Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ta initiativ og be en mann på date. Vi har snakket litt og skrevet litt i noen uker. Synes det er så skummelt og er livredd for avvisning, men en av oss må ta det et steg videre skal det skje noe. Håper ikke jeg er for rask og at han føler det går for fort. Men føler det glir ut i ingenting slik det er nå.

Så fra dere trenger jeg en boost i form av litt tips til hvordan jeg kan formulere meg. Har lest at flere mener at kino er no-no på første date. Vi har et stykke å kjøre for å komme til nærmeste kino, så vi får snakket en del på vei til og fra i tilfelle. Er det da ok, eller er kino kjedelig? 

Tenk om han sier nei!! Hjelp...

Anonymkode: a9b04...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg liker kino. Går jo an å ramle innom en kafé etterpå og.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Okapi skrev:

Kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg liker kino. Går jo an å ramle innom en kafé etterpå og.

Ja, lurt! :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Kino er en dårlig ide i min verden. Man får jo ikke snakket sammen. Det er jo hovedmål med første møte. 

Ingen fare å be en fyr ut. Jeg gidder aldri å chatte i lang tid. Merker fort om det er en ok person eller ikke og er han innafor, så sier jeg at det er på tide og møtes. Sa det til en fyr senest i dag og vi skal treffes om et par dager. Like greit å finne kjapt ut om det er noe å ta videre eller ikke. 

Anonymkode: cc840...189

• Liker 1
Skrevet

Kino er ofte nono på grunn av at man ikke får snakket. Men jeg synes det er en fin ide hvis dere har tid på turen til kinoen å snakke, i tillegg til å kanskje ta en tur på Kafe etterpå. Da har dere også noe å snakke om hvis samtalen stopper opp :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kino er en dårlig ide i min verden. Man får jo ikke snakket sammen. Det er jo hovedmål med første møte. 

Ingen fare å be en fyr ut. Jeg gidder aldri å chatte i lang tid. Merker fort om det er en ok person eller ikke og er han innafor, så sier jeg at det er på tide og møtes. Sa det til en fyr senest i dag og vi skal treffes om et par dager. Like greit å finne kjapt ut om det er noe å ta videre eller ikke. 

Anonymkode: cc840...189

Skjønner hva du mener. Men får som sagt snakket sammen før og etter. Får se hva det blir til.

Så bra! Man kan jo ikke chatte i evigheter, blir ikke samme naturlige praten som face to face. Hvor lenge har dere snakket sammen før du tok initiativ?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, wolfpotion skrev:

Kino er ofte nono på grunn av at man ikke får snakket. Men jeg synes det er en fin ide hvis dere har tid på turen til kinoen å snakke, i tillegg til å kanskje ta en tur på Kafe etterpå. Da har dere også noe å snakke om hvis samtalen stopper opp :)

👍 :)

ts

Skrevet

Jeg liker å dra på kino når man ikke helt vet hvordan stemninga blir. Du merker før filmen om ting er kleint og om dette er yay or nay. Er det nay, kan du bare dra hjem etter kinoen. Føler du en yay, kan du foreslå å ta en øl eller noe etter filmen - så har dere til og med et samtaleemne å starte med (filmen)!

Men er du usikker på om du tør be han ut, så kan du gå litt forsiktig fram for å se hvordan han responderer. F. eks noe á la "kanskje vi må finne på noe en dag?", "jeg skal ha fest med Sara om et par dager, bare kom om du vil!", "skal du noe ut i helga, da?"... Altså ting som gjør at du fort skjønner på responsen hans om han er keen eller ikke. Når du vet han er det, er det ikke så skummelt for deg å be han ut siden.

Lykke til! Håper han sier ja :)

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tibbie skrev:

Jeg liker å dra på kino når man ikke helt vet hvordan stemninga blir. Du merker før filmen om ting er kleint og om dette er yay or nay. Er det nay, kan du bare dra hjem etter kinoen. Føler du en yay, kan du foreslå å ta en øl eller noe etter filmen - så har dere til og med et samtaleemne å starte med (filmen)!

Men er du usikker på om du tør be han ut, så kan du gå litt forsiktig fram for å se hvordan han responderer. F. eks noe á la "kanskje vi må finne på noe en dag?", "jeg skal ha fest med Sara om et par dager, bare kom om du vil!", "skal du noe ut i helga, da?"... Altså ting som gjør at du fort skjønner på responsen hans om han er keen eller ikke. Når du vet han er det, er det ikke så skummelt for deg å be han ut siden.

Lykke til! Håper han sier ja :)

Takk for fine tips! :)

Takk, håper virkelig det jeg også!

ts

• Liker 2
Skrevet

Kafe, gå tur, museum eller andre ting man gjør sammen, viktigste er at man får tid til å prate og kanskje diskutere litt, så man får testet hverandre på hvordan man reagerer.

Skrevet

Kino er kleint og man får ikke snakket..

Skrevet

Må ærlig talt si jeg har litt begrenset tro på all denne skravlinga. Hvis du liker å gå på kino, gå på kino. Man får alltids tid til å snakke før, etter og en annen gang.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Ardenus skrev:

Kafe, gå tur, museum eller andre ting man gjør sammen, viktigste er at man får tid til å prate og kanskje diskutere litt, så man får testet hverandre på hvordan man reagerer.

38 minutter siden, Envy skrev:

Kino er kleint og man får ikke snakket..

Vi får jo snakket før og etterpå. Men takk for din mening :)

28 minutter siden, Okapi skrev:

Må ærlig talt si jeg har litt begrenset tro på all denne skravlinga. Hvis du liker å gå på kino, gå på kino. Man får alltids tid til å snakke før, etter og en annen gang.

Enig :)

Bør jeg spørre om han vil gå på kino? Kanskje han ikke liker film, liksom :P

ts

Skrevet

Før du spør om date, så spør han hva slags filmer han liker, hvis svaret hans er tilfreds med dine krav, så kan du følge opp med å spørre om han har lyst til å se enellerannenfilm som går på kinoen. :) feks deadpool ;)

AnonymBruker
Skrevet

pass på at fyren vet det er en date.

Jeg ba en ut om å ta noen øl (sms)-etterkant påsto at h"n ikke skjønte det var en date. Meget pinlig å sitte 5 min å høre om kjæresten h"ns or første gang når h"n innså hvor inntressert jeg var ;)

Anonymkode: b50d5...551

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Ardenus skrev:

Før du spør om date, så spør han hva slags filmer han liker, hvis svaret hans er tilfreds med dine krav, så kan du følge opp med å spørre om han har lyst til å se enellerannenfilm som går på kinoen. :) feks deadpool ;)

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

pass på at fyren vet det er en date.

Jeg ba en ut om å ta noen øl (sms)-etterkant påsto at h"n ikke skjønte det var en date. Meget pinlig å sitte 5 min å høre om kjæresten h"ns or første gang når h"n innså hvor inntressert jeg var ;)

Hehe, ja :) Den er kjedelig :P Han har ikke kjæreste og han har flørta med meg, så tror det er safe :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja :) Den er kjedelig :P Han har ikke kjæreste og han har flørta med meg, så tror det er safe :)

H2n la også ann på og flørta med meg.. (og jeg tror egentlig h"n er singel,men det er annen story :D )

Men hvis du har fått høre fra han eller garantert vet at han ikke har kjærste.så er det nok okay ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes kino er en fin førstedate jeg, hvis du kombinerer det med noe annet :) feks bilturen.. I tillegg slipper man å sitte ovenfor hverandre på en kafé å ha øyekontakt hele tiden. Synes det kan være litt stress første date selv :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

H2n la også ann på og flørta med meg.. (og jeg tror egentlig h"n er singel,men det er annen story :D )

Men hvis du har fått høre fra han eller garantert vet at han ikke har kjærste.så er det nok okay ;)

Får håpe det! ;)

3 timer siden, Jegundres skrev:

Jeg synes kino er en fin førstedate jeg, hvis du kombinerer det med noe annet :) feks bilturen.. I tillegg slipper man å sitte ovenfor hverandre på en kafé å ha øyekontakt hele tiden. Synes det kan være litt stress første date selv :P 

Ja, ikke sant! Synes det er skummelt fra før om vi ikke skal sitte og se på hverandre hele første date. Det er bedre hvis det blir flere.

Nå skal jeg snart spørre (les: skrive). Hjelp!! Dette er helt grusomt! 

ts

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe det! ;)

Ja, ikke sant! Synes det er skummelt fra før om vi ikke skal sitte og se på hverandre hele første date. Det er bedre hvis det blir flere.

Nå skal jeg snart spørre (les: skrive). Hjelp!! Dette er helt grusomt! 

ts

Bravo! :) Hold oss oppdatert, alltid gøy å vite!

Anonymkode: 1d603...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...