AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Heisann. Trenger litt hjelp her, da jeg føler jeg har blitt stemplet av legen som hypokonder i høst og derfor kvier meg for å ringe de.. Jeg har hatt store luftveisproblemer (astmalignende) i høst, og kort fortalt ville legevikaren min at jeg skulle bli frisk før jeg ble sjekket ut videre. Gikk på 5 antibiotikakurer.. Når jeg omsider var frisk nok, så den nye (en annen) vikaren ikke grunn til å sjekke- jeg var jo frisk og forestilte meg nok bare at jeg hadde vært syk.. Denne helgen startet med sinnsyk kvalme. Jeg brakk meg og brakk meg, men klarte ikke å kaste opp noe. Så kom diareen.. Var på do sikkert 20 ganger på en natt.. Har ikke klart å spise noe særlig siden dette startet, men fremdeles renner det bare ut av meg :-( og ryggen har hengt seg helt opp, har virkelig aldri hatt så vondt i ryggen noen gang!! Det gjør vondt å puste, og det er helt grusomt å prøve å bevege seg.. Har også en helt sinnsyk hodepine.. Det dunker i takt med bevegelsene mine.. virker det som jeg rett og slett bare har fått omgangssyke? Har aldri hatt det før så vet ikke hvordan det er.. Og når blr jeg kontakte lege? Heldigvis får jeg i meg eplejuice (vann funket ikke ). Anonymkode: e76f9...e1c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Søk lege! Jeg syns du bør gjøre det nå jeg, den ryggsmerta hørtes ikke bra ut! Prøv noe stoppende for diareen, det kan hjelpe å spise marshmallows, potetmos, loff, unngå ting med fiber og drikk litt cola. Og erstatt væsketapet, når du har hatt så mye diare, kan du bli dehydrert, få også i deg salter. Farris og eplejuis er bra, ellers potetskruer og cola... virker litt stoppende og. og drikk mye vann. tenker litt på all antibiotikaen du har peist i deg, at det kan ha forstyrret tarmfloraen din? Spis yoghurt, kjøp deg probiotikatabletter for å gjenopprette balansen. Men om ryggsmertene vedvarer så bør du jo søke lege, er de veldig sterke, så søk lege i dag. Anonymkode: 7957c...003
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann. Trenger litt hjelp her, da jeg føler jeg har blitt stemplet av legen som hypokonder i høst og derfor kvier meg for å ringe de.. Jeg har hatt store luftveisproblemer (astmalignende) i høst, og kort fortalt ville legevikaren min at jeg skulle bli frisk før jeg ble sjekket ut videre. Gikk på 5 antibiotikakurer.. Når jeg omsider var frisk nok, så den nye (en annen) vikaren ikke grunn til å sjekke- jeg var jo frisk og forestilte meg nok bare at jeg hadde vært syk.. Denne helgen startet med sinnsyk kvalme. Jeg brakk meg og brakk meg, men klarte ikke å kaste opp noe. Så kom diareen.. Var på do sikkert 20 ganger på en natt.. Har ikke klart å spise noe særlig siden dette startet, men fremdeles renner det bare ut av meg :-( og ryggen har hengt seg helt opp, har virkelig aldri hatt så vondt i ryggen noen gang!! Det gjør vondt å puste, og det er helt grusomt å prøve å bevege seg.. Har også en helt sinnsyk hodepine.. Det dunker i takt med bevegelsene mine.. virker det som jeg rett og slett bare har fått omgangssyke? Har aldri hatt det før så vet ikke hvordan det er.. Og når blr jeg kontakte lege? Heldigvis får jeg i meg eplejuice (vann funket ikke ). Anonymkode: e76f9...e1c Mannen min var nettop hos legen med store smerter i ryggen. Muskelsmerter, hvem vet. Han fikk i hvert fall beskjed om at dersom han fikk fordøyelsesbesvær i tillegg i form av forstoppelse eller diare måtte han komme seg til lege/legevakt asap. Det kan visstnok henge sammen med en nevrologisk skade, og må behandles øyeblikkelig. Ville ikke ventet med å på time. Anonymkode: 19fed...a75
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Takk for svar begge to!! Heldigvis får jeg i meg bra med væske.. Er bare at jeg føler det går rett gjennom meg og renner ut igjen da :-( sist antibiotika kur var i januar, og jeg har ikke hatt noen problemer ned magen før nå, er det ikke kanskje litt lenge siden for å ha en sammenheng? har nettopp fått flyttet meg over fra senga til sofaen, skal få tatt en dusj og se om det løsner litt. Hvis ikke får jeg ringe legen.. Har aldri vært borti sånne ryggsmerter.. Er ikke spesielt kvalm lenger, men magen er ikke helt fornøyd. Ganske tappet for energi og, jeg er på grensen til undervektig til vanlig så kroppen har ikke mye å tære på... Diaré har jeg bare hatt på ferie, og da har det bare vært 1-2 ganger så har det blitt bra 🙈 Anonymkode: e76f9...e1c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 6 minutter siden, runi skrev: Kom deg til lege asap Blir å dra til legen i morgen tidlig (evnt legevakt i kveld om jeg blir værre..) om jeg ikke har blitt bedre. Er på en måte litt bedre i dag, men samtidig ikke. Følte meg mye bedre ett par timer her, men nå er det ikke så bra igjen :-( løper på do, men har jo ikke noe å bæsje ut.. Så det bare renner sånn gulaktig gørre ut.. (Unnskyld ekle detaljer). Er det normalt ved omgangssyke? Og er det omgangssyke når jeg ikke kaster opp? Var veldig kvalm i helgen og brakk meg en del, men kastet ikke opp noe :-( arg, at den dumme legevikaren skulle få meg til å bli så nervøs for å ringe legekontoret igjen !! Jeg har skikkelig vondt i ryggen- mest i korsryggen og opp ved nyrene på en måte.. men ingen tegn på uvi eller noe :-/ generelt er hele kroppen øm og vond egentlig :-( Anonymkode: e76f9...e1c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir å dra til legen i morgen tidlig (evnt legevakt i kveld om jeg blir værre..) om jeg ikke har blitt bedre. Er på en måte litt bedre i dag, men samtidig ikke. Følte meg mye bedre ett par timer her, men nå er det ikke så bra igjen :-( løper på do, men har jo ikke noe å bæsje ut.. Så det bare renner sånn gulaktig gørre ut.. (Unnskyld ekle detaljer). Er det normalt ved omgangssyke? Og er det omgangssyke når jeg ikke kaster opp? Var veldig kvalm i helgen og brakk meg en del, men kastet ikke opp noe :-( arg, at den dumme legevikaren skulle få meg til å bli så nervøs for å ringe legekontoret igjen !! Jeg har skikkelig vondt i ryggen- mest i korsryggen og opp ved nyrene på en måte.. men ingen tegn på uvi eller noe :-/ generelt er hele kroppen øm og vond egentlig :-( Anonymkode: e76f9...e1c Jeg syns dette høres skummelt ut, ring legevakta og beskriv symptomene i såfall, så kan de vurdere om dette er noe du burde sjekke i dag! Det kan plutselig bli skikkelig alvorlig og du må hasteopereres. Anonymkode: 7957c...003
runi Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir å dra til legen i morgen tidlig (evnt legevakt i kveld om jeg blir værre..) om jeg ikke har blitt bedre. Er på en måte litt bedre i dag, men samtidig ikke. Følte meg mye bedre ett par timer her, men nå er det ikke så bra igjen :-( løper på do, men har jo ikke noe å bæsje ut.. Så det bare renner sånn gulaktig gørre ut.. (Unnskyld ekle detaljer). Er det normalt ved omgangssyke? Og er det omgangssyke når jeg ikke kaster opp? Var veldig kvalm i helgen og brakk meg en del, men kastet ikke opp noe :-( arg, at den dumme legevikaren skulle få meg til å bli så nervøs for å ringe legekontoret igjen !! Jeg har skikkelig vondt i ryggen- mest i korsryggen og opp ved nyrene på en måte.. men ingen tegn på uvi eller noe :-/ generelt er hele kroppen øm og vond egentlig :-( Anonymkode: e76f9...e1c Be de sjekke tarmer Endret 8. mars 2016 av runi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå