Gå til innhold

Hvilken kaffekopp er best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt sært men altså, jeg er student og bruker ekstremt mye av min våkne tid med snuta nede i bok og med kaffekoppen i hånda. Såpass mye at jeg nå vil investere i nye kopper som er fine, gode å holde i og som holder bra på varmen.

 

har tittet på forskjellige, le creuset, iittala, Mummi, Menu termokrus, og wik & walsøe men vet liksom ikke hvor gode de er da jeg ikke har erfaring med noen av dem. 

 

Noen som har noen favorittkopper å anbefale? :tongue:

Anonymkode: f68b2...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Favorittkoppene mine sånn volum og fasongmessig er Mummikoppene.

Anonymkode: dd260...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Lexington. Den er stor og rund og god å holde i :D Brenner meg ikke på den koppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kaffe og te smaker best når de drikkes fra benporselenskopper eller krus. Disse er noe dyre, men finnes ikke noe bedre.

Anonymkode: 3497e...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Bjørn Wiinblad-krusene mine. Blir så glad når jeg åpner skapet om morgenen og tar ut en kopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i kaffe latte krusene fra Eva Solo. Store nok til å tilfredstille koffeinbehovet mitt og gode å holde i pga silikonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Le Creuset! Det eneste minuset må være at de er ikke så veldig store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, maipai skrev:

Jeg er veldig fornøyd med mine fra Le Creuset! Det eneste minuset må være at de er ikke så veldig store.

Nei, men det er egentlig greit for min del. Men synes du de holder bedre på varmen enn vanlige tynnere porselenskopper? :)

Anonymkode: f68b2...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, gohege skrev:

Jeg er veldig glad i kaffe latte krusene fra Eva Solo. Store nok til å tilfredstille koffeinbehovet mitt og gode å holde i pga silikonen :)

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt helt sansen for Eva Solo, selv om designet på produktene deres absolutt er tipp topp. Så har ikke vurdert disse så langt, men de ser jo smashing ut :tongue: Men - holder de på varmen noe bedre enn andre kopper synes du? 

Anonymkode: f68b2...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er egentlig greit for min del. Men synes du de holder bedre på varmen enn vanlige tynnere porselenskopper? :)

Anonymkode: f68b2...6e9

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men har aldri tenkt at de holder noe dårlig på varmen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Egiett

Har ikke noen spesielle anbefalinger, men sånn generelt er min erfaring at litt tykke kopper som ikke er så vide holder best på varmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse fra Porsgrund i 23 cl størrelse, og elsker dem. Passe store , tykke nok til å holde på varmen, tynne nok til å være gode å drikke av, hanken er perfekt formet for å holdes i med en hånd mens kaffen fremdeles er glovarm, og når den er litt mer avkjølt ligger fasongen på koppen perfekt i "tohåndsgrep". :) 

Og om du vil ha en større kopp finnes den i 32 cl også, og i mange forskjellige mønster.

Anonymkode: 98105...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i overkant kresen når det gjelder kaffekrus. Og det må være krus og ikke kopp. Men jeg har aldri kjøpt en "merkevare"-krus i mitt liv. For meg er det viktigste at de er runde i formen og har plass til minst 2, helst 3, fingre gjennom hanken. Dessuten bør de være tykke, ikke slike nesten gjennomsiktige porselenskopper som nesten blir skarpe på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 12. mars 2016 at 11.00, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt helt sansen for Eva Solo, selv om designet på produktene deres absolutt er tipp topp. Så har ikke vurdert disse så langt, men de ser jo smashing ut :tongue: Men - holder de på varmen noe bedre enn andre kopper synes du? 

Anonymkode: f68b2...6e9

Vel - nå lar jeg ikke kaffen min stå så alt for lenge før jeg drikker den :fnise: Siden porselenet er ganske tykt og sidene er dekket med silikon så holder drikken fint varmen for mitt behov. I tillegg er ikke åpningen så altfor stor heller. 

Har du tittet på Søstrene Grene forresten? Jeg tror de har en rimelig kopp der med en tesil og et porselenlokk som plasseres på koppen for å holde på varmen. Har den ikke selv, men vil tro at den holder noe lenger på varmen enn det "vanlige" kopper gjør selv om kvaliteten ikke den beste. 

 

Uansett hva du velger, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...