Gå til innhold

Sende veske i posten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge en veske til litt over 1000 kr. Hvordan bør man sende den i posten.? Det blir vel å koste litt ekstra hvis den må sendes.

Anonymkode: 35562...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har fått pengene for den før du sender den ville jeg sendt den i oppkrav. Når en selger ting over nettet bør en opplyse at porto kommer i tillegg til prisen. Hvis vesken ikke er for stor, så ville jeg kjøpt en eske med forhåndsbetalt porto og sendt den sånn. 

Skrevet

Jeg vil ha pengene før jeg sender den ja. Tenkte om man burde sende den som rekommandert, siden den koster litt. Kan veldig lite om dette ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du ber selger om å betale portoen til din bankkonto, når det er gjort sender du den i oppkrav, slik at selger må betale for vesken for å få den ut fra posten. 

Eller du ber selger betale både vesken og porto og sender den som norgespakke med sporing. Jeg pleier la kjøper velge en av disse to måtene, og skriver at jeg ikke sender eller selger på annen måte. Og ja, jeg bruker mail, for å ha dokumentasjon på avtalen, ikke telefonen. 

Anonymkode: 45539...0db

Skrevet

Bruk finn betalingsgaranti?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, jente84 skrev:

Jeg vil ha pengene før jeg sender den ja. Tenkte om man burde sende den som rekommandert, siden den koster litt. Kan veldig lite om dette ;)

Sendeer  man med sporing, f.eks. egenembalert Norgespakke, så er det helt nortkastet å sende rekomandert. Og alt for dyrt. 

Anonymkode: 45539...0db

Skrevet (endret)

Du kan ikke sende pakker rekommandert, så om den veier mer enn 2kg ferdig emballert så er det bare å glemme det. Bruk postoppkrav.

Endret av albalbalb
AnonymBruker
Skrevet

rekomandert er ikke noe vits. 

hvis kjøper skal betale ved henting så velger du postoppkrev, da kan du enten skrive 1000 kr i oppkravssum, eller 1000 pluss portoprisen om kjøper skal betale det. 

om kjøper betaler før du sender den (skjønner ikke at noen vil sånne ting) så finner du en passende eske og sender den som norgespakke. noen her skiver at du skal velge ferdigfrankert eske, men de er ute av produksjon :) 

hilsen post i butikk leder ;) 

Anonymkode: ba93a...03b

Skrevet

Oppkrav er dumt dersom du trenger pengene fort og dersom det er risiko for at personen ikke henter varene.

Skrevet

Tar du betaling på forhånd for vesken, så kan du sende den med sporing for 160kr i tillegg (ref. posten.no). Opplys eventuelt kjøperen om det før du tar betaling at frakt kommer i tillegg. Da pakker du den bare pent inn i en liten eske, eller noe annet som du har liggende og sender den på posten.

Tar du ikke betaling på forhånd, så kan du sende den i postoppkrav, det koster 244kr. Da ber du om at kjøperen setter inn frakten for postoppkravet på forhånd via vipps eller bank og da har du en liten "garanti" på at vesken blir hentet ut på posten. Da taper du heller ikke pengene på den dyre postoppkravsfrakten, hvis kjøperen ombestemmer seg og ikke henter ut vesken allikevel :) . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...