AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Hei, jeg går på en ganske tøff antibiotikakur, 4 tabletter Apocilin 660mg hver dag i 10 dager. Jeg kjøpte idoform-tabletter i tillegg, men til tross for disse har jeg allerede fått soppinfeksjon i skjeden, og det klør veldig og plager meg... Og dette er bare fjerde dagen av antibiotikakuren, jeg skal fremdeles fortsette med kuren i 6 dager og har fått streng beskjed om å ta alle tablettene. Da vil jeg vel bare få verre og verre soppinfeksjon... Er det noen vits i å bruke Canesten og drikke biola og ta Idoform disse dagene jeg fortsatt tar antibiotika? Soppen vil vel likevel bli verre? Må jeg bare holde ut til kuren er over? Noen tips til hva jeg kan gjøre? :/ Spoiler Anonymkode: c2391...d6a
skruf Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Det er ikke noe særlig vits med canesten nå vil jeg tro, siden du har flere dager igjen med antibiotika. Idoform og biola er det supert at du får i deg, da antibiotika også dreper de gode magebakeriene som vi trenger. Anbefaler deg å kjøpe vaginale melkesyrebakteriekapsler som du daglig bruker i skjeden. Du får kjøpt de uten resept på apotek. Du kan også kjøpe yoghurt naturell, og få engangsprøyte (uten spiss!) på apoteket, ta ca 2ml yoghurt i sprøyta og sprut oppi skjeden hver kveld før du legger deg. Blir litt kliss, men rimelig og lettvindt. Bruk bomullstruser, og ikke string. Når kuren er over, hvis du fortsatt kjenner til soppinfeksjonen så kan du bruke Canesten. Ved senere antibiotikakur så bør du forebygge soppinfeksjon ved at du starter opp med enten yoghurt eller vaginale melkesyrebakteriekapsler fra dag 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå