tdm900 Skrevet 16. mars 2016 #21 Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men før selger sender inn salgsmelding, så må jeg jo nødvendigvis betale for bilen. Skal jeg virkelig overføre penger og la han ha de i opp til en uke, uten at jeg har kontroll på bilen? Hva om han stikker av med de, og ikke sender inn noe salgsmelding? Anonymkode: 29c7d...037 Hvor betale for noe du ikke får med deg hjem, med en gang?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #22 Skrevet 16. mars 2016 7 timer siden, tdm900 skrev: Hvor betale for noe du ikke får med deg hjem, med en gang? Nettbanken. Jeg regner med at selger ikke vil sende inn salgsmelding til vegvesenet før han har fått betalt for bilen. Problemet er at jeg ikke får tatt med meg bilen hjem før jeg har fått et midlertidig vognkort. Og slik jeg har forstått det er det her et vakuum på ca en uke hvor selger har fått pengene, men jeg har ikke fått noen bil. Anonymkode: 29c7d...037
ajarRun Skrevet 16. mars 2016 #23 Skrevet 16. mars 2016 Den 15.3.2016 at 8.31, tdm900 skrev: Nei. Du skal ha det vognkortet med ditt navn på, og dette ser ut for meg at bilen er kjøpt privat. Hadde du kjøpt den hos en bilforhandler, hadde du fått et midlertidig vognkort som du hadde kjørt lovlig på. Å kjøre uten vognkort er like ulovlig som å kjøre uten førerkort. Mister man førerkortet, skal det meldes politiet snarest, slik at man får et midlertidig til nytt utstedes av SVV. Noe av det som sies lengre opp er bare sprøyt og uvitenhet! Jeg har alltid meldt det til Statens Vegvesen (mister det hver gang det blir sommer/vinter og jeg bytter jakke). Du får ikke midlertidig førerkort uten å snakke med Vegvesenet, så hvorfor skal du involvere politiet?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #24 Skrevet 16. mars 2016 Den 15.3.2016 at 18.38, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg har forstått det riktig foregår et bruktbilsalg på følgende måte (hvis man av en eller annen grunn ikke kan reise fysisk til en trafikkstasjon) 1) Finne en bil på Finn.no og ringe selger. 2) Dra til selger og se på bilen 3) Bestemme seg for å kjøpe bilen. 4) Reiser hjem med bussen og overfører penger til selger og betale avgift til Vegvesenet 5) Vente en uke til Vegvesenet har registrert betalingen og skrive ut midlertidig vognkort. 6) Ta bussen tilbake til selger og hente bilen. Foregår virkelig et bruktbilkjøp på denne måten? Eller møter 500.000 kjøpere/selgere opp i skranken hos Vegvesenet hvert år? Anonymkode: 29c7d...037 Har solgt bil privat kun èn gang, da kjørte vi sammen til biltilsynet og omregistrerte bilen. Jeg ga dem ikke nøkkelen før dette var gjort. Anonymkode: 588d7...422
tdm900 Skrevet 16. mars 2016 #25 Skrevet 16. mars 2016 47 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg har alltid meldt det til Statens Vegvesen (mister det hver gang det blir sommer/vinter og jeg bytter jakke). Du får ikke midlertidig førerkort uten å snakke med Vegvesenet, så hvorfor skal du involvere politiet? Nå har det seg slik, at jeg holder orden på mine viktige dokumenter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå