DeLorean Skrevet 10. mars 2016 #1 Skrevet 10. mars 2016 Jeg vil ned i vekt, men klarer ikke å kutte ut den jævla sjokoladen. Noen tips? Spiser rundt 60-70gram hver dag.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #2 Skrevet 10. mars 2016 Dette har du sikkert prøvd, men: 1) Ikke ha sjokolade i huset 2) Bare spis sjokolade du ikke liker, (for min del 70%). Anonymkode: 72529...764 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #3 Skrevet 10. mars 2016 Kjøp ett ikke-skadelig sjokk halsbånd. Hver gang du tar en bit sjokolade gir du deg selv et lite støt. Du vil etterhvert forbinde sjokolade med ubehag Ellers er det en veldig god ide å ikke ha sjokolade i huset. Anonymkode: 6b3a9...656
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Ja, det er det som er tingen, ikke kjøp den j##vla sjokoladen. Strir med dette selv, går altfor ofte 74 gram her. Er det i hus, så blir det spist. Anonymkode: 76225...009
cece01 Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Sjokoholiker her! Sist jeg prøvde varte jeg en uke:p enig med tipset om å ikke ha noe liggende, da er det veldig lett å jukse med å bare ta "litt". Hold deg opptatt med noe, blir du sittende alene og se tv kommer fort lysta på noe godt og man har tid til å tenke over at man savner sjokoladen
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Tenk at du er fattig og ikke har råd til det, at du er flink om du klarer å la være å kjøpe og ikke gå på butikken hver dag. Kjøp inn for flere dager Og selv om sjokolade er billig i løsvekt nå, lat fortsatt som du er for fattig til det
Hecubaa Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 Jeg syns det er omvendt - når jeg har sjokolade tilgengelig blir jeg ikke like sugen og desperat som når jeg ikke har 1
DeLorean Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp ett ikke-skadelig sjokk halsbånd. Hver gang du tar en bit sjokolade gir du deg selv et lite støt. Du vil etterhvert forbinde sjokolade med ubehag Ellers er det en veldig god ide å ikke ha sjokolade i huset. Anonymkode: 6b3a9...656 Glimrende, tusen takk! Hvis jeg regner på det trur jeg at jeg spiser rundt 600gram i uka. Litt mye...
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 Glemte: Det er viktig at du spiser deg mett før du går i butikken for å hamstre inn for flere dager. 1
cece01 Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Du kunne vel ikke valgt et verre tidspunkt for å holde seg unna sånt heller
AnonymBruker 42 Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Jeg er sjoko-liker, om ikke annet, hvisomatte det teller.... Du kan jo kanskje starte med å bytte ut "melkesjokoladen" med sånn ufyselig mørk sjokolade. Da tenker jeg du går fort lei! (går ut i fra at det er "melkesjokoman" du er)
DeLorean Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 10. mars 2016 3 minutter siden, cece01 skrev: Du kunne vel ikke valgt et verre tidspunkt for å holde seg unna sånt heller Sant. Hvis de bare kunne satt ned frukt og grønt istedet! Liker det også
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 17 minutter siden, DeLorean skrev: Jeg vil ned i vekt, men klarer ikke å kutte ut den jævla sjokoladen. Noen tips? Spiser rundt 60-70gram hver dag. Du kan ta hypnose mot sjokoladesuget. Da slipper du å ta valget hver gang du går forbi sjokoladehyllen fordi underbevisstheten din har blitt fortalt at det ikke er bra for deg. Anonymkode: 4833c...9cd
Clarity Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Hvis du er vant til å spise sjokolade tilnærmet hver dag, så kjøp inn frukt! Da har du noe å tygge på når søtsuget melder seg. Ellers er det vel ikke stort annet å gjøre enn å faktisk ikke kjøpe sjokolade, slik at du ikke har det tilgjengelig. Etter min erfaring vil det verste søtsuget/den konstante lysten på sjokolade gi seg etter en uke, mens etter to uker går det faktisk greit.
DeLorean Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, Clarity skrev: Hvis du er vant til å spise sjokolade tilnærmet hver dag, så kjøp inn frukt! Da har du noe å tygge på når søtsuget melder seg. Ellers er det vel ikke stort annet å gjøre enn å faktisk ikke kjøpe sjokolade, slik at du ikke har det tilgjengelig. Etter min erfaring vil det verste søtsuget/den konstante lysten på sjokolade gi seg etter en uke, mens etter to uker går det faktisk greit. Kjenner til dette. Da jeg kuttet ut all sjokolade i januar, gikk jeg ned tre kg på tre uker. Er inne i en dårlig periode nå, men vet jeg kan klare det igjen! Det er bare så forbanna mye fristelser i butikkene...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 19 minutter siden, DeLorean skrev: Glimrende, tusen takk! Hvis jeg regner på det trur jeg at jeg spiser rundt 600gram i uka. Litt mye... Forresten, noe annet som har fungert for meg tidligere: Puss tennene og gå en liten tur når du føler du har lyst på sjokolade. Sjokolade etter tannpuss er ikke noe godt. Og å gå litt i frisk luft kan dempe søtsuget Anonymkode: 6b3a9...656
Clarity Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, DeLorean skrev: Kjenner til dette. Da jeg kuttet ut all sjokolade i januar, gikk jeg ned tre kg på tre uker. Er inne i en dårlig periode nå, men vet jeg kan klare det igjen! Det er bare så forbanna mye fristelser i butikkene... Som du har fått råd om litt lenger opp her: Ikke gå på butikken når du er sulten - da er det lettere å rive med seg ting man ellers ikke ville kjøpt. Et annet tips kan være å skrive en handleliste, og holde seg konkret til den. Å unngå godtehyllene helt blir jo vanskelig med tanke på at de står nærmest kassa, men da gjelder det å ta frem viljestyrken sin. Som sagt er det de to første ukene som er verst. Kom deg gjennom de, så klarer du det. Lykke til!
Katten.2.0 Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Jeg har gitt opp sommerformen 2016. 2,90,- for smågodt og billig kvikk lunsj? Yeah, det nærmeste jeg kommer definert mage i år, blir en definert badeball-mage! 2
Gjest Klopp Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Jeg elsker sjokolade, og spiser en del. Men jeg er slank, og trent likevel. Har aldri vert plaget med fett. Gjelder å holde seg i form uansett hva vi spiser
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2016 #20 Skrevet 11. mars 2016 15 timer siden, DeLorean skrev: Jeg vil ned i vekt, men klarer ikke å kutte ut den jævla sjokoladen. Noen tips? Spiser rundt 60-70gram hver dag. Jeg sliter med det samme selv så jeg har desverre ikke noe tips til deg. Men det med å ikke ha sjokolade i huset fungerer litt. Jeg klarte 1 uke uten sjokolade frem til jeg kjøpte sjokolade. Og nå med priskutt på masse sjokolade endte opp med å kjøpe 4 freia appelsin sjokolader, 1 kg smågodt (sjokoladebiter ikke gummi osv) pluss at jeg hadde liggende en melkesjokolade fra før av. Så jeg våknet kl 4 i natt hvor jeg fikk lyst på sjokolade og bare tenkte på all sjokoladen jeg har i skapet, fikk ikke sove på 2 t. det er forferdelig jeg burde ikke ha kjøpt så mye sjokolade Anonymkode: d4a23...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå