makkapakka Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 hvorfor gikk du inn i et forhold til en mann med barn når det viser seg at alt er så vanskelig overfor barna og overfor eksen til barna. Det er vel ikke sånt som skjer over natta at ting blir problematisk, fikk dere ingen informasjon eller hint om at det kom til å bli slik? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Jeg er ikke stemor lenger, men jeg var. Og hos oss var eksen hans veldig positiv til oss og samarbeidsvillig og alt var innmari fint, helt til barnet skulle involveres i forholdet. Da hadde vi allerede vært sammen i over et halvt år og det var ikke så lett å bare gi opp da. Vi tenkte at det nok kom til å bedre seg når hun bare ble komfortabel med det, men i realiteten ble det et tre år langt helvete, for både oss og barnet. Anonymkode: cac95...a05
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Folk tar avgjørelser i psykose. De forteller seg selv at de aldri har vært så forelsket før og at de ikke trenger vente i to år før de flytter sammen fordi de har funnet si soulmate. Og med en god soulmate så trenger man ikke tenke fornuftig Så serverer de mann og barn med den største vilje til å please de og vise seg fra solsiden. Etterhvert oppdager man at sokkene hans faktisk stinker like mye som eksen sine og blir overrasket. Dette gjelder mange nok ihvertfall! 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Er ikke alltid at den kjære stemor må ta ansvaret for at alt blir til et helvette. Anonymkode: 39313...102 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Alt var fint det første året. Så plutselig skulle mor legge seg borti alt vi gjorde. Slike ting er vanskelig å forutse.... Anonymkode: 4f72b...01a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Tja, noen problemer er det jo.. Men det er det vel i et forhold der mor og far er sammen også.. For ikke å snakke om alle problemene som dukker opp i forhold uten barn.. Hvorfor ikke spørre heller: Hvorfor gikk du inn i et forhold med en mann når det viser seg at alt er så vanskelig. Det er vel ikke sånt som skjer over natta at ting blir problematisk, fikk dere ingen informasjon eller hint om at det kom til å bli slik? Alle forhold har problemer, med eller uten barn, både egne og andres.. Anonymkode: c0916...2ab 1
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt var fint det første året. Så plutselig skulle mor legge seg borti alt vi gjorde. Slike ting er vanskelig å forutse.... Anonymkode: 4f72b...01a Nei, det er ikke vanskelig å forutse. Problemer mellom folk kommer med tiden. Alle viser seg fra sin beste side i starten. Og så begynner man gradvis å kjenne prostestfølelser til ting. Det er superenkelt å forutse. 1
Biloba Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, MapleSirup skrev: Nei, det er ikke vanskelig å forutse. Problemer mellom folk kommer med tiden. Alle viser seg fra sin beste side i starten. Og så begynner man gradvis å kjenne prostestfølelser til ting. Det er superenkelt å forutse. Med den logikken burde ikke barnemor og barnefar innledet et forhold og laget barn i utgangspunktet. Evig single alle mann, problem solved. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Fordi stemor alltid innbiller seg at hun vil gå foran barna hans og at han vil glemme sine egne barn til fordel for hun. Stemor tror hun takler fortiden hans, mens sannheten er evig uro og sjalusi. Foreldre har et bånd de må leve med resten av livet. De får konfirmasjoner, bryllup, barnedåper ect der de treffes. Så la vær å bli sammen med en med barn. Det finnes da tusenvis av barnløse der ute. Anonymkode: 4c941...cae 2
Silfen Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så la vær å bli sammen med en med barn. Anonymkode: 4c941...cae Mener du at mennesker med barn skal være single til barna er voksne? 2
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, Biloba skrev: Med den logikken burde ikke barnemor og barnefar innledet et forhold og laget barn i utgangspunktet. Evig single alle mann, problem solved. Vel, det handler jo om å bli kjent først. Altfor mange får barn for raskt. Meg selv inkludert.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Hvorfor går folk inn i forhold med kronisk syke? Arbeidsledige? Narkomane? voldsmenn? Barndomskjæresten som er helt forskjellig fra deg? Det er jo fordi man elsker en person. Alt annet blekner når man er forelsket. Det er mange skilsmisser i Norge, men de fleste skiller seg ikke pga stebarn eller ekser. Man vet aldri hva fremtidien vil bringe når man vil bli sammen med noen, men man vet at livet ikke blir problemfritt med foreksmpel en syk partner eller en som ikke har jobb. Jeg er stemor. Jeg må jo si at jeg aldri har angret på valget mitt. Eksen hans vil aldri akseptere at han har gått videre. Hun nekter å møte meg etter fem år. Jeg ser på det som hennes problem, og en dråpe sur murring i mitt eget liv. Det kunne vært mye værre. Vi er friske, fått barn, er i fulle jobber og har det bra. Derfor. Anonymkode: e4605...d3a 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Jeg burde sett tegnene til at det kom til å bli et uvær uten like, men jeg var bare 22 og visste ingenting om hvordan et forhold med en som har barn ville bli. Jeg trodde det var slik som andre ekser, at forholdet er over, man går videre og samarbeider for barnas del (slik som mine foreldre gjorde når de gikk fra hverandre). Men det ble ikke slik. Eksen hans har siden dag en hatet meg og gjort alt hun kan for å gjøre min manns relasjon til sitt barn vanskelig. En periode prøvde hun å få barnet 100 % og ville ha han til å signere barnet vekk. For å få han til å ville skrive under, brukte hun barnet mot han hele veien. Meg oppi dette? Hun hatet meg og fortalte min mann hva jeg fikk og ikke fikk lov til å gjøre. Hun fortalte også barnet at det var ting jeg IKKE fikk lov å gjøre, og at det kun var pappa og mamma som fikk gjøre dette (Pusse tenner, synge, lese bok, tegne med, bake med etc..). Det har heldigvis blitt bedre og ting roet seg ned etter et par års kamp fra hennes side, hvor hun innså at meg og han er lykkelig sammen og at barnet liker meg og ser på meg som en omsorgsperson. Skulle ønske ekser kunne gi blanke i å skulle ødelegge/skape problemer. Ja, klart det går ut over forholdet og mye tid på å kjempe, men det er BARNET det går ut over og jeg forstår ikke at noen kan være så egoistiske! Som sagt, jeg trodde man samarbeidet og tenkte på barnets beste når jeg gikk inn i forholdet, fordi det er det jeg selv var vant til. Men i ettertid har jeg erfart og lest at det IKKE er gitt. (Vi er gift i dag og venter en liten, og barnet til min mann har det endelig veldig bra både hos mor og far). Anonymkode: bb6be...594 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Den 3/8/2016 at 18.37, AnonymBruker skrev: Jeg burde sett tegnene til at det kom til å bli et uvær uten like, men jeg var bare 22 og visste ingenting om hvordan et forhold med en som har barn ville bli. Jeg trodde det var slik som andre ekser, at forholdet er over, man går videre og samarbeider for barnas del (slik som mine foreldre gjorde når de gikk fra hverandre). Men det ble ikke slik. Eksen hans har siden dag en hatet meg og gjort alt hun kan for å gjøre min manns relasjon til sitt barn vanskelig. En periode prøvde hun å få barnet 100 % og ville ha han til å signere barnet vekk. For å få han til å ville skrive under, brukte hun barnet mot han hele veien. Meg oppi dette? Hun hatet meg og fortalte min mann hva jeg fikk og ikke fikk lov til å gjøre. Hun fortalte også barnet at det var ting jeg IKKE fikk lov å gjøre, og at det kun var pappa og mamma som fikk gjøre dette (Pusse tenner, synge, lese bok, tegne med, bake med etc..). Det har heldigvis blitt bedre og ting roet seg ned etter et par års kamp fra hennes side, hvor hun innså at meg og han er lykkelig sammen og at barnet liker meg og ser på meg som en omsorgsperson. Skulle ønske ekser kunne gi blanke i å skulle ødelegge/skape problemer. Ja, klart det går ut over forholdet og mye tid på å kjempe, men det er BARNET det går ut over og jeg forstår ikke at noen kan være så egoistiske! Som sagt, jeg trodde man samarbeidet og tenkte på barnets beste når jeg gikk inn i forholdet, fordi det er det jeg selv var vant til. Men i ettertid har jeg erfart og lest at det IKKE er gitt. (Vi er gift i dag og venter en liten, og barnet til min mann har det endelig veldig bra både hos mor og far). Anonymkode: bb6be...594 Det har jeg også opplevd! Hva er det med enkelte ekser? Det er som at når de ikke finner seg noen, så skal i hvertfall ikke den andre av barnets foreldre finne seg noen! Jeg grøsser av at det finnes så egoistiske mennesker her i verden. En eks har ingenting hun/ han skulle sagt om hvordan man lever livet sitt med ny kjæreste. Det må man få finne ut av selv. har man gått fra hverandre, så kan man ikke fortsette å bestemme og herske over den andre. Anonymkode: e4605...d3a 1
GørilB Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Man kan si mye om den saken, men grunnen til at jeg ble værende var fordi jeg var ung og naiv. Angrer ikke selv om det har vært noen runder med kamelsvelging fra min side også.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, makkapakka skrev: hvorfor gikk du inn i et forhold til en mann med barn når det viser seg at alt er så vanskelig overfor barna og overfor eksen til barna. Det er vel ikke sånt som skjer over natta at ting blir problematisk, fikk dere ingen informasjon eller hint om at det kom til å bli slik? Det er bare fordi jeg liker å ha det vondt. Ingen ting å gjøre med at jeg bryr meg om mannen. Situasjonen med eksen og barna er ikke noe jeg ble involvert i før vi hadde vært sammen en stund og han fortalte om forholdet vårt videre til de. Det var forøvrig ikke før vi begynte å bli seriøse at hun satte seg på bakbeina og begynte å bli vanskelig. Det har vært dager hvor jeg tenker at jeg sikkert hadde gjort meg selv en tjeneste hvis jeg dro, men det hadde nok ikke hjulpet de andre involverte. Dama er sjalu og hadde sikkert blitt sjalu på den neste dama hans også, og det er da pokkern ingen mening i å la slike folk få viljen sin, altså at han er singel for alltid for hennes del. Anonymkode: 1467e...714 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, makkapakka skrev: hvorfor gikk du inn i et forhold til en mann med barn når det viser seg at alt er så vanskelig overfor barna og overfor eksen til barna. Det er vel ikke sånt som skjer over natta at ting blir problematisk, fikk dere ingen informasjon eller hint om at det kom til å bli slik? Da jeg traff mannen min hadde han vært skilt i fire-fem år og de hadde hatt et godt samarbeid hele tiden. Til å begynne med var det problemfritt med både eks og barn, men etter en tid ble det tydeligvis vanskelig for henne. Og nei, jeg forutså ikke det - jeg trodde at når samarbeidet hadde fungert godt i mange år så kom det il å fortsette slik. Nå er barna de har sammen voksne, hun har likevel innvendinger i forhold til hvordan vi lever. Anonymkode: 8ca8d...032
Gjest Blomsterert Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, makkapakka skrev: hvorfor gikk du inn i et forhold til en mann med barn når det viser seg at alt er så vanskelig overfor barna og overfor eksen til barna. Det er vel ikke sånt som skjer over natta at ting blir problematisk, fikk dere ingen informasjon eller hint om at det kom til å bli slik? Det var egentlig et godt spørsmål. Hadde ikke problemer selv,men er mye av det ja.
Gjest Blomsterert Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alltid at den kjære stemor må ta ansvaret for at alt blir til et helvette. Anonymkode: 39313...102 Det var jo ikke spørsmålet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå