AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #1 Skrevet 9. mars 2016 Jeg skal til legen i morgen. Sliter med angst. Men aner ikke hva jeg skal si for at hun skal tro meg. Jeg sliter veldig med at jeg er redd for å bli "dømt" for fort. Har blitt det hele livet så det henger igjen veldig. Vet jo at alle ikke er like, men klarer bare ikke slutte å tenke på det. Så hvordan foregår det egntlig? Er det spesifikke ting legen kommer til å spørre om? Eller bare sier jeg at jeg sliter med deg jeg gjør, så får jeg en legeerklæring på det? Anonymkode: 32a42...fae
Kittykat Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Har selv vært til legen med dette. Jeg sa at jeg trodde at jeg slet med depresjon og/eller angst. Legen spurte om selvmordstanker, så det bør du være forberedt på. Legen spurte om en del annet og, men det begynner å bli noen år siden, så jeg husker ikke alt. Legen var veldig profesjonell i forhold til dette. I begynnelsen så gikk jeg til legen en gang i uken, til jeg selv ba om å bli henvist til psykolog. Jeg begynte også på medisiner samme dag som jeg gikk til legen første gangen. Det er bare til å fortelle hvorfor du mener at du sliter med angst. Fortell gjerne om opplevelser du har hatt i forbindelse med angst og om du har hatt et panikkanfall. Hvis du ikke føler deg helt trygg, så kanskje du kan ha noen med deg. Hvis du har en jobb eller går på skole og sliter med å gå på jobb/skole, så blir du nok sykemeldt. Om du vil bruke medisiner, er opp til deg selv. Da vil du få de på blå resept. Uansett, så håper jeg det går bra med deg i morgen
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 8 minutter siden, Kittykat skrev: Har selv vært til legen med dette. Jeg sa at jeg trodde at jeg slet med depresjon og/eller angst. Legen spurte om selvmordstanker, så det bør du være forberedt på. Legen spurte om en del annet og, men det begynner å bli noen år siden, så jeg husker ikke alt. Legen var veldig profesjonell i forhold til dette. I begynnelsen så gikk jeg til legen en gang i uken, til jeg selv ba om å bli henvist til psykolog. Jeg begynte også på medisiner samme dag som jeg gikk til legen første gangen. Det er bare til å fortelle hvorfor du mener at du sliter med angst. Fortell gjerne om opplevelser du har hatt i forbindelse med angst og om du har hatt et panikkanfall. Hvis du ikke føler deg helt trygg, så kanskje du kan ha noen med deg. Hvis du har en jobb eller går på skole og sliter med å gå på jobb/skole, så blir du nok sykemeldt. Om du vil bruke medisiner, er opp til deg selv. Da vil du få de på blå resept. Uansett, så håper jeg det går bra med deg i morgen Takk for svar!! Bestevenninnen min skal være med meg, siden hun kjenner meg bedre enn jeg gjør selv omtrent. Og hun vet også om et par ting som har gjort at jeg måtte slutte på studiene osv. Så hun er til veldig god hjelp når det kommer til å ordlegge seg riktig. Er heller ikke i jobb, og det er nok også pga. angst. Men da er er jeg i allefall litt forberedt på hva hun vil spørre om i morgen Anonymkode: 32a42...fae
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 For all del få henvisning. Angst og depresjon er ofte bivirkninger av underliggende årsaker som personlighetsforstyrrelser etc. Det hjelper lite å behandle bivirkninger uten å ta tak i de underliggende årsakene til problemet. Anonymkode: 01c5d...41a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå