AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 http://www.vgtv.no/#!/video/124006/landssvikeren Kjør debatt!! Anonymkode: a7dde...7f9
Olive_North Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Landssviker fordi hun velger å være religiøs? nei vettu hva...
Cashbah Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 20 år, småbarnsmor og bruker hijab? Jeg orket ikke se hele, men skulle ikke denne dokumentaren slå ned på stereotypene av muslimer? Jeg mener... det var vel derfor det ble spilt trist og manipulerende musikk, ikke sant? 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Nei, hun kan gjøre hva hun vil Jeg ville aldri konvertert til islam, men hver sin smak. Anonymkode: 829d4...266
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Landssvik, samlebetegnelse på forbrytelser mot statens selvstendighet og sikkerhet (landsforræderi), mot statsforfatningen og statsoverhodet (høyforræderi), samt mot visse bestemmelser i den militære straffelov av 1902 (krigsforræderi). Begrepet ble innført ved Landssvikanordningen av 15. desember 1944. https://snl.no/landssvik Siden du tydeligvis ikke vet hva landssvik er for noe. Så tenkte jeg at jeg kunne fortelle deg hva det er.
Gjest Leonardo Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Så absolutt ikke, men jeg gjør mine tanker når jeg ser en kvinnelig konvertitt og rister gjerne forsiktig på hodet mens jeg smiler lett for meg selv. Selvsagt uten at hun ser det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 De som konvertererer har som oftest problemer av ulike slag og det er egentlig et rop om hjelp. Det bør man huske på når man later som om alt er greit og "alle kan gjøre som man vil". Anonymkode: 536bf...3a5 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De som konvertererer har som oftest problemer av ulike slag og det er egentlig et rop om hjelp. Det bør man huske på når man later som om alt er greit og "alle kan gjøre som man vil". Anonymkode: 536bf...3a5 Gjelder dette alle som konverterer eller gjelder det bare de som konverterer til Islam ?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Vi har religionsfrihet i Norge og det skal vi fortsette med å ha, men det bør være en privatsak. Å kreve at Norge skal tilpasse seg alle de forskjellige religioner som følger med folk som kommer hit, blir umulig. For meg må folk tro på hva de vil, men hold det hjemme. Arbeidsplasser og skoler bør være fritatt religiøse klær og symboler. Personlig er jeg ikke troende, men synes vi kan tillate små symboler som kors, et tredje øye eller en halvmåne som smykker rundt halsen. Når så unge mennesker konverterer til en ideologi, blir jeg usikker på hvordan vi kan hjelpe som samfunn, da det helt klart er et rop om hjelp. Anonymkode: 23cc5...38c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 7 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Gjelder dette alle som konverterer eller gjelder det bare de som konverterer til Islam ? Det gjelder spesielt de som konverterer til ytterliggående konservative bevegelser, som islam definitivt er. Anonymkode: 536bf...3a5
Honey Dew Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Da må jo de som konverterer til budhismen, hinduismen, jødedommen mm også være "landssvikere" 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder spesielt de som konverterer til ytterliggående konservative bevegelser, som islam definitivt er. Anonymkode: 536bf...3a5 Så alle verdens muslimer er konservative fundamentalister ?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 44 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Landssvik, samlebetegnelse på forbrytelser mot statens selvstendighet og sikkerhet (landsforræderi), mot statsforfatningen og statsoverhodet (høyforræderi), samt mot visse bestemmelser i den militære straffelov av 1902 (krigsforræderi). Begrepet ble innført ved Landssvikanordningen av 15. desember 1944. https://snl.no/landssvik Siden du tydeligvis ikke vet hva landssvik er for noe. Så tenkte jeg at jeg kunne fortelle deg hva det er. Dette er ikke en definisjon på landssvik, men det viser HVOR du finner definisjonen på landssvik. Utrolig at du klarte å rote til det. Straffelovens definisjoner på landssvik og forræderi finner man i paragrafene 111 til 129. Selve landssvikerparagrafen er 119. "§ 119. Landssvik Med fengsel inntil 10 år straffes den som i krig, under okkupasjon eller en internasjonal væpnet konflikt på norsk territorium, eller ved overhengende fare for dette, yter fienden eller okkupasjonsmakten bistand mot Norge eller skader den norske forsvarsevnen. På samme måte straffes den som skader forsvarsevnen til en stat som Norge er alliert eller i kampfellesskap med." Anonymkode: 5d1b8...ab9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 For å fortsette innlegget over: Hvis Norge hadde blitt med i en konflikt mot IS, og disse norske wannabe-muslimene hadde organisert seg mot Norge, så hadde de vært landssvikere. Anonymkode: 5d1b8...ab9
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke en definisjon på landssvik, men det viser HVOR du finner definisjonen på landssvik. Utrolig at du klarte å rote til det. Straffelovens definisjoner på landssvik og forræderi finner man i paragrafene 111 til 129. Selve landssvikerparagrafen er 119. "§ 119. Landssvik Med fengsel inntil 10 år straffes den som i krig, under okkupasjon eller en internasjonal væpnet konflikt på norsk territorium, eller ved overhengende fare for dette, yter fienden eller okkupasjonsmakten bistand mot Norge eller skader den norske forsvarsevnen. På samme måte straffes den som skader forsvarsevnen til en stat som Norge er alliert eller i kampfellesskap med." Anonymkode: 5d1b8...ab9 Nei det sier ikke noe om ha jeg sier landssvik er. Det sier hva den linken jeg viser til sier hva landsvik er
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 38 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Gjelder dette alle som konverterer eller gjelder det bare de som konverterer til Islam ? Det gjelder alle som konverterer, men jo mer ekstrem konverteringen er, jo større er ropet om hjelp. Anonymkode: 5d1b8...ab9
Mann 42 Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://www.vgtv.no/#!/video/124006/landssvikeren Kjør debatt!! Anonymkode: a7dde...7f9 Kan det være noe å debattere? Hun er religiøs i et land med religionsfrihet. Hun skriver en blog om religionen sin, i et land med ytringsfrihet. Jeg se ikke sviket her. De som ønsker å frata henne retten til å gjøre disse tingene, derimot, de svikter noen av de mest grunnelggende idealene i vårt samfunn. De er landssvikerne, om noen kan kalles det. 10
ops2 Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 Når kvinner har slik frihet i Norden, som er enestående i verden, så velger en å gi avkall på det? Jeg mener alle kvinner som frivillig lar seg undertrykke er så forskjellige fra meg at det er vanskelig å vurdere. For så vidt har jeg ikke høye tanker om ekstreme kristne heller, som også undertrykker kvinner. Som nekter barna å feire jul og bursdager. Som mener Luther og Paulus hadde helt rett. Så lenge de har religion som en privatsak, og ikke støtter å endre Norges lover til sharia, så er det revnende likegyldig for meg om en norsk, voksen kvinne vil surre inn hodet i hijab og se ydmykt ned i gulvet. Men barna hennes skal ikke lide for det, hun har barn? Jeg orket ikke mer enn et par minutter. Hvis hun har en datter, og er gift med en muslim så synes jeg synd på datteren. 3
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, ops2 skrev: Når kvinner har slik frihet i Norden, som er enestående i verden, De har den samme frihet i alle andre vestlige land. Det er ikke noe som er enestående i norden
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Jeg har en sykdom som gjør at jeg går til kontroll på sykehuset fire ganger i året, og det er ei dame som jobber jobber på avdelingen, av og til har jeg med henne å gjøre. Det er såvidt man ser ansiktet hennes på grunn av skautet hun bruker. Og siden hun vil være offentlig med sin religion, er jeg redd for om jeg får den samme hjelpa som menn? Islam er svært kvinneundertrykkende og jeg er redd for min egen helse. Mener hun at jeg som kvinne er mindre verdt? Jeg vet ikke, og det gjør meg redd og utrygg. Derfor ønsker jeg at folk skal dyrke sin religion hjemme. Anonymkode: 23cc5...38c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå