Gå til innhold

Tannlege - hjelp? :)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har levd med en ganske permanent frykt for dårlig ånde ganske lenge.

Moren min nevnte at jeg hadde dårlig ånde en gang da jeg var tenåring, og det har hengt ved. På den tiden tenkte jeg mye på vekt og spiste mange slankeprodukter som kan ha medvirket. Har selvsagt lagt om kostholdet siden da (er 25 nå) og spiser normal mat - i tillegg til at jeg går jevnlig til tannlege, tar tanntråd, bruker munnskyllevann osv.

Var hos tannlegen sist for noen måneder siden, og etter det fikk jeg fjernet en visdomstann (med oppfølging). Har aldri hatt hull.

Vil gjerne bestille en ny time, men nå vil jeg også utelukke alt. Dvs. ikke bare kontroll, sjekke for tannsten osv. men alt utover det. Jeg har hørt noen snakke om "pusspropper" i halsen, er det noe jeg burde spørre om? Hva annet?

Anonymkode: fc2d7...7e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

h

Jeg har levd med en ganske permanent frykt for dårlig ånde ganske lenge.

Moren min nevnte at jeg hadde dårlig ånde en gang da jeg var tenåring, og det har hengt ved. På den tiden tenkte jeg mye på vekt og spiste mange slankeprodukter som kan ha medvirket. Har selvsagt lagt om kostholdet siden da (er 25 nå) og spiser normal mat - i tillegg til at jeg går jevnlig til tannlege, tar tanntråd, bruker munnskyllevann osv.

Var hos tannlegen sist for noen måneder siden, og etter det fikk jeg fjernet en visdomstann (med oppfølging). Har aldri hatt hull.

Vil gjerne bestille en ny time, men nå vil jeg også utelukke alt. Dvs. ikke bare kontroll, sjekke for tannsten osv. men alt utover det. Jeg har hørt noen snakke om "pusspropper" i halsen, er det noe jeg burde spørre om? Hva annet?

Anonymkode: fc2d7...7e6

Tror du skal begynne med å,spørre tannlegen på telefon om hva han har undersøkt deg for og hva som ikke er gjort. Tannleger beskjeftiger seg ikke med hva som helst. 

Anonymkode: df200...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal begynne med å,spørre tannlegen på telefon om hva han har undersøkt deg for og hva som ikke er gjort. Tannleger beskjeftiger seg ikke med hva som helst. 

Anonymkode: df200...c8b

Pusspropper på mandlene er ikke tannlegens område, men legens område

Anonymkode: 8aa65...05f

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting som tilsier at du har dårlig ånde, i hvert fall ingenting som tilsier at det skal skrive seg fra tennene. Du pusser tunga? Har du bevis på at dette er et problem som andre legger merke til (bortsett fra tilfellet for ti år siden)? Jeg har nemlig flere eksempler på at pasienter innbiller seg at de har dårlig ånde, og det er bare en vrangforestilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...