Gå til innhold

Til dere som har hatt magesår

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt magesår, hvilke symptomer hadde dere? Jeg venter på gastroskopi for å få et endelig svar, men symptomene mine varierer så veldig.

Anonymkode: 4d802...bf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Intensen smerter øverst i magen (mellomgulvet) som forverret seg når jeg spiste. Det var så vondt at jeg heller hadde født igjen - nesten i alle fall. Fikk medisin og ble helt bra.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg er motsatt, jeg får vondt i magen når jeg ikke spiser da brenner det og gjør vondt på en spesiell måte jeg ikke kan beskrive. Når jeg spiser så roer det seg, men jeg blir veldig fort mett. 

Gruer meg som en hund til gastroskopien. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg er motsatt, jeg får vondt i magen når jeg ikke spiser da brenner det og gjør vondt på en spesiell måte jeg ikke kan beskrive. Når jeg spiser så roer det seg, men jeg blir veldig fort mett. 

Er ikke noe å grue seg til.

Legen har vel en formening om hva det er, hva sa legen?

Gjest Glidelås
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også normalt, for når magen er tom for mat, så er det god plass til magesyren. Derfor roer sviing seg når en spiser. Men det er normalt med omvendt også, at det gjør vondt å spise (magen produserer jo syre med en gang mat kommer ned).

Gastroskopi er faktisk ikke så jævlig som jeg selv trodde. Men om du har veldig angst for det, så kan du få beroligende. Husker første gangen så satte de en sprøyte i kanylen, jeg snøvler noe "VIS MEG skjermen, jeg vil seeee!!!", før jeg plutselig våknet tilbake på sykerommet.

Andre gangen fikk jeg ingenting, for jeg trengte det ikke, og da ble jeg overrasket over hvor kjapt det går.

Det er ubehagelig når slangen skal forbi svelget. Men du kan ikke gjøre noe feil, for du biter på en greie som gjør at slangen har plass. Så om du brekker deg, sikler (du kommer til å gjøre alt dette) og gråter (ufrivillige tårer når du brekker deg) så gjør det ingenting! 

Når de trekker opp slangen, har de jo sprøytet ned luft (for å " åpne" magesekken litt for bedre innsyn), så da raper/brekker du deg litt. Jeg hørtes ut som en dinosaur.

Men det er fort over! :)

Skrevet

Jeg hadde Reflussykdom, samme  symptomer som dere begge. Først sånn som Cesil, så sånn som deg.  

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg hadde så vondt at jeg trodde jeg hadde fått et hjerteinfarkt, hadde sår i overgangen spiserrør/magesekk. Slangen i halsen er ubehagelig, men om man klarer slappe av, så går det lettere. Lykke til, jeg får lett tilbakefall, selv med nexium, men klarer stort sett å holde ting i sjakk, forsiktig med kryddret/fet mat bla.God bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke magesår, men det har søsteren min. Hun tar medisiner, men reagerer på :

-Fet mat (f.eks fløtesaus og lammekjøtter er verst)

-Krydret mat

-Alt av vingummi-godteri

-Stress

-Lite hvile

Anonymkode: 1b911...6a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...