AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #21 Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På de områdene du nevner, flyktning/migrantkrise og oljekrise er vel de fleste avisene ganske så samstemte i sin dekning. Så er de så mye å diskutere av forskjellige argumenter her? Anonymkode: 1e263...031 Selv om forskjellige nettaviser er enige om noe, så betyr jo selvfølgelig ikke det at disse nettavisene faktisk har rett! Det finnes nok veldig mange som overhodet ikke er enige med det journalistene og mediehusene mener! Anonymkode: f9f79...430
Nana Skrevet 12. mars 2016 #22 Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På de områdene du nevner, flyktning/migrantkrise og oljekrise er vel de fleste avisene ganske så samstemte i sin dekning. Så er de så mye å diskutere av forskjellige argumenter her? Anonymkode: 1e263...031 Dekningen er gjerne samstemt men det betyr ikke at diskusjoner og samtaler om temaene er samstemte. Jeg liker å høre hva som ligger bak andres refleksjoner og jeg liker å diskutere ulike løsninger og teorier.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #23 Skrevet 12. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser aldri aviser og ser sjelden på nyheter. Får likevel med meg det viktigste. Helt ærlig synes jeg det er så mye elendighet i verden og ingenting blir bedre om jeg sitter og blir trist fordi barn sulter eller byer blir bombet. Ja, jeg synes det er grusomt, og jeg vet det jeg har skrevet nå høres overfladisk ut, men det er min ærlige mening. Så får jeg håpe det finnes en mann som synes jeg er ok selv om jeg ikke får med meg alt. Anonymkode: 409fa...4cc Jeg er helt enig. Anonymkode: 4f4f4...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #24 Skrevet 12. mars 2016 Et øyeblikk siden, Nana skrev: Dekningen er gjerne samstemt men det betyr ikke at diskusjoner og samtaler om temaene er samstemte. Jeg liker å høre hva som ligger bak andres refleksjoner og jeg liker å diskutere ulike løsninger og teorier. Vel, da bør man vel heller ikke skryte av at enkelte medier er bedre enn andre, dersom de skrive samstemte om viktige tema. Da er hverken Db, Aftenposten eller Vg noe særlig bedre enn nettavisen i disse sakene. Anonymkode: 1e263...031
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #25 Skrevet 12. mars 2016 Jeg leste faktisk en kommentar her på kvinneguiden for en tid tilbake. Det var noen som faktisk ikke hadde hørt at den TV-serien "Frikjent" ikke var basert på ekte hendelser! Anonymkode: f9f79...430
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 12. mars 2016 #26 Skrevet 12. mars 2016 Samboeren min bryr seg svært lite om nyheter og politikk, så det besvarer vel spørsmålet. Selv om jeg holder meg mer orientert enn han, er jeg ikke den mest samfunnsinteresserte personen selv heller, så dette har aldri vært et kriterium for meg i valg av partner. Men det er klart, hadde han byttet ut vanlige nyheter med kjendisnytt, sport, bil og motor og sånt noe, eller anvendt Nettavisen som sin ene nyhetskilde, hadde nok ting stilt seg ganske annerledes.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #27 Skrevet 12. mars 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste faktisk en kommentar her på kvinneguiden for en tid tilbake. Det var noen som faktisk ikke hadde hørt at den TV-serien "Frikjent" ikke var basert på ekte hendelser! Anonymkode: f9f79...430 Jeg har ikke hørt om denne TV-serien. Slå den! Anonymkode: 541b1...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #28 Skrevet 12. mars 2016 Jeg unngår selv de store avisene og leser for det meste alternative nyheter fordi jeg ikke orker agurknytt og krigs propaganda. Same shit different day. Fortell meg heller noe om USAs tortur av Bradley manning, giften i fluor og false flag attacks og kuen som fødte femlinger Anonymkode: a6cae...afa 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #29 Skrevet 12. mars 2016 ja, leser avis sjeldent Anonymkode: be462...0e3
Tibbie Skrevet 12. mars 2016 #30 Skrevet 12. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bjørnar Moxnes er jo ikke såå kjent da. Jeg kjenner folk som er relativt godt kjent med nyhetsbildet og som holder seg oppdatert på ting som skjer i verden, men som ikke vet hvem det er. Anonymkode: bd56c...78f Det tror jeg ikke noe på. Moxnes er ofte i media, og han er leder i Rødt. Leder i et parti som ved sist valg nesten fikk en plass på tinget. Han har i tillegg ofte vært i partidebatter på tv. Folk som er godt kjent med nyhetsbildet og holder seg oppdatert, kan umulig være så oppdatert når de ikke vet hvem denne politiske lederen og aktivisten er. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #31 Skrevet 13. mars 2016 7 timer siden, Tibbie skrev: Det tror jeg ikke noe på. Moxnes er ofte i media, og han er leder i Rødt. Leder i et parti som ved sist valg nesten fikk en plass på tinget. Han har i tillegg ofte vært i partidebatter på tv. Folk som er godt kjent med nyhetsbildet og holder seg oppdatert, kan umulig være så oppdatert når de ikke vet hvem denne politiske lederen og aktivisten er. Jeg vet hvem han er, men synes ikke det er rart om noen ikke husker navnet hans når de ikke deler hans politiske oppfatning. Jeg skjønner ut fra engasjementet i det du skriver at du selv heller mot rødt. Anonymkode: 541b1...9b4 4
Elefantenirommet Skrevet 13. mars 2016 #32 Skrevet 13. mars 2016 Nei, kunne ikke vært sammen med en som ikke var litt samfunnsinteressert og normalt oppegående. Akkurat det at vi kan diskutere aktuelle ting fra media er en av de tingene jeg liker godt med mannen min. Dritkjedelig med folk som ikke vet noe! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #33 Skrevet 13. mars 2016 22 timer siden, ambivalentReaction skrev: Synes det er fjottete å kalle en liten strøm immigranter for en krise. At oljeprisen normaliserer seg kan jo på ingen måte beskrives som en krise heller. Men ja, jeg kunne nok datet noen som ikke bryr seg om nyheter. Nok en gang beviser du hvilken manglende egenskap du har..... Anonymkode: b74e2...558
Gjest 2Bhonest Skrevet 13. mars 2016 #34 Skrevet 13. mars 2016 Det lar seg gjøre å være sammen med noen som ikke har det samme mediebildet som meg, men det var fordi vi dyrket felles interesser som sjeldent var i nyhetsbildet.
ajarRun Skrevet 13. mars 2016 #35 Skrevet 13. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en gang beviser du hvilken manglende egenskap du har..... Anonymkode: b74e2...558 Egenskap? Hvilken egenskap mangler jeg?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #36 Skrevet 13. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: For en tid tilbake siden datet jeg en jente. Jenta var pen og hyggelig, men etter hvert begynte jeg å merke hvor lite hun viste om hva som skjer rundt omkring i verden og ikke minst i Norge. Hun hadde så vidt fått med seg flyktningkrisa, men tydeligvis ikke fått med seg krisen i oljebransjen. Da jeg spurte henne hvorfor hun ikke viste om det, fortalte hun meg at hun ikke leste andre aviser enn nettavisen.no. Jeg er fullstendig klar over at nettavisen er en avis, men etter min mening er det noe av de mest useriøse avisene vi har til lands. Det er nesten som å scrolle seg ned på facebook feeden min. Bare fjas. Jeg ble ganske satt ut når jeg fikk høre at hun viste så lite om hva som skjer i Norge og rundt omkring i verden. For min del er det viktig for meg at en fremtidig kjæreste følger med på det som skjer både innenlands og utenlands til en viss grad. Jeg håper ikke jeg virker storforlangende når jeg sier at jeg ikke kunne datet noen som er slik, så fremst jeg viste det på forhånd før jeg gikk på date med henne. Anonymkode: 203d5...c44 Jeg hadde lett heller tatt noen som leste Nettavisen fremfor VG, Aftenposten eller Dagbladet. Nattavisen holder seg i det minste politisk nøytral slik at folk som leser den kan gjøre opp sin egne meninger fremfor bare å få presset blodrød propaganda ned halsen. Anonymkode: 647dc...9e3 1
Summers Skrevet 13. mars 2016 #38 Skrevet 13. mars 2016 Hadde vært en fordel. Jeg er ikke interessert i å vite hva jenta mener om politikk.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #39 Skrevet 13. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en gang beviser du hvilken manglende egenskap du har..... Anonymkode: b74e2...558 Egenskap: https://snl.no/egenskap Anonymkode: eb0d3...5b8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2016 #40 Skrevet 13. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste faktisk en kommentar her på kvinneguiden for en tid tilbake. Det var noen som faktisk ikke hadde hørt at den TV-serien "Frikjent" ikke var basert på ekte hendelser! Anonymkode: f9f79...430 Det er den jo overhodet ikke. De eneste nyheter du får med deg er vel det som står omtalt i rosabloggene du leser. Anonymkode: 529b5...df2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå