AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Olen-var-et-paradis_-og-vi-bodde-pa-et-syvstjerners-asylmottak-8381455.html Akram ser på flyktningtilværelsen som en backpackertur. I begynnelsen var ikke kroppen helt vant til maten, men det har gått seg til. Jeg har til og med lært meg å like fisk. Jeg har spist laks og masse annen fisk. I Syria spiste jeg aldri fisk. Maten på mottaket i Ølen var fantastisk. Vi hadde bufet og kunne velge mellom kylling, kjøtt og fisk. Det var virkelig et femstjerners mottak – nei, syvstjerners. Ølen var et paradis! Og på sykehjemmet i min by sitter de gamle å spiser vakuumpakket mat som er laget for 1-2 uker siden. Og Akram søker asyl i Norge fordi han ikke vil i militæret. Og fordi han vil gjøre seg ferdigutdannet som ingeniør. Får Akram asyl i Norge? Gir vi opphold til desertører? Anonymkode: a0871...86c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Olen-var-et-paradis_-og-vi-bodde-pa-et-syvstjerners-asylmottak-8381455.html Akram ser på flyktningtilværelsen som en backpackertur. I begynnelsen var ikke kroppen helt vant til maten, men det har gått seg til. Jeg har til og med lært meg å like fisk. Jeg har spist laks og masse annen fisk. I Syria spiste jeg aldri fisk. Maten på mottaket i Ølen var fantastisk. Vi hadde bufet og kunne velge mellom kylling, kjøtt og fisk. Det var virkelig et femstjerners mottak – nei, syvstjerners. Ølen var et paradis! Og på sykehjemmet i min by sitter de gamle å spiser vakuumpakket mat som er laget for 1-2 uker siden. Og Akram søker asyl i Norge fordi han ikke vil i militæret. Og fordi han vil gjøre seg ferdigutdannet som ingeniør. Får Akram asyl i Norge? Gir vi opphold til desertører? Anonymkode: a0871...86c Desertør? Hvem skal han kjempe for da? Bashar al Assad? ISIS? Nusra? FSA? Shia...Sunni...Syria er et eneste stort rottereir. Det er faktisk borgerkrig der. Kan ikke sammelignes med feks WW2 da nordmenn kjempet kun mot en fremmed invasjonsmakt. Anonymkode: cdc06...e20
ops2 Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Stemmer med at Frontex og EU's visepresident Franz Timmermann har uttalt at "60% av de som kommer ikke har krav på beskyttelse". http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/slaar-alarm-om-flyktningsituasjonen-i-hemmelig-ud-notat/a/23628378/ Men bevares, jeg ville ikke være sikker på at Norge klarer å bli kvitt våre asylturister. De anker og anker. Når de får endelig avslag, så kan de gå under jorden og leve illegalt. For denne mannens vedkommende, så sier Dublin-avtalen at han skulle søkt asyl i det første landet han kom til etter Syria. Ingen land vil ha han tilbake, så hva skal en gjøre da? UTROLIG at en journalist spør: - Men du er jo litt turist, da. En av de få tingene du hadde med deg var en selfie-stang? De skal da ikke stille slike spørsmål!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå