Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har klødd i underlivet de siste par dagene. Det ser ikke noe annerledes enn det pleier. Hva kan det være og hva bør jeg gjøre med det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpe Canesten stikkpiller og krem på apoteket. Du har sopp

Anonymkode: c3ef4...c99

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpe Canesten stikkpiller og krem på apoteket. Du har sopp

Anonymkode: c3ef4...c99

Oh, hvordan får man sopp i underlivet? ^^

Skrevet
3 minutter siden, Persephone skrev:

vaske seg for mye eller dårlig ph verdi. eller av dårlig hygiene :)

Skrevet

glemte sex med ny partner. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Viking1980 skrev:

glemte sex med ny partner. 

Det er to uker siden jeg hadde sex med ny partner. Er ikke det litt sent å få det nå da?

Er litt greit å vite hva som kan forårsake det og prøve å forhindre det senere. Jeg søkte opp og det sto at et symptom er mye utflod, og det har jeg ikke i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

underlivet er veeeldig var for forandringer :P sopp er veldig lett å få! men canesten funker fjell :) 

Anonymkode: 1dc7f...7ea

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

underlivet er veeeldig var for forandringer :P sopp er veldig lett å få! men canesten funker fjell :) 

Skjønner. Får vel skaffe meg det da.  Det er sikkert greit å ha liggende uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Persephone skrev:

Du får dset dersom du har satt deg på en champingon ved en feiltakelse.

(beklager, jeg er overtrøtt).

Anonymkode: a89b9...cc8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Persephone skrev:

Skjønner. Får vel skaffe meg det da.  Det er sikkert greit å ha liggende uansett. 

det er det :) så slipper du å gjøre som meg. fikk hestekur på antibiotika, å påfølgende soppinfeksjon fra helvette. detta var veldig seint (nesten 12) på kvelden å jeg rusha meg ned til jernbanetorget i oslo for å dra på det døgnåpne apoteket. grabba med meg canesten, betalte i en fei å var ute derifra i en fart. tror de skjønte at det hasta litt :fnise:

Skrevet
5 minutter siden, Persephone skrev:

Det er to uker siden jeg hadde sex med ny partner. Er ikke det litt sent å få det nå da?

Er litt greit å vite hva som kan forårsake det og prøve å forhindre det senere. Jeg søkte opp og det sto at et symptom er mye utflod, og det har jeg ikke i det hele tatt. 

Vi gutta får jo kløe/sopp vi også selv om dere damer kanskje er mer utsatt. Det har jo noe med bakterie flora å gjøre da. Ny partner = ny/annerledes bakterie flora. Jeg som mann har fått det flere ganger ved partner bytte. Eller ved bruk av feil såpe. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er det :) så slipper du å gjøre som meg. fikk hestekur på antibiotika, å påfølgende soppinfeksjon fra helvette. detta var veldig seint (nesten 12) på kvelden å jeg rusha meg ned til jernbanetorget i oslo for å dra på det døgnåpne apoteket. grabba med meg canesten, betalte i en fei å var ute derifra i en fart. tror de skjønte at det hasta litt :fnise:

Ja, var nok lett å forstå at du trengte det med en gang. Høres helt forferdelig ut!

19 minutter siden, Viking1980 skrev:

Vi gutta får jo kløe/sopp vi også selv om dere damer kanskje er mer utsatt. Det har jo noe med bakterie flora å gjøre da. Ny partner = ny/annerledes bakterie flora. Jeg som mann har fått det flere ganger ved partner bytte. Eller ved bruk av feil såpe. 

Jeg syns egentlig bare det var litt sent å få det to uker etter en ons, men det er jo vanskelig å si. Er jo ikke lett å si hva det er for noe, men jeg får vel ta en tur bort på apoteket. 

Skrevet

Som sagt allerede tror jeg du kommer langt med Canesten krem eller stikk piller. Vet du også får noen piller som skal svelges. Men det anbefales ikke å bruke jo mindre du har en komplisert soppinfeksjon.  

AnonymBruker
Skrevet

de anbefaler jo å at du går til legen hvis det er første gang du har sopp å ikke kjenner symptomene/har hatt det før.

Skrevet
4 minutter siden, Viking1980 skrev:

Som sagt allerede tror jeg du kommer langt med Canesten krem eller stikk piller. Vet du også får noen piller som skal svelges. Men det anbefales ikke å bruke jo mindre du har en komplisert soppinfeksjon.  

Tror heg satser på krem om stikkpiller. Jeg klør ikke så veldig mye, men det er såpass mye at det er irriterende. 

Skrevet
3 minutter siden, Viking1980 skrev:

Krem OG stikkpiller. Krem alene hjelper ikke siden soppen også sitter i skjeden.

Men TS; prøv canesten eller pevaryl og virker ikke det så bestiller du legetime :)

Forskjellen på de to er "konsistensen" på stikkpillen. Canesten er som en tablett mens pevaryl har en som ser mer vokslignende ut. Personlig synes jeg den løser seg opp mye bedre enn canesten, men begge gjør jo jobben :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Persephone skrev:

Tror heg satser på krem om stikkpiller. Jeg klør ikke så veldig mye, men det er såpass mye at det er irriterende. 

Hør med dem på apoteket du. Tviler på du trenger begge deler .)

Skrevet
2 minutter siden, peppermyntete skrev:

Krem OG stikkpiller. Krem alene hjelper ikke siden soppen også sitter i skjeden.

Men TS; prøv canesten eller pevaryl og virker ikke det så bestiller du legetime :)

Forskjellen på de to er "konsistensen" på stikkpillen. Canesten er som en tablett mens pevaryl har en som ser mer vokslignende ut. Personlig synes jeg den løser seg opp mye bedre enn canesten, men begge gjør jo jobben :)

Ah, da forstår jeg. For da jeg søkte opp canesten var der en pakke med både stikkpiller og krem. Jeg tror jeg spør på apoteket hvilken av de to de anbefaler. Det er jo forskjellige virkestoffer, så det kan være de anbefaler de forskjellige typene avhengig av andre medisiner og nøyaktig hva det skal brukes til. Jeg spør uansett jeg.

Skrevet
27 minutter siden, Viking1980 skrev:

Hør med dem på apoteket du. Tviler på du trenger begge deler .)

Som sagt; soppen er oftest inne i skjeden også så stikkpiller og krem er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...