Gå til innhold

Optiker vil ikke gi meg briller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos optikeren, da jeg har tydelig følt at noe skjer med øynene mine. Har hatt denne følelsen i ca 4-5mnd nå, særlig på venstre øye. Jeg sliter med å se folk i øynene og ellers veldig nære ting, føler øynene går i kryss og det blir uklart. Sliter også litt med tavla på skolen (student), men ikke så ille at jeg ikke får med meg hva som står skrevet. Det venstre øye føles mer uklar ut og jeg ser konstant en svart prikk i synsfeltet (helt normal i følge optiker). Jeg blir ofte sliten i øynene og hodet, særlig om kvelden og sliter da enda mer med å fokusere på ting. 

Ifølge optiker er synet mitt under forandring. Jeg hadde 0.75 +/-? Jeg er langsynt hvertfall.. Jeg hadde også nedsatt fokuseringsevne.

skal jeg stole på denne optikeren når jeg daglig plages med synet? Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 2e2b3...d96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

-0.75 har du da. Kjøp deg briller eller linser. Jeg har -0.50 og har fått beskjed om at jeg må bruke briller hele tiden fordi jeg får hodepine uten i tillegg til at synet mitt har forandret seg kraftig på bare to år. Kjøpte meg briller, men takler ikke å bruke dem. Har derfor bestilt meg linser som jeg får i posten på mandag :) 

Anonymkode: 23441...de4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-0.75 har du da. Kjøp deg briller eller linser. Jeg har -0.50 og har fått beskjed om at jeg må bruke briller hele tiden fordi jeg får hodepine uten i tillegg til at synet mitt har forandret seg kraftig på bare to år. Kjøpte meg briller, men takler ikke å bruke dem. Har derfor bestilt meg linser som jeg får i posten på mandag :) 

Takk for svar :) har lesebriller på -0.50, mulig jeg bare får bruke dem inntil videre. Synes selv briller er veldig irriterende når man plutselig må venne dem på seg i voksen alder. Så linser kan være en god ide 😃 Får håpe linsene dine blir bra

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei - har ikke ts pluss?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hos optikeren, da jeg har tydelig følt at noe skjer med øynene mine. Har hatt denne følelsen i ca 4-5mnd nå, særlig på venstre øye. Jeg sliter med å se folk i øynene og ellers veldig nære ting, føler øynene går i kryss og det blir uklart. Sliter også litt med tavla på skolen (student), men ikke så ille at jeg ikke får med meg hva som står skrevet. Det venstre øye føles mer uklar ut og jeg ser konstant en svart prikk i synsfeltet (helt normal i følge optiker). Jeg blir ofte sliten i øynene og hodet, særlig om kvelden og sliter da enda mer med å fokusere på ting. 

Ifølge optiker er synet mitt under forandring. Jeg hadde 0.75 +/-? Jeg er langsynt hvertfall.. Jeg hadde også nedsatt fokuseringsevne.

skal jeg stole på denne optikeren når jeg daglig plages med synet? Hva burde jeg gjøre?

Vet ikke hvor du nor, men du kan ringe Specsavers på Vågsallmenning i Bergen, 55 21 55 55 og spørre etter Sølvi Knudsen. Hun har vært omtalt i media som en med særlig kunnskap om synsproblemer. Nakkeskader og synsproblemer, samsynsproblemer og dysleksi mener jeg er hennes spesialområder mulig mer som jeg ikke husker. Der kanndu spørre om du kan få anbefalt noen optometrister der du bor.  Vet mange har fått hjelp der, hjelp de ikke har fått andre steder. 

Anonymkode: cffd3...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Langsynte har +, nærsynte har -.  Hvis du har lesebriller på -0,5 og egentlig er + o,75 er det jo ikke rart det går i kryss.

Anonymkode: 09bd8...d36

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langsynte har +, nærsynte har -.  Hvis du har lesebriller på -0,5 og egentlig er + o,75 er det jo ikke rart det går i kryss.

Anonymkode: 09bd8...d36

Jeg skrev - fordi den som svarte sa jeg var minus. Men hvis jeg har + så er det det jeg har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor du nor, men du kan ringe Specsavers på Vågsallmenning i Bergen, 55 21 55 55 og spørre etter Sølvi Knudsen. Hun har vært omtalt i media som en med særlig kunnskap om synsproblemer. Nakkeskader og synsproblemer, samsynsproblemer og dysleksi mener jeg er hennes spesialområder mulig mer som jeg ikke husker. Der kanndu spørre om du kan få anbefalt noen optometrister der du bor.  Vet mange har fått hjelp der, hjelp de ikke har fått andre steder. 

Anonymkode: cffd3...164

Takk for svar :) jeg kan ringe å høre, sikkert stor pågang til henne da.. Jeg bor i nord Trøndelag, så blir litt langt til Bergen. Men en telefon skader ikke :)

Skrevet (endret)

Gå til en annen optiker. Jeg måtte til tre ulike før jeg endelig kom til en som undersøkte grundig nok til at jeg fikk briller som faktisk hjalp. Skulle tro de ville komme fram til det samme, men neida.

Den første gangen jeg skulle ha linser, fortalte mennesket hos Krogh meg heller ikke at linser har ulik kurve og størrelse slik at de første linsene jeg prøvde kanskje ikke passet helt for meg og at jeg burde prøve noen andre. Så jeg trodde alle linser var like, og gikk med linser som klødde, sved og irriterte øynene i et halvt år før jeg ga opp og gikk til en annen optiker og spurte om det skulle være sånn. Nå har jeg linser som passer :)

Endret av Snikk
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...