AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Er det noen her som har søkt om erstatning fra Norsk Pasientskade Erstatning her, i etterkant av dårlig/feil-behandling av helsevesenet? Hvordan gikk dere frem? Brukte dere advokat? Evnt. har du en god erstatningsadvokat å anbefale? Hva ble utfallet i saken din? Anonymkode: b7b76...86d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Har gjort det. Fikk klart medhold i halve saken og en liten erstatning. Du trenger ikke kontakte advokat. Kontakt pasientombudet i ditt fylke og de hjelper deg med prosessen. Husk at det kan ta flere år før den er ferdig, men for meg var det virkelig verdt det! Lykke til! Anonymkode: 02523...1df
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Takk for svar. Følte du at pasientombudet virkelig var på din side? Hvorfor tok dette mange år? Anonymkode: b7b76...86d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #4 Skrevet 10. mars 2016 Pasientombudet var helt og fullt på min side. Det tar tid å innhente opplysninger, sykehus svarer ikke og man må purre. Så skal det behandles. Måtte hente inn fra mange forskjellige steder. Og så klagde jeg på delen jeg ikke fikk medhold i og den ble sendt til pasientskadenemna. Mer behandlingstid. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde dette. Overrasket PO med å få medhold i en sånn sak, for det skjer veldig sjelden. Anonymkode: 02523...1df
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som har søkt om erstatning fra Norsk Pasientskade Erstatning her, i etterkant av dårlig/feil-behandling av helsevesenet? Hvordan gikk dere frem? Brukte dere advokat? Evnt. har du en god erstatningsadvokat å anbefale? Hva ble utfallet i saken din? Anonymkode: b7b76...86d Det der er en langdryg prosess. Du må i tilfellle betale advøokat fullt ut selv. Har du en klar sak kan det være enkelt, men er det ikke ennopplagt feilbehandling med økonomisk tap og eller fysisk skade, så vil prosessen hos npe være svært vanskelig og resurskrevende. Der er heller ikke mye penger å hente. Anonymkode: 5a10a...53c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 Vurderer selv å gjøre det. Hvordan saker dreier deres seg om? Jeg ble mistrodd og direkte mobbet og hetset av legen min i et år som medførte at skolen heller ikke trodde på meg, ble hengt ut av lærere til klassen og skapte store psykiske problemer i en alvorlig fysisk sykdomssituasjon. Å bli sendt ut av legekontoret annenhver uke med anklager om at jeg løy, har ti år senere satt en stor støkk i meg psykisk og jeg har angst og tør ikke fortelle noen at jeg er fysisk syk tilfelle de skal anklage meg for det samme. Lever derfor isolert og gikk også glipp av nødvendig behandling i startfasen som kunne vært avgjørende for den kroniske sykdommens alvorlighetsgrad. Syns dere det er en sak? Anonymkode: 1ef58...166
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Den 10. mars 2016 at 8.01, AnonymBruker skrev: Pasientombudet var helt og fullt på min side. Det tar tid å innhente opplysninger, sykehus svarer ikke og man må purre. Så skal det behandles. Måtte hente inn fra mange forskjellige steder. Og så klagde jeg på delen jeg ikke fikk medhold i og den ble sendt til pasientskadenemna. Mer behandlingstid. Jeg er veldig glad for at jeg gjorde dette. Overrasket PO med å få medhold i en sånn sak, for det skjer veldig sjelden. Anonymkode: 02523...1df Tusen takk for svar, og godt tips ang. PO. 😊 Godt å høre at du fikk medhold. Anonymkode: b7b76...86d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Den 10. mars 2016 at 18.25, AnonymBruker skrev: Vurderer selv å gjøre det. Hvordan saker dreier deres seg om? Jeg ble mistrodd og direkte mobbet og hetset av legen min i et år som medførte at skolen heller ikke trodde på meg, ble hengt ut av lærere til klassen og skapte store psykiske problemer i en alvorlig fysisk sykdomssituasjon. Å bli sendt ut av legekontoret annenhver uke med anklager om at jeg løy, har ti år senere satt en stor støkk i meg psykisk og jeg har angst og tør ikke fortelle noen at jeg er fysisk syk tilfelle de skal anklage meg for det samme. Lever derfor isolert og gikk også glipp av nødvendig behandling i startfasen som kunne vært avgjørende for den kroniske sykdommens alvorlighetsgrad. Syns dere det er en sak? Anonymkode: 1ef58...166 For meg høres det slik ut. Men jeg har ingen erfaring på området. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: b7b76...86d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Den Thursday, March 10, 2016 at 18.25, AnonymBruker skrev: Vurderer selv å gjøre det. Hvordan saker dreier deres seg om? Jeg ble mistrodd og direkte mobbet og hetset av legen min i et år som medførte at skolen heller ikke trodde på meg, ble hengt ut av lærere til klassen og skapte store psykiske problemer i en alvorlig fysisk sykdomssituasjon. Å bli sendt ut av legekontoret annenhver uke med anklager om at jeg løy, har ti år senere satt en stor støkk i meg psykisk og jeg har angst og tør ikke fortelle noen at jeg er fysisk syk tilfelle de skal anklage meg for det samme. Lever derfor isolert og gikk også glipp av nødvendig behandling i startfasen som kunne vært avgjørende for den kroniske sykdommens alvorlighetsgrad. Syns dere det er en sak? Anonymkode: 1ef58...166 Dette skal jeg bli veldig overasket om du får medhold i og får noe erstatning i forhold til. NPE er ingen enkel instans. De oppnevner og en sakkyndig lege som går igjennom journalen din. Du og din fremstilling blir hørt lite på i forhold til legens journalføring. Anonymkode: 5a10a...53c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå