Gå til innhold

Tullerusk av p-piller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med at p-piller har en negativ effekt psykisk? Jeg har gått på p-piller i 16-17 år, på forskjellige merker. Jeg husker egentlig ikke hvordan jeg er uten piller. Men jeg har følt meg deprimert og uten motivasjon i mange år. Jeg prøvde Cerazette nylig fordi jeg har gått på dem uten særlig problemer tidligere, men jeg holdt bare ut i 3 uker nå fordi jeg følte at angsten ble forverret. Har gått tilbake på Microgynon, men føler meg helt "tullerusk" nå og er engstelig for alt mulig. Utrolig slitsomt å ha det sånn. Kan dette ha en sammenheng med p-pillene, eller er jeg psykisk syk? Noen som har sluttet på p-piller og fått det bedre psykisk?  

Anonymkode: fc3d3...436

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hormoner påvirker så absolutt humøret og kan også forsterke eventuelle psykiske problemer man har. Kanskje det beste for deg er hormonfri prevensjon?

Anonymkode: 5f753...828

Skrevet

Jeg begynte på p-piller da jeg var 17 år gammel. Gikk på dette fast fram til jeg var 26 år. Jeg la ikke merke til i løpet av de årene at jeg ble tullerusk men jeg la merke til en manglende sexlyst. Derfor slutta jeg. Så etter en stund som singel så fikk jeg meg kjæreste i fjor og begynte på p-pillene igjen og DA merket jeg virkelig hvordan det påvirket meg.  Jeg hadde kort lunte HELE tiden og tenkte alltid i de verste scenarioene hvis noe var feil. Jeg gråt annenhver dag og ble skikkelig deprimert... Tenkte at det kunne være p-pillene men jeg prøvde i 3 måneder for å se om det var noe som gikk over. Det gjorde det ikke. Og det ødela hele starten på forholdet våres.. Heldigvis er det en tålmodig mann så jeg har enda ikke skremt han bort.

Nå har jeg vært uten i et par måneder og ALT er mye bedre! Jeg er ikke deprimert, sint eller kjenner på angst. Vurderer å bruke beskyttelse igjen og tenker da å prøve spiral. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :) Tror nok sikkert det er en god ide for meg å prøve uten p-piller en stund. Kan jeg spørre hvilke p-piller du brukte, risari? 

Anonymkode: fc3d3...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...