Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjæresten min har rotet bort passet og ser ikke ut til at det nye passet blir utsendt før vi drar til Thailand på mandag :(

Vi skal mellomlande i Dubai og være i Thailand i litt under 2 uker.

Noen som har hatt erfaring med nødpass i Thailand eller vet om det er mulig å mellomlande i Dubai med nødpass??

freaker helt ut.. er så utrolig kjipt om vi har kastet bort 15000kr på en reise :( 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, S00l skrev:

https://www.politi.no/tjenester/pass/nodpass/

Her står det at du ikke kan bruke nødpass i Dubai, tviler da på at du får lov til å mellomlande der.

Hvis de bare er i transit trenger de vel uansett ikke gjennom imigrasjonskontrollen i Dubai.

Skrevet
1 time siden, Kjetil E skrev:

Hvis de bare er i transit trenger de vel uansett ikke gjennom imigrasjonskontrollen i Dubai.

Det vet jeg ikke noe om. Tror at USA var ganske strenge på det, men vet ikke om Dubai er like strengt. Beste er å ringe og høre med ambassaden.

Skrevet

Ring flyselskapet og hør med de. Jeg trur ikke nødpass går til Thailand

Skrevet
9 minutter siden, S00l skrev:

Det vet jeg ikke noe om. Tror at USA var ganske strenge på det, men vet ikke om Dubai er like strengt. Beste er å ringe og høre med ambassaden.

Stemmer at du ikke kan gå airside selv om du kun er i transit i USA. Men i de fleste land kan du forholde deg airside hvis du er i internasjonal transit. Og da trenger du ikke gjennom toll og eventuelt pass. Selv på Gardermoen kan man idag gå airside hvis man er i non schengen transit på begge flygninger.

Skrevet
38 minutter siden, Kjetil E skrev:

Stemmer at du ikke kan gå airside selv om du kun er i transit i USA. Men i de fleste land kan du forholde deg airside hvis du er i internasjonal transit. Og da trenger du ikke gjennom toll og eventuelt pass. Selv på Gardermoen kan man idag gå airside hvis man er i non schengen transit på begge flygninger.

Da lærte jeg noe nytt i dag også :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...