Gå til innhold

Noen sjokoholikere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ned i vekt, men klarer ikke å kutte ut den jævla sjokoladen. Noen tips?

Spiser rundt 60-70gram hver dag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har du sikkert prøvd, men:

1) Ikke ha sjokolade i huset

2) Bare spis sjokolade du ikke liker, (for min del 70%). 

Anonymkode: 72529...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ett ikke-skadelig sjokk halsbånd. Hver gang du tar en bit sjokolade gir du deg selv et lite støt. Du vil etterhvert forbinde sjokolade med ubehag :P 

Ellers er det en veldig god ide å ikke ha sjokolade i huset.

Anonymkode: 6b3a9...656

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det som er tingen, ikke kjøp den j##vla sjokoladen. Strir med dette selv, går altfor ofte 74 gram her. Er det i hus, så blir det spist.

Anonymkode: 76225...009

Skrevet

Sjokoholiker her! Sist jeg prøvde varte jeg en uke:p enig med tipset om å ikke ha noe liggende, da er det veldig lett å jukse med å bare ta "litt". Hold deg opptatt med noe, blir du sittende alene og se tv kommer fort lysta på noe godt og man har tid til å tenke over at man savner sjokoladen ;)

Skrevet

Tenk at du er fattig og ikke har råd til det, at du er flink om du klarer å la være å kjøpe og ikke gå på butikken hver dag. Kjøp inn for flere dager :)  

Og selv om sjokolade er billig i løsvekt nå, lat fortsatt som du er for fattig til det :fnise:

Skrevet

Jeg syns det er omvendt - når jeg har sjokolade tilgengelig blir jeg ikke like sugen og desperat som når jeg ikke har :P 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ett ikke-skadelig sjokk halsbånd. Hver gang du tar en bit sjokolade gir du deg selv et lite støt. Du vil etterhvert forbinde sjokolade med ubehag :P 

Ellers er det en veldig god ide å ikke ha sjokolade i huset.

Glimrende, tusen takk! ;)

Hvis jeg regner på det trur jeg at jeg spiser rundt 600gram i uka. Litt mye...

Skrevet

Glemte: Det er viktig at du spiser deg mett før du går i butikken for å hamstre inn for flere dager. 

• Liker 1
Skrevet

Du kunne vel ikke valgt et verre tidspunkt for å holde seg unna sånt heller :P

Skrevet

Jeg er sjoko-liker, om ikke annet, hvisomatte det teller.... Du kan jo kanskje starte med å bytte ut "melkesjokoladen" med sånn ufyselig mørk sjokolade. Da tenker jeg du går fort lei!  (går ut i fra at det er "melkesjokoman" du er) :)

Skrevet
3 minutter siden, cece01 skrev:

Du kunne vel ikke valgt et verre tidspunkt for å holde seg unna sånt heller :P

Sant. Hvis de bare kunne satt ned frukt og grønt istedet! Liker det også :)

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, DeLorean skrev:

Du kan ta hypnose mot sjokoladesuget. Da slipper du å ta valget hver gang du går forbi sjokoladehyllen fordi underbevisstheten din har blitt fortalt at det ikke er bra for deg. 

Anonymkode: 4833c...9cd

Skrevet

Hvis du er vant til å spise sjokolade tilnærmet hver dag, så kjøp inn frukt! Da har du noe å tygge på når søtsuget melder seg. Ellers er det vel ikke stort annet å gjøre enn å faktisk ikke kjøpe sjokolade, slik at du ikke har det tilgjengelig. Etter min erfaring vil det verste søtsuget/den konstante lysten på sjokolade gi seg etter en uke, mens etter to uker går det faktisk greit. 

Skrevet
4 minutter siden, Clarity skrev:

Hvis du er vant til å spise sjokolade tilnærmet hver dag, så kjøp inn frukt! Da har du noe å tygge på når søtsuget melder seg. Ellers er det vel ikke stort annet å gjøre enn å faktisk ikke kjøpe sjokolade, slik at du ikke har det tilgjengelig. Etter min erfaring vil det verste søtsuget/den konstante lysten på sjokolade gi seg etter en uke, mens etter to uker går det faktisk greit. 

Kjenner til dette. Da jeg kuttet ut all sjokolade i januar, gikk jeg ned tre kg på tre uker. Er inne i en dårlig periode nå, men vet jeg kan klare det igjen! Det er bare så forbanna mye fristelser i butikkene...

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, DeLorean skrev:

Glimrende, tusen takk! ;)

Hvis jeg regner på det trur jeg at jeg spiser rundt 600gram i uka. Litt mye...

Forresten, noe annet som har fungert for meg tidligere: Puss tennene og gå en liten tur når du føler du har lyst på sjokolade. Sjokolade etter tannpuss er ikke noe godt. Og å gå litt i frisk luft kan dempe søtsuget :)

Skrevet
4 minutter siden, DeLorean skrev:

Kjenner til dette. Da jeg kuttet ut all sjokolade i januar, gikk jeg ned tre kg på tre uker. Er inne i en dårlig periode nå, men vet jeg kan klare det igjen! Det er bare så forbanna mye fristelser i butikkene...

Som du har fått råd om litt lenger opp her: Ikke gå på butikken når du er sulten - da er det lettere å rive med seg ting man ellers ikke ville kjøpt. Et annet tips kan være å skrive en handleliste, og holde seg konkret til den. Å unngå godtehyllene helt blir jo vanskelig med tanke på at de står nærmest kassa, men da gjelder det å ta frem viljestyrken sin. Som sagt er det de to første ukene som er verst. Kom deg gjennom de, så klarer du det. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har gitt opp sommerformen 2016. 2,90,- for smågodt og billig kvikk lunsj? Yeah, det nærmeste jeg kommer definert mage i år, blir en definert badeball-mage!

• Liker 2
Gjest Klopp
Skrevet

Jeg elsker sjokolade, og spiser en del. Men jeg er slank, og trent likevel. Har aldri vert plaget med fett. Gjelder å holde seg i form uansett hva vi spiser ;) 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, DeLorean skrev:

Jeg sliter med det samme selv så jeg har desverre ikke noe tips til deg. Men det med å ikke ha sjokolade i huset fungerer litt. Jeg klarte 1 uke uten sjokolade frem til jeg kjøpte sjokolade. Og nå med priskutt på masse sjokolade endte opp med å kjøpe 4 freia appelsin sjokolader, 1 kg smågodt (sjokoladebiter ikke gummi osv) pluss at jeg hadde liggende en melkesjokolade fra før av. Så jeg våknet kl 4 i natt hvor jeg fikk lyst på sjokolade og bare tenkte på all sjokoladen jeg har i skapet, fikk ikke sove på 2 t. :( det er forferdelig jeg burde ikke ha kjøpt så mye sjokolade :(:( 

Anonymkode: d4a23...94d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...