AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Har en venninne jeg liker godt. Har kjent hverandre i mange år, men vi snakkes litt på telefon av og til. Hun er den litt "usikre" jenta, men jeg liker henne. Vi pratet litt i sted, litt dypt.. Hun fortalte at hun sliter litt fortiden, masse stress og slikt. Jeg får henne på positive tanker, og forteller litt kloke "visdomsord" som får henne på bedre tanker. Kan ho utvikle følelser for meg pågrunn av at jeg støtter henne litt? Derav at jeg lytter og forstår henne ? Vi er like gamle, 22 år. Anonymkode: 75b41...886
annebanane Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Ikke nødvendigvis. Jeg prater om mye med mine kompiser, gir råd, får råd, og vi vet noen av hverandres største hemmeligheter - men det betyr ikke at jeg ser på de på en romantisk måte. Støtte er uansett bra, men det må nok litt mer tydelig interesse til. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Når jeg traff mannen min var jeg i en vanskelig situasjon og hadde kontakt med politi o.l. Da støttet han meg gjennom alt jeg var gjennom, å i det viste han meg at han brydde seg om meg og mellom oss bygget de seg mer en bare vennskap. Jeg tror på at de kan komme forelskelse av det siden jeg har opplevd de selv. Anonymkode: ca2db...b50
avida30 Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne jeg liker godt. Har kjent hverandre i mange år, men vi snakkes litt på telefon av og til. Hun er den litt "usikre" jenta, men jeg liker henne. Vi pratet litt i sted, litt dypt.. Hun fortalte at hun sliter litt fortiden, masse stress og slikt. Jeg får henne på positive tanker, og forteller litt kloke "visdomsord" som får henne på bedre tanker. Kan ho utvikle følelser for meg pågrunn av at jeg støtter henne litt? Derav at jeg lytter og forstår henne ? Vi er like gamle, 22 år. Anonymkode: 75b41...886 Nei man får ikke følelser bare fordi man støtter hverandre som venner og medmennesker med å snakke om vanskelige ting i livet. Det er menneskelig og har lite med romanse å gjøre. Snakker man derimot om livets store spørsmål, universet, skjebnen osv og den andre også er nysgjerrig på sånt så kan man bli fascinert av den andre som bringer det opp. Men man kan også være vennskapelig fascinert så ikke legg så mye i det. Hvis du liker henne bør du fortelle henne det eller be hun ut på en seriøs date så hun er klar over det istedet for at du skal overtolke samtaleemner. 1
Envy Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tror så absolutt dype samtaler er en viktig ingrediens for å knytte dypere relasjoner som betyr mer. Man snakker jo ikke med alle om alt, så det er jo en tillitserklæring fra begge parter i samtalen. Men, det kan likegjerne bety at man knyter tettere dypere bånd som venner. 2
Gjest Minesveiper Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Du må signalisere romantisk interesse også. Ellers blir du hobbypsykologen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå