Gå til innhold

Alvorlige søvnproblemer og aggressiv mann.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når mannen min sover, så sover han. Man kan få kontakt selvfølgelig... Men det er det ingen som tørr! Eller orker for den saks skyld. 

Han blir ekstremt aggressiv etter at han har sovnet og lyver alle veier for å få være i fred. Han kan hive rundt seg, og rope så du nesten hopper til. Neste dag (eller om han våkner om han ligger på sofaen), så hevder han at han ikke husker noen ting. 

I helgene er han også bortimot umulig å vekke, men blir samtidig kjempe gretten om man bare lar han sove ut(for da blir det jo ikke kveld..).

Også er det jo dette med at vi har to små og ta vare på. Jeg klarer meg jo tildels alene om natten og morgenen, så jeg MÅ jo ikke ha hjelpen hans, mens samtidig så hadde jeg syntes det hadde vært koselig med en frokost sammen engang i blant, eller hjelp når alle er spysyke. 

Han kan svare at han skal hjelpe, men det skjer altså ingen ting. Han blir bare liggende, og om du spør engang til så har du helvette over deg. Så for barna sin del så spør jeg aldri to ganger. Dette er ting som han sier han ikke husker. 

Hva skal vi gjøre? Hva kan jeg egentlig gjøre for ham? For oss? Finnes det noen søvn "rehab" om noen skjønner hva jeg mener, hvor han kunne lært seg å våkne? 

I ukedagene ringer alarmen hans i en time før han står opp 5 min før han skal møte. Da kan det være han sier god morgen til ungene som spiser/blir stelt, ellers så kan det være han ikke finner noe og da er så og si hele dagen hans ødelagt. Og vi starter dagen med å høre han kjefte og smelle i skap og skuffer. 

Han forstår at dette er for vilt hver gang jeg snakker med han i ettertid. Men det gir seg likevel ikke.. :-/ 

Anonymkode: 07860...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han prater tull, og at det han viser er et dårlig karaktertrekk. Tross tretthet klarer de fleste å skjerpe seg hvis de MÅ. Han syns vel ikke dette er viktig nok, og kommer unna pliktene med dårlig oppførsel.

• Liker 3
Gjest morhjertegod
Skrevet

Mange som er morgengretten, men dette var da voldsomt. Aldri hørt om lignende, du kan ikke aksepterer dette, han har jo ikke kontroll på temprementet sitt. Hva vil dette gjøre med barna dine, de må jo være redde faren sin sån som han oppfører seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la årene gå imens du lever på denne måten,krever forandring og sett deg en tidsfrist for den. Vis han ikke forandrer seg så gå fra han.

Hilsen en som irriterte seg over en sånn man i 20 år.

Anonymkode: e7fd6...d62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier seg selv at dette må du ta tak i nå. For ikke bare din egen sin del, men for barna. Barn tar skade av slik oppførsel, og det hjelper ingenting at han ikke husker. Det gjør det kanskje enda verre hvis det er sånn at han ikke husker det. Det hadde vært lettere å diskutere det, og få klarhet i ting hvis han var mer våken når han var slik. Kan nesten høres ut som han er i søvntilstand selv om du oppfatter han som våken. Uansett må han komme seg til lege o.l. Det er rett og slett skadelig å ha slike ting hengende over seg. Som noen nevner over her kan alle ha en dårlig dag, og være gretten når man er trøtt, men det finnes grenser. Dere har et ansvar ovenfor barna at man jobber med ting som sliter på forholdet, og slik sinne som du beskriver er uakseptabelt uansett om det er våken eller i en søvntilstand. 

Anonymkode: 55667...5b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare et forslag, men du kan prøve å filme at du prøver å vekke han en gang og vise han det? Det er mulig han ikke tror på at det er så ille som det er, og hvis han får se det med egne øyne kan han ta det mer til seg.

Anonymkode: d19ab...96b

• Liker 2
Gjest cheshirecat
Skrevet

Var han også slik før dere fikk barn? Eller har det utviklet seg senere? 

AnonymBruker
Skrevet

Når legger han seg? Står han opp til fast tid hver dag? Det finnes noen som sover ekstremt tungt. Google det, så ser du at det er en søvnforstyrrelse. Be ham ta en tur til legen før dette ødelegger forholdet.

Anonymkode: 12c5b...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...