å svare på et par enkle spørsmål ville det blitt satt veldig stor pris på Anonymkode: c6c79...62e Bare å spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #16 Del Skrevet 16. mars 2016 2 minutter siden, Plengionika skrev: Bare å spørre Jeg har litt vanskelig for å formulere det, det ville kanskje vært enklere ved å tegne... Men når det kommer til rundkjøringer blir jeg veldig usikker på hvilken fil jeg skal ligge i. Se for deg en rundkjøring med fire forskjellige kjøreretninger, et kjørefelt på hver enkelt, er det slik at du alltid skal ligge til høyre med mindre du skal kjøre ut ved den siste veien? Altså den veien som er nærmest deg til venstre når du kommer til rundkjøringen Anonymkode: c6c79...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #17 Del Skrevet 16. mars 2016 TS igjen: Jeg har hørt at hvis du skal lenger enn halvveis, skal du ligge i venstre fil. Men det er ikke alltid så enkelt å måle hva som er halvveis... Hjelp Anonymkode: c6c79...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #18 Del Skrevet 16. mars 2016 20 timer siden, tdm900 skrev: Har vel ærlig talt ikke skjønt viktigheten med det da Viktigheten? Klarer man å lese så er det ingen vits i å ta teorikurset. De jeg vet om sa de ikke ville tatt det igjen fordi de ikke lærte noe som helst annet enn det de hadde gått gjennom på grunnkurset og ved å lese i boka. Og de tok det forøvrig på forskjellige steder, så jeg tviler veldig på at det "bare" er de stedene det gjelder Anonymkode: 347bf...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. mars 2016 #19 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viktigheten? Klarer man å lese så er det ingen vits i å ta teorikurset. De jeg vet om sa de ikke ville tatt det igjen fordi de ikke lærte noe som helst annet enn det de hadde gått gjennom på grunnkurset og ved å lese i boka. Og de tok det forøvrig på forskjellige steder, så jeg tviler veldig på at det "bare" er de stedene det gjelder Anonymkode: 347bf...87b Kanskje en idé å følge med på hva sjåfærlærer snakker om på kurset? Er det som ellers er vel nesa i en smarttlf med FB, IG og Snapchat Mange som fortsetter med når de kommer bak rattet, og det gjør de selv om det er aldri så ulovlig og straffbart! Endret 16. mars 2016 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 16. mars 2016 #20 Del Skrevet 16. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Teorikurs er bullshit. Har to venninner som sier de angrer og aldri ville hevet pengene på den måten igjen. Så lenge man ikke har problemer med å pugge boka og huske er det ingen grunn til å ta teorikurs. Man lærer det man trenger til å kunne kjøre ved å ta grunnkurset og deretter underveis i kjøretimer (og for den saks skyld så lenge man kjører). Eller mener du man blir en bedre sjåfør av å ta teorikurs? Anonymkode: 347bf...87b Ja, det er mye mye smartere å betale 650 kroner per time (45 minutter) for å lære trafikkreglene enn å lære de i et kurs som koster et par tusen. Jeg er forøvrig enig i at de fleste vil ha veldig godt utbytte av boken. Prisen på boken er mye mindre enn det du sparer på timer ved å kunne trafikkreglene. Teoritentamen er ikke så nyttig for å forstå reglene og for å bruke dem i praksis. Grunnkurset må du jo ta uansett, men du lærer ikke trafikkreglene på 10 skoletimer. På den første timen bruker jeg å få eleven til å kjøre til et vikepliktskilt å spørre hva det betyr. Det er veldig mange som ikke kan svare på det, og de har tatt grunnkurs (ikke hos meg selvsagt, mine elever lærer det). Det er tilnærmet ingen som kan svare på hva forskjørskryss/farlig kryss-skiltet betyr (nei, det er ikke kirke, gjerde eller fly det betyr). Dersom man sliter med å lese boken kan teorikurs være hensiktsmessig. Det er mye lettere å lære reglene i ro og fred i et klasserom enn i en busslomme. Jeg gir også mine elever gratis E-teori, der de kan se film og sånt. Noen klarer også å lære seg ting på Youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå