Gå til innhold

Dumpster diving erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk og det er vel i hovedsak to grunner til at jeg misliker at folk går i søpla å forsyner seg.

Det første er at de roter, når søpla vår havner på bakken er det større sjanse for at det kommer rotter og mus, og de vil vi helst ha langt unna butikken. 

Det andre er at personen som tar varene ikke kan vite helt sikkert hvorfor en vare er blitt kastet og hvordan den er oppbevart. Ofte kaster vi varer som er trukket tilbake fra markedet, som regel er det ikke noe alvorlig, men det hender. Kjølevarer/frysevarer kan også lett ha blitt oppbevart i romtemperatur over lengre tid. 

Anonymkode: 1c13e...492

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at jeg lot meg rive med i en diskusjon om lovligheten. 

Til TS : Jeg har ingen erfaring med dumpster diving. Trur jeg er for gammal. At noen/mange yngre driver med det syns jeg er helt greit. Det kastes altfor mye helt fin mat....og mange har kanskje dårlig råd.

Keep on divin' !  ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 18. mars 2016 at 20.41, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk og det er vel i hovedsak to grunner til at jeg misliker at folk går i søpla å forsyner seg.

Det første er at de roter, når søpla vår havner på bakken er det større sjanse for at det kommer rotter og mus, og de vil vi helst ha langt unna butikken. 

Det andre er at personen som tar varene ikke kan vite helt sikkert hvorfor en vare er blitt kastet og hvordan den er oppbevart. Ofte kaster vi varer som er trukket tilbake fra markedet, som regel er det ikke noe alvorlig, men det hender. Kjølevarer/frysevarer kan også lett ha blitt oppbevart i romtemperatur over lengre tid. 

Anonymkode: 1c13e...492

Smak/lukt/utseende forteller mye, så akkurat dette er vel ikke den største bekymringen. Det er vel også noen matvarer man bør holde seg unna uansett. 

Jeg synes det høres spennende ut bare for morro skyld bare for å se hvor mye forskjellig man kan finne, men jeg tenker at det må være fryktelig uhygienisk? Eller er kontainerne ved matbutikker mer renslige og inneholder mindre "søppel" og lukter mindre? Det er det som får meg til å få avsmak av hele greia, men fint om noen kan fortelle litt. 

Anonymkode: 06778...83b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...