AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #1 Skrevet 11. mars 2016 Jeg har et stort problem når det gjelder tannleger. Jeg har så angst. Angsten er så ille at jeg ikke tørr å ringe de engang. Jeg kan sitte å grine igjennom hele timen og tannlegen har blitt skikkelig frustrert. Dette har vart helt siden jeg var liten og når jeg var liten måtte jeg trekke framtenna mine. Å da fikk jeg narkose. Men hva skal til å få narkose så jeg kan fikse alle renna mine? Jeg har ME og det funker veldig lite å bli så stressa over dette. Jeg kommer meg ikke ut døra og blir sengeliggende bare ved små ting. Å dette vil bare ta knekken på meg. Har ikke vært hos tannlege på mange år. Anonymkode: 1033a...47c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #2 Skrevet 11. mars 2016 Glemte å ta med om jeg må snakke med lege eller tannlegen om dette? Kan jeg nevne det for legen så han kan hjelpe meg videre? Anonymkode: 1033a...47c
PaperFlower Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 Får du til å ringe til de, eller møte opp personlig om det er lettere, å spørre om de har noen med erfaring innen tannlegeskrekk? Det var det jeg gjorde. Også kan du kanskje spørre om å bare få en time der du bare snakker om hva som er skummelt, hvorfor det er skummelt for deg, hva som kan gjøres for å fikse det? Eller er du helt sikker på at du må ha narkose? Isåfall ville jeg gjort det samme som over, men nevnt at du er interessert i å få narkose og lurer på om de gjør det der. (Nemlig ikke alle tannlegesentere som gjør det.) Du kan jo også sende en mail til de tannlegesenterene i nærheten av deg å spørre direkte der, uten spesiell bakgrunnsinfo, om de har mulighet til å bruke narkose. Da finner du iallefall ut hvilke du kan kontakte før du begynner å legge ut om tannlegeskrekken din, noe som du sikkert ikke ønsker å må gjøre 5 ganger før du "får napp".
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 2 minutter siden, PaperFlower skrev: Får du til å ringe til de, eller møte opp personlig om det er lettere, å spørre om de har noen med erfaring innen tannlegeskrekk? Det var det jeg gjorde. Også kan du kanskje spørre om å bare få en time der du bare snakker om hva som er skummelt, hvorfor det er skummelt for deg, hva som kan gjøres for å fikse det? Eller er du helt sikker på at du må ha narkose? Isåfall ville jeg gjort det samme som over, men nevnt at du er interessert i å få narkose og lurer på om de gjør det der. (Nemlig ikke alle tannlegesentere som gjør det.) Du kan jo også sende en mail til de tannlegesenterene i nærheten av deg å spørre direkte der, uten spesiell bakgrunnsinfo, om de har mulighet til å bruke narkose. Da finner du iallefall ut hvilke du kan kontakte før du begynner å legge ut om tannlegeskrekken din, noe som du sikkert ikke ønsker å må gjøre 5 ganger før du "får napp". Takk for svar. 😊 Jeg vet fra tidligere og dette har vi prøvd. Jeg har bare angst for det og siden vi ikke fikk blitt ferdig før jeg nektet så har jeg ikke prøvd. Prøvde en tannlege som var veldig flink som jeg ikke fikk vondt av. Så det et areal det at jeh har hatt skrekk siden jeg var liten. Måtte inn på sykehuset fordi jeg bare gråt. Pga MEn så blir det veldig vanskelig å gå igjennom noe sånt. Pga jeg besvimer veldig lett og kan ligge syk i fra noen dager til mnd. Det er også en veldig god grunn til at jeg ønsker narkose. Jeg har spurt før og de tar ikke narkose her. Men han henviser. Broren min gjorde det samme pga angst for tannlege. Men jeg husker han sa at det tok lang tid før han fikl det. Anonymkode: 1033a...47c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå