Gå til innhold

Fortid og jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei! 

er blitt innkalt på intervju på 100% stilling på et kjedehotell i byen, men har alle disse hotellene felles datainformasjon? 

må og fortelle at jeg har jobbet på et annet hotell i samme kjede for snart 8 år siden å da gikk jeg og min tidligere kollega til sak mot dem (med fagforeningen i ryggen) for å ikke fulgt tariff i 1,5 år... å vi vant frem saken. 

plutselig ødelegger fortiden for meg🙁 håper jo hvert hotell har egne HR.. Men frykter alt går til hovedkontoret? 

 

Anonymkode: 9792f...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sto jo bare på dine lovmessige rettigheter!? Dette nye hotellet kan da ikke si noe på det, det ville være rart. "Nei, du protesterte på at din gamle arbeidsgiver ikke fulgte loven, så da vil vi ikke ansette deg"....? Det høres helt merkelig ut at de skulle tenke i de baner, synes jeg.

Jeg tror ikke ditt gamle oppgjør med arbeidsgiveren fra den gangen har noe å si. Det viser vel bare at du har bein i nesa og står på krava, og ikke er lettlurt og dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tilbakemelding :)

 de som driver hotellet her i byen er veldig redelig og skikkelig folk så derfor ønsker jeg å si ja hvis muligheten byr seg... Men må si jeg ble litt bekymret hvis dette kommer frem igjen å dem sjekker meg i systemene, hvis jeg fortsatt ligger der? 

Har  jo etter noen år lært mer rundt lover og rettigheter rundt dette, bare de ikke er redd for å ta meg som en "bråkmaker":-0

ts

Anonymkode: 9792f...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vunnet frem så er det ikke noe å skamme seg over. Du gjorde det som var rett og ryddig. 

Saken er ferdig, og det bør den fortsatt være. Vær forberedt på spørsmål, tenk på hva de kan spørre om og hva som er fornuftig å svare, uten å henge ut arbeidsgiver eller å rettferdiggjøre eller sette deg selv i et dårlig lys. Arbeidsstedet står vel å cven din? 

Anonymkode: 97f0a...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de om dette vil de skyte seg selv i foten. Det var jo de som gjorde feil, ikke du. Jeg tror ikke du skal være redd for at dette dukker opp, men du bør uansett være forberedt. Du søker jo jobb i samme kjeden nå, så du er ikke skremt bort. Dessuten har de kalt deg inn, kanskje nettopp fordi du kjenner kjeden fra før.

Anonymkode: 2c58d...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...