Gå til innhold

Insektbitt - blir ikke kvitt dem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er rimelig fortvilet, jeg kjøpte Brl leilighet i juli 2015, og har hatt insektbitt siden. Antizimex har vært her 3 ganger, og finner ingenting. Jeg saumfarer det hvite lakenet i opplyst rom med lommelykt for å se de tilsynelatende usynlige insektene, men har aldri sett noenting. Jeg vasker sengetøy 1 gang i uka nå, før 2-3 ganger pr uke. Vasker dyna og fryser også dyna nå og da. Fikk beskjed fra styreleder om kanskje prøve et annet skadedyrfirma, men fikk nei fra OBOS bygningsforsikringen dekker det ikke. Jeg har ikke råd til mangfoldige tusen i kostnader på dette.

Gruer meg til varmere vær nå, da problemet sannsynligvis blir større i omfang, slik som det var sen-sommer og høsten i fjor. Det har vært mindre i omfang nå når det har vært kaldere. Det klør hinsides, og bittene modnes liksom, klør mer etter en uke etter jeg fikk det, og de varer i en mnd og to. 

Er det andre som har liknende erfaringer? Noen som har noe tips?

Anonymkode: 82675...a63

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om damp dreper insekter?

Nå har brukt damp-maskin på soverommet, senga/madrassene, gulvet og listene å håper det hjelper

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet om damp dreper insekter?

Nå har brukt damp-maskin på soverommet, senga/madrassene, gulvet og listene å håper det hjelper

TS

Hva har legen din uttalt at dette er for noen bitt?.

Det er ikke mange dagene siden jeg leste en sak i en avis om folk som tror de har innsekter i hus. Det de egentlig har er fuglereir  med innsekter i i et tre de går forbi. Innsektene hopper ned på bakken,og flølger med personer som går forbi hjem ved å sette seg fast i klærne. Hjemme biter de litt før de dør av mangel på plass å overleve. 

Kan dette være tilfellet hos deg? Det kan jo være andre ting enn innsektbitt når selv ikke Anticimex finner noe. :klo: 

Dampvasker på seng er fy. Da forer du Sengemidden. (Den biter ikke, altså.)

Anonymkode: 080e3...f92

AnonymBruker
Skrevet

Legen min har ikke stort peiling på insektbitt, så hun kunne ikke svare. Jeg skal spørre neste gang om hun har en kollega som har mer kunnskap på feltet. 

Sannsynligheten for at det er fuglelopper er svært liten, de lever bare kort tid, 1-2 uker, de overlever ikke tørt inneklima. Sjangsen for at jeg har gått under et tre eller noe der fuglelopper har falt ned, så jeg har hatt insektbitt kontinuerlig nå i 8,5 mnd er også svært liten. De lever visst også bare noen uker på våren, er alså ikke aktive om høsten og vinteren.

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte nå å bare kjøpe meg en rimelig madrass på Jysk, bruke sommerdyna som har ligget i fryseren 7 dager, ligge på stua et par uker å se hvordan det går. Har en tanke om kanskje det har ligget et insekt og to i dvale i Hesseng madrassene jeg kjøpte nye på Ikea da jeg flyttet inn her. De inneholder  Naturmaterialer som naturlig lateks, hestehår, bomull, ull og lyocel, altså organisk materiell som insekter trives i. Om det er praktisk mulig at noe slik skulle skje aner jeg ikke, men jeg griper etter halmstrå når jeg har levd med dette nå i over 8 mnd.

Er det noen som har en tanke om sannsynligheten for at det kan følge med insekter i madrasser?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...