Gå til innhold

Dukke til gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sønn på snart 4 år leker mye med dukker i barnehagen. Han skal snart bli storebror igjen, og jeg tenkte han kanskje skulle få en dukke i storebrorgave. Han har ingen fra før her hjemme, prøvde en gang for lenge siden men det var ingen interesse da.
Lillebroren hans på 2,5år har foreløpig ikke vist noen interesse for dukker, tror han skal få noe annet.

Hvilke dukker liker deres gutter? Jentedukker, guttedukker? Myke, harde, lyse, mørke? Har inegn som helst erfaring med dukker, har dere noen å anbefale? Prøver å begrense mengden leker, så jeg vil gjerne kjøpe én som han/de liker enn å prøve mange.

Anonymkode: 8c00b...e99

• Liker 2
Skrevet

Min gutt leker og litt med dukker i barnehagen, men han bryr seg fint lite om de vi har hjemme. I barnehagen er det gøy fordi da leker de med de andre, er min erfaring iallfall. Jeg kjøpte forresten dukkevogn til min og det er sjelden dukken er opp i, men bilene hiver han opp i vogna og leker de er babyer som gråter osv. :fnise:

• Liker 2
Gjest Juanita
Skrevet

Gå en tur i lekebutikken med ham, så finner du ut hva han liker ganske lett :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Kva med at han velger ut ei dukke? :)

Så får lillebror velge ut sin ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart med det, får han velge i butikken kommer han garantert ut med en ny traktor eller dinosaur, og de har vi forsåvidt nok av... :)

Kanskje ta han med bare for å titte, og snakke oss gjennom dukkehylla på tur gjennom butikken.

Ts

Skrevet

Sønnen min hadde babyborn da han var liten. Det var vel en jentedukke, men den ble døpt med et guttenavn likevel. ;-)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart med det, får han velge i butikken kommer han garantert ut med en ny traktor eller dinosaur, og de har vi forsåvidt nok av... :)

Kanskje ta han med bare for å titte, og snakke oss gjennom dukkehylla på tur gjennom butikken.

Ts

Det som har skjedd her og de gangene jeg har prøvd å få han til å velge en dukke selv. "Mamma, jeg vil jo ha bil" kommer han med da. Så da blir det til at han har dukken som jeg hadde når jeg var liten, en eldgammel babyborn som jeg fikk i 1992. Men den er jo god nok den de få gangene har faktisk leker litt med den. :)

Skrevet

Bør han ikke få traktor om det er det han helst vil ha?:klo: er jo mye artigere med en gave man vil ha, enn en gave andre vil man skal ha.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Macro skrev:

Bør han ikke få traktor om det er det han helst vil ha?:klo: er jo mye artigere med en gave man vil ha, enn en gave andre vil man skal ha.

Etter hva jeg forstår på ts så har han vel fått det :) Min og er sånn at vi skal kanskje på lekebutikken fordi han skal ha en ny kaptein sabeltann figur, men da vi først er på plass så vil han heller ha en bil, og da får han det siden det er det han vil ha. Så kjøper jeg heller figuren til bursdag, jul eller en annen anledning. For det er jo noe han ønsker seg, det er bare det at i butikken så vil han heller ha bil. :P 

Skrevet
1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Etter hva jeg forstår på ts så har han vel fått det :) Min og er sånn at vi skal kanskje på lekebutikken fordi han skal ha en ny kaptein sabeltann figur, men da vi først er på plass så vil han heller ha en bil, og da får han det siden det er det han vil ha. Så kjøper jeg heller figuren til bursdag, jul eller en annen anledning. For det er jo noe han ønsker seg, det er bare det at i butikken så vil han heller ha bil. :P 

Åja det er slik det fungerer :P min sønn er ikke så gammel enda, så må gjette meg til hva han liker enda.

Skrevet
1 minutt siden, Macro skrev:

Åja det er slik det fungerer :P min sønn er ikke så gammel enda, så må gjette meg til hva han liker enda.

Det er så kjekt når de er så store at du kan ta de med på lekebutikken og de kan gå å kikke, kjøpe og ønske seg ting selv. Tror jeg koser meg mer på lekebutikk shopping enn sønnen min av og til :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Ta han med til lekebutikken når du kjøper den, så ser du fort hvilken han ønsker seg tipper jeg.

Her har vår gutt hatt en hvit jente-dukkebaby. Interessen hos ham var dessverre størst for dukken før han fikk den. Men jeg er veldig for at gutter skal kunne få "jentesaker", og tar gjerne en liten "alvorsprat" med barnets kompiser om at i vår familie liker alle sammen alle fargene som finnes etc. Uansett om man er jente eller gutt!

Anonymkode: a4042...851

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min har en gutteduke som jeg lurer på om er en babyborn dukke. Ikke sikker på merket. Uansett, den ser ut som en baby og er i plast og har guttetiss som kan tisse om man gir den drikke (til Podens begeistring) :P 

Anonymkode: 59730...39c

Skrevet

Husets 3,5-åring bryr seg ikke om lillesøsters dukket i det hele tatt. Dukkevognene derimot. De har HJUL, så de får kjørt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...