AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #1 Skrevet 12. mars 2016 For en tid tilbake siden datet jeg en jente. Jenta var pen og hyggelig, men etter hvert begynte jeg å merke hvor lite hun viste om hva som skjer rundt omkring i verden og ikke minst i Norge. Hun hadde så vidt fått med seg flyktningkrisa, men tydeligvis ikke fått med seg krisen i oljebransjen. Da jeg spurte henne hvorfor hun ikke viste om det, fortalte hun meg at hun ikke leste andre aviser enn nettavisen.no. Jeg er fullstendig klar over at nettavisen er en avis, men etter min mening er det noe av de mest useriøse avisene vi har til lands. Det er nesten som å scrolle seg ned på facebook feeden min. Bare fjas. Jeg ble ganske satt ut når jeg fikk høre at hun viste så lite om hva som skjer i Norge og rundt omkring i verden. For min del er det viktig for meg at en fremtidig kjæreste følger med på det som skjer både innenlands og utenlands til en viss grad. Jeg håper ikke jeg virker storforlangende når jeg sier at jeg ikke kunne datet noen som er slik, så fremst jeg viste det på forhånd før jeg gikk på date med henne. Anonymkode: 203d5...c44 2
Kristiansand123 Skrevet 12. mars 2016 #2 Skrevet 12. mars 2016 (endret) Hm, vel nå er jeg jente og jeg leser aviser. Uansett, jeg ville nok ikke ha datet en mann som visste så lite. Jeg vet ikke, kanskje jeg er litt rar, men jeg føler meg faktisk mye tryggere om mannen jeg er med er smartere enn meg, slik at jeg på en måte kan lene meg til både for råd og bekreftelse. Endret 12. mars 2016 av Kristiansand123
ajarRun Skrevet 12. mars 2016 #3 Skrevet 12. mars 2016 Synes det er fjottete å kalle en liten strøm immigranter for en krise. At oljeprisen normaliserer seg kan jo på ingen måte beskrives som en krise heller. Men ja, jeg kunne nok datet noen som ikke bryr seg om nyheter. 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #4 Skrevet 12. mars 2016 Nei jeg kunne ikke date en mann som ikke er samfunnsorientert. De som aldri leser nyheter, men tror all sannhet står på veggen på FB, har som regel ganske skrudd syn på hva som skjer her i verden. Anonymkode: 4f03c...501
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 12. mars 2016 #5 Skrevet 12. mars 2016 Nei, jeg dumpet faktisk en fyr pga dette. Han syntes nyheter var teit.. både i avisform og nyheter på tv. Han ville bare se på serier som How I met your mother og Breaking Bad Jeg er ikke den som kjøper så mye aviser selv, men jeg følger med i nyhetene hver dag uansett. I dagens samfunner det egentlig ingen unnskyldning for å ha basic kunnskaper om hva som skjer..
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #6 Skrevet 12. mars 2016 Jeg leser aldri aviser og ser sjelden på nyheter. Får likevel med meg det viktigste. Helt ærlig synes jeg det er så mye elendighet i verden og ingenting blir bedre om jeg sitter og blir trist fordi barn sulter eller byer blir bombet. Ja, jeg synes det er grusomt, og jeg vet det jeg har skrevet nå høres overfladisk ut, men det er min ærlige mening. Så får jeg håpe det finnes en mann som synes jeg er ok selv om jeg ikke får med meg alt. Anonymkode: 409fa...4cc 9
Gjest supernova_87 Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Jeg tror ikke jeg kunne datet noen som ikke visste forskjellen på "visste" og "viste".
Tibbie Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Selv er jeg veldig opptatt av politikk, noe som betyr at mye av mitt interesseområde er en stor del av avisen. En gang datet jeg en som ikke visste hvem Audun Lysbakken eller Bjørnar Moxnes var. Veldig overraskende. Dette var altså i forrige regjering, da i hvert fall Audun var svært sentral i mediebildet. Var ikke jeg selv opptatt av mediebildet, ville jeg nok ikke brydd meg så mye om han jeg var sammen med heller ikke var det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Pleier selv å lese minst en nettavis i løpet av dagen og synes det er viktig å holde seg oppdatert på hva som skjer i verden, hadde nok ikke passet så godt sammen med en person som ikke fikk med seg noen nyheter. Anonymkode: b2043...271
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Jeg føler man må følge med litt på nyheter for å vite hva som skjer rundt en, og ikke være desorientert. Men det er ikke noe jeg synes er lystbetont. Det er jo mye negativt i nyhetsbildet. Så det er bare fordi jeg føler jeg må, jeg gjør det. En date må følge litt med på nyheter, men han trenger ikke være spesielt samfunnsengasjert. Anonymkode: 541b1...9b4
Mis(s)Understood Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 Jeg kjenner med meg selv at det å langvarig date noen som var helt 'frikoblet' fra verdensbildet og nyhetsbildet ville blitt fryktelig vanskelig. Vi skal jo liksom ha noe å snakke om også da.
Katten.2.0 Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Synes det er imponerende å la slike ting gå seg hus forbi. Selv facebook-feeden min er full av artikler om slikt, men det har vel med surfemønsteret mitt å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #13 Skrevet 12. mars 2016 20 minutter siden, Tibbie skrev: Selv er jeg veldig opptatt av politikk, noe som betyr at mye av mitt interesseområde er en stor del av avisen. En gang datet jeg en som ikke visste hvem Audun Lysbakken eller Bjørnar Moxnes var. Veldig overraskende. Dette var altså i forrige regjering, da i hvert fall Audun var svært sentral i mediebildet. Var ikke jeg selv opptatt av mediebildet, ville jeg nok ikke brydd meg så mye om han jeg var sammen med heller ikke var det. Bjørnar Moxnes er jo ikke såå kjent da. Jeg kjenner folk som er relativt godt kjent med nyhetsbildet og som holder seg oppdatert på ting som skjer i verden, men som ikke vet hvem det er. Anonymkode: bd56c...78f 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #14 Skrevet 12. mars 2016 Man kan vel heller ikke unngå å få meg slike temaer på TV og i praten mellom kolleger og bekjente. Anonymkode: 541b1...9b4
Gjest Stringfellow1 Skrevet 12. mars 2016 #16 Skrevet 12. mars 2016 jeg kjenner faktisk en som ikke har peiling på hvem som er statsministere i Sverige eller Storbritannia!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #17 Skrevet 12. mars 2016 4 minutter siden, Stringfellow1 skrev: jeg kjenner faktisk en som ikke har peiling på hvem som er statsministere i Sverige eller Storbritannia! det har ikke jeg heller peiling på, enda jeg leser nyheter hver dag:P Anonymkode: b2043...271 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #18 Skrevet 12. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det har ikke jeg heller peiling på, enda jeg leser nyheter hver dag:P Anonymkode: b2043...271 Samme her. Eller jeg vet hvem som er statsminister i Storbritannia, men ikke i Sverige. Anonymkode: bd56c...78f 1
Nana Skrevet 12. mars 2016 #19 Skrevet 12. mars 2016 Problemet her er vel ikke bare at hun ikke leser aviser. Hun kan heller ikke ha en spesielt oppegående samfunnsengasjert vennekrets eller familie siden hun ikke får med seg saker som har så stor innvirkning som olje- og flyktningekrisa. Selv om jeg ikke leser alle detaljer i avisene så lærer jeg mye ved å diskutere både med famile og kolleger. Hvem er det som ikke har disse tingene som samtaleemne innimellom? Ps. si til henne at en bok tar selvmord hver gang hun går inn på nettavisen.no. Å bruke nettavisen.no som nyhetskilde er større dealbreaker enn å ikke få med seg nyheter 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #20 Skrevet 12. mars 2016 4 minutter siden, Nana skrev: Problemet her er vel ikke bare at hun ikke leser aviser. Hun kan heller ikke ha en spesielt oppegående samfunnsengasjert vennekrets eller familie siden hun ikke får med seg saker som har så stor innvirkning som olje- og flyktningekrisa. Selv om jeg ikke leser alle detaljer i avisene så lærer jeg mye ved å diskutere både med famile og kolleger. Hvem er det som ikke har disse tingene som samtaleemne innimellom? Ps. si til henne at en bok tar selvmord hver gang hun går inn på nettavisen.no. Å bruke nettavisen.no som nyhetskilde er større dealbreaker enn å ikke få med seg nyheter På de områdene du nevner, flyktning/migrantkrise og oljekrise er vel de fleste avisene ganske så samstemte i sin dekning. Så er de så mye å diskutere av forskjellige argumenter her? Anonymkode: 1e263...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå