Gå til innhold

Barn og ungdom er mer positiv til innvandring.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig begynt på en ny arbeidsplass der det er mange unge folk, typ 17-22 år. Det jeg har lagt merke til er at de er mye mer positive til innvandrere. Hos mine jevnaldrende og eldre er det adskillig flere som er negative til innvandrere.

Menmen..husker når jeg vokste opp så kunne jeg telle på en hånd antall mørkhudete som gikk på samme skole. Dette har vel forandret seg og dagens unge dermed har utviklet mykere holdning til innvandrere. Så her på arbeidsplassen må jeg holde min innvandrerfrykt for meg selv...ellers blir jeg hudflettet av ungdommen. :-)

Flere som har gjort samme erfaring?

Anonymkode: 73f40...e9f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man lærer dessverre i skolen at folk fra andre kulturer beriker livet ditt. Man synger sanger om det og historien er glorifisert slik at ulike kulturer altid er noe positivt. Synd at ikke sannheten kommer frem i skolen. Mange unge som blir hjernevaska. De burde lære litt om islam og hvordan muslimene faktisk er. Hvor mye de undertrykker jenter, og tvangsgifting, omskjæring, tildekking av hode og straff fra sharialover. Da tenker jeg pipa får en annen lyd blandt de unge også...

Er sosialistene som styrer skolevesenet, og det ser man på hvor mye løgn man blir hjernevasket med.

Anonymkode: 7a069...09e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det henger nok også sammen med at det er enklere å være naiv når man er ung der man kanskje ikke har opplevd bakdelene ennå. Voksne har jo gjerne opplevd større konkurranse om jobber, mindre velferd og konfrontasjoner som gjør en litt mer realistisk. 

Anonymkode: 1049a...a73

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man lærer dessverre i skolen at folk fra andre kulturer beriker livet ditt. Man synger sanger om det og historien er glorifisert slik at ulike kulturer altid er noe positivt. Synd at ikke sannheten kommer frem i skolen. Mange unge som blir hjernevaska. De burde lære litt om islam og hvordan muslimene faktisk er. Hvor mye de undertrykker jenter, og tvangsgifting, omskjæring, tildekking av hode og straff fra sharialover. Da tenker jeg pipa får en annen lyd blandt de unge også...

Er sosialistene som styrer skolevesenet, og det ser man på hvor mye løgn man blir hjernevasket med.

Anonymkode: 7a069...09e

Det de lærer er å ikke dømme på grunn av bakrunn. Ikke alle invandrere er muslimer, ikke alle invandrere praktiserer islam som mange tror. Jeg kjenner flere invandrere og barn av invandrere, ingen av de er noe annet enn snille og gode mennesker. Såklart kommer det alltid ugress med blomstene, men de er ikke ugress fordi de er invandrere, de er bare dårlige mennesker og dårlige mennesker finnes overalt.

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt er barn og unge det. Samme som venstresiden på generell basis. 

Baserer seg på de samme greiene. Naivitet og mangel på virkelighetsforståelse. 

• Liker 8
Skrevet

Unge skulle lært at de er en utgift. Og en belastning. Med helt forskjellig kultur.

De som faktisk trenger hjelp. Klarer ikke å komme seg til Europa. De som kommer er lykkejegere og terrorister.

• Liker 2
Gjest Cartman
Skrevet

Har jobbet i et ungt arbeidsmiljø tidligere. Syntes egentlig at mange av mine unge kollegaer var direkte rasistiske og fremmedfiendtlige. De snakket bare dritt om folks opphav og hvor lite tillit de hadde til en norsk-pakistansk mellomleder. Begrunnelsen var at han var "pakistaner". Var direkte flaut å jobbe med slike kollegaer.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, 44h skrev:

Unge skulle lært at de er en utgift. Og en belastning. Med helt forskjellig kultur.

De som faktisk trenger hjelp. Klarer ikke å komme seg til Europa. De som kommer er lykkejegere og terrorister.

Forbeholdt at du har rett i din påstand, hvis folk som kommer til Europa er terrorister og lykkejegere, hvor mange terrorister og lykkejegere er det? Og er terroristene på samme lag, eller terroriserer terrorister andre terrorister?

Anonymkode: 4fdfe...304

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, debattanten skrev:

Selvsagt er barn og unge det. Samme som venstresiden på generell basis. 

Baserer seg på de samme greiene. Naivitet og mangel på virkelighetsforståelse. 

Ja, sant det. De kloke og innsiktsfulle skjønner at bak en og hver nordmann som får sparken står det en jød... eh, muslim. Bak en og hver bank hvor en nordmann ikke får lån innvilget til å kjøpe seg hus står det en jød... eh, muslim. Beklager, litt vanskelig å følge med i tiden.

Kloke, innsiktsfulle mennesker som vil forhindre at historien gjentar seg:

Anonymkode: 35fc3...3fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, 44h skrev:

Det er vel strengt tatt kulturen som er en belastning, ikke menneskene. 

Anonymkode: 98a73...317

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forbeholdt at du har rett i din påstand, hvis folk som kommer til Europa er terrorister og lykkejegere, hvor mange terrorister og lykkejegere er det? Og er terroristene på samme lag, eller terroriserer terrorister andre terrorister?

Anonymkode: 4fdfe...304

IS begynner å miste mer å mer territorium. Så mange velger å flykte mens de fortsatt kan. Når de ser at det ikke nytter lengre.

De aller fleste er menn mellom 20-35 år. De færreste tar med barn å familien. Det er ikke tilfeldig.

De blir ikke terrorister når de kommer til Norge. Men ville du hatt en som hogget hode av kristne som nabo?

Det var 17.800 i 2015. Det er ventet at det kommer 60.000 i 2016 , Det kom 92 sist måned.

Terrorister i Syria er ikke alle på samme lag men de har samme mål å bli kvitt Assad. I tillegg til Sharia lov.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sant det. De kloke og innsiktsfulle skjønner at bak en og hver nordmann som får sparken står det en jød... eh, muslim. Bak en og hver bank hvor en nordmann ikke får lån innvilget til å kjøpe seg hus står det en jød... eh, muslim. Beklager, litt vanskelig å følge med i tiden.

Jeg forstår hva du prøver deg på og alt jeg har å si er at det er patetisk og latterlig. 

• Liker 5
Skrevet

Det er utelukkende fordi de ikke klarer tenke lengre enn til neste helgs spritfyll. Og dessverre får/har disse idiotene stemmerett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg forstår hva du prøver deg på og alt jeg har å si er at det er patetisk og latterlig. 

Åh, du gikk rett på personangrep heller enn å ty til argumenter? Ja, jeg hadde vel gjort det samme hvis jeg var i dine sko. Kjedelig når ens agenda blir avkledd på den måten. Enda verre når en ikke har noen argumenter å ta i bruk. Da har en bare personangrep som eneste utvei.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Åh, du gikk rett på personangrep heller enn å ty til argumenter? Ja, jeg hadde vel gjort det samme hvis jeg var i dine sko. Kjedelig når ens agenda blir avkledd på den måten. Enda verre når en ikke har noen argumenter å ta i bruk. Da har en bare personangrep som eneste utvei.

Det var ikke personangrep. Hare en beskrivelse av usaklighetene dine :) Argumenter kan jeg godt angripe, men ikke det barnslige greiene der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, debattanten skrev:

Det var ikke personangrep. Hare en beskrivelse av usaklighetene dine :) Argumenter kan jeg godt angripe, men ikke det barnslige greiene der.

Jeg kan trøste deg med at dine meningsfeller har funnet frem i andre land etter at de sluttet å hate jøder og begynte å angripe muslimer i stedet. Kanskje du skulle flykte dit?

https://www.facebook.com/Channel4News/videos/10153564854951939/

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde kommet bedre ut av det om det ikke var du som startet med klassisk "hitling". Nå fremstår responsen din heller litt komisk. 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at jøde er skjellord blandt unge muslimer i Norge? Jødene har skylden i Irak, 9/11, Gaza, og egentlig overalt der hvor man møter på motstand. Selv årets Osloborger 2015 deler det synet http://www.osloby.no/nyheter/Her-er-Arets-Osloborger-8289930.html

• Liker 4
Skrevet (endret)

Å bruke slikt til å fremstille det som en trend kan være misvisende. Vil tro at unge er mer positiv til innvandring enn eldre. "Myten" om at man går fra venstre til høyre med alderen, har nok en god porsjon sannhet i seg, og spiller inn. Jeg tror at man kan korrelere dette til innvandring, selv om problemstillingen ikke nødvendigvis hører til den klassisk høyre/venstre-aksen. I forhold til endring, kan jeg bare ta meg selv som eksempel, der jeg "tilhørte" venstresiden når jeg var yngre. Sjeldent hører man om folk som går andre veien med tiden. For å illustrere en trend, bør man heller spørre seg om unge idag er mer positiv til innvandring enn unge for... tja... la oss si 15 år siden. Jeg tviler.

Endret av Snof
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at unge er venstrevridde - det er jo hovedårsaken til at først og fremst sosialistiske parti vil senke aldersgrensen for stemmerett. 

Ting endrer seg mye ettersom man blir voksen, tar del i arbeidslivet og møter flere utfordringer. De fleste barn og unge er opptatt av saker som går rett på det følelsesmessige, ikke det store bildet. 

Anonymkode: 654b7...4b4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...