AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg synes det bare blir verre og verre....Jeg har ikke sterke smerter under PMS, men blir så inderlig melankolsk, sårbar, redd og lei meg. Kan finne på å sitte og google gamle kjærester, rote meg vekk i gamle minner. Og drømme om å ta ansiktsløfting. Har prestert å kjøpe alskens tull av kremer og sånt som skal stramme opp huden. Lei meg fordi den beste tiden av livet er over. Redd ved den minste lille endring/motgang. Osv. osv. Dette fopregår en liten uke før hver mens, jeg VET at det kommer til å skje hver måned, og tenker at neste gang skal jeg selv ta kontroll. Men nei. Samme gamle leksen. Når mensen kommer, er jeg tilbake i normalt spor etter et par dager. Er det flere der ute som sliter med de samme tingene, og er det noe man kan gjøre for å få det bedre disse dagene? Anonymkode: b974d...521
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Sjokolade hjelper i massevis. Men når jeg kommer til meg selv og ser jeg har spist ei hel sjokoladeplate på 20 minutter gråter jeg fordi jeg kommer til å bli feit. Jeg har ingen gode råd til deg, ts. Går du på prevensjon? Kanskje hormonene blir ekstra ille. Føler med deg, sittet alene i hele dag og syntes synd i meg selv med en pose chips i fanget. PMS er noe dritt! Anonymkode: 8f8a3...b7e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjokolade hjelper i massevis. Men når jeg kommer til meg selv og ser jeg har spist ei hel sjokoladeplate på 20 minutter gråter jeg fordi jeg kommer til å bli feit. Jeg har ingen gode råd til deg, ts. Går du på prevensjon? Kanskje hormonene blir ekstra ille. Føler med deg, sittet alene i hele dag og syntes synd i meg selv med en pose chips i fanget. PMS er noe dritt! Anonymkode: 8f8a3...b7e Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke er alene om å ha det slik. Går ikke på noen prevensjon. Anonymkode: b974d...521
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 For noen hjelper det å ta antidepressiva disse dagene Anonymkode: cff3f...eb5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Jeg ble slik (og mye verre tror jeg) av hormonbasert prevensjon. Måtte bare slutte, og har nå kobberspiral. Ser dog at du ikke går på prevensjon, men kanskje du kan ta deg en tur til legen for å høre litt om alternativene? Som en skriver over her så er det noen som tar medisiner kun i den perioden for å lette humøret. Det kan kanskje være verdt å vurdere om du føler det er ille. Klem til deg Anonymkode: ee98b...76b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Har det sånn jeg også. Sitter og ser dexter, spiser sjokoladekjeks og gruer meg til jeg må stå opp i morgen... Anonymkode: bb05c...e02
risari Skrevet 12. mars 2016 #7 Skrevet 12. mars 2016 Hei TS! Jeg går ikke på noe prevensjon og jeg blir helt lik som deg når jeg har pms. Synes synd på kjæresten min som må få høre det hver gang. Jeg blir usikker på absolutt alt i livet. Valgene jeg har tatt, usikker på typen, melankolsk og sensitiv. Og hver gang så er det som om jeg glemmer at jeg har pms men så kommer jeg liksom på det et par dager etterpå. Så du er nok ikke alene!
ambre Skrevet 12. mars 2016 #8 Skrevet 12. mars 2016 Hei! Nei du er virkelig ikke alene, selv om man kanskje kan tro det. jeg tror at jeg er den eneste i verden, når jeg ser meg rundt på gata ser det jo liksom ikke ut som om kvinner rundt meg bryter sammen av PMS. Kanskje fordi det er noe man gjør hjemme Jeg har lest og hørt utallige ganger at hormonell prevansjon kan hjelpe på PMS, men samtidig er min erfaring at hormonell prevansjon gjør meg dårlig hele måneden - men i litt mindre grad. Altså er valget enten å være litt litt gal hele måneden, eller veldig gal en uke i måneden. Men man reagerer jo selvfølgelig forskjellig på hormonell prevansjon, så om du ikke har prøvd det før tror jeg du burde prøve!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #9 Skrevet 12. mars 2016 Herregud, jeg trodde var alene om dette 🙈Jeg blir en crazy bisssss de dagene før. Gråter av ingenting, og alle i huset får virkelig føle seg ille 😢 Jeg å blir usikker og tviler på alt. Nevnt skilsmisse noen ganger også. Og når jeg kommer til hektene igjen skammer jeg meg Hjelper hormonspiral tro ? Anonymkode: 50913...649
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #10 Skrevet 12. mars 2016 Jeg er også sånn. 4 dager til mens nå og i dag har jeg vært så sint at jeg har kjeftet høylytt på meg selv..heldigvis var jeg hjemme alene i leiligheten så ingen hørte det. Er sint, lei meg og oppgitt men ingenting har skjedd siden i går og dagene før, så er nok bare PMS som tuller meg hodet mitt. Har blitt invitert ut i kveld, men tror jeg bare står over... Anonymkode: 17a3d...72c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2016 #11 Skrevet 12. mars 2016 1 time siden, ambre skrev: Hei! Nei du er virkelig ikke alene, selv om man kanskje kan tro det. jeg tror at jeg er den eneste i verden, når jeg ser meg rundt på gata ser det jo liksom ikke ut som om kvinner rundt meg bryter sammen av PMS. Kanskje fordi det er noe man gjør hjemme Jeg har lest og hørt utallige ganger at hormonell prevansjon kan hjelpe på PMS, men samtidig er min erfaring at hormonell prevansjon gjør meg dårlig hele måneden - men i litt mindre grad. Altså er valget enten å være litt litt gal hele måneden, eller veldig gal en uke i måneden. Men man reagerer jo selvfølgelig forskjellig på hormonell prevansjon, så om du ikke har prøvd det før tror jeg du burde prøve! Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også sånn. 4 dager til mens nå og i dag har jeg vært så sint at jeg har kjeftet høylytt på meg selv..heldigvis var jeg hjemme alene i leiligheten så ingen hørte det. Er sint, lei meg og oppgitt men ingenting har skjedd siden i går og dagene før, så er nok bare PMS som tuller meg hodet mitt. Har blitt invitert ut i kveld, men tror jeg bare står over... Anonymkode: 17a3d...72c Anonymkode: 17a3d...72c
ambre Skrevet 12. mars 2016 #12 Skrevet 12. mars 2016 Herregud, forskes det i det hele tatt på PMS? 1 av 4 uker i måneden er jeg et MONSTER. Hvis dette gjelder større deler av den kvinnelige befolkningen er det jo vannvidd. Skal virkelig 25% av livet mitt frem til overgangsalder være jævelig? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå