AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Dere som har gått der. Hva studerer dere egentlig? Stort sett alle jeg kjenner som har gått der sliter med psykiske eller fysiske problemer, en mindretall av dem har jobb og de har mange barn. Kjenner en familie med 3 voksne døtre. Mor, far og døtre har gått på denne skolen. Ingen av dem jobber . Heller ikke tante og onkel. Hva skjer ? Anonymkode: cb6d0...feb
Gjest chisandra Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Akk, enda en ny tråd der vi skal tråkke på folk som ofte ligger nede fra før?
ajarRun Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Trygden hever seg ikke selv, jenta mi. Det krever en lang opplæring på livets harde skole for å lære seg å navigere helsevesenet og NAV for å få diffuse lidelser og tilgang på mest mulig penger. Å ta en bachelor kan du gjøre med 14 dager innsats i semesteret, hvordan i allverden klarer folk å ikke karre seg gjennom det? 4
super-s Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 9 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Trygden hever seg ikke selv, jenta mi. Det krever en lang opplæring på livets harde skole for å lære seg å navigere helsevesenet og NAV for å få diffuse lidelser og tilgang på mest mulig penger. Å ta en bachelor kan du gjøre med 14 dager innsats i semesteret, hvordan i allverden klarer folk å ikke karre seg gjennom det? Unødvendig. 8
Gjest Blomsterert Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som har gått der. Hva studerer dere egentlig? Stort sett alle jeg kjenner som har gått der sliter med psykiske eller fysiske problemer, en mindretall av dem har jobb og de har mange barn. Kjenner en familie med 3 voksne døtre. Mor, far og døtre har gått på denne skolen. Ingen av dem jobber . Heller ikke tante og onkel. Hva skjer ? Anonymkode: cb6d0...feb Jeg vet ikke helt om det er sånn der du bor,men på mange steder så driver bla Røde Kors og Frelsesarmeen hjelpearbeid for de som lever noen av de tøffeste livene. Kanskje du kan melde deg som frivillig der? Matservering,og utdeling av mat er ting du kan gjøre. Så kan du jo kanskje ta noen samtaler å lytte til hvordan de har det? Noen syns det ganske godt på også,så de trenger ikke fortelle deg så mye. Kanskje du vil forstå litt da. De du nevner har det nok ikke så hardt. Men for all del,du må gjerne prøve å tråkke på dem da. Gud forby at noen sliter i det hele tatt. Du er nedrig nå.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Nå har ikke jeg dette som status noe sted. Og går heller ikke å prater om at jeg har gått livets harde skole. Men jeg anser at jeg har gjort det. For 3 mnd gammel, var første gangen jeg måtte på sykehuset grunnet vold, så 3 år gammel startet grovt seksuelt misbruk, min mor ga meg skylden og startet med psykisk terror. Kom meg ikke vekk før jeg var 16 år gammel. Så fra jeg kom til verden, fikk jeg aldri kjærlighet. Det var bare hat, og stor frykt. Nå har jeg aldri prøvd dop, klart meg relativt bra i livet. Tatt høyere utdannelse, er en fantastisk mor til 2 barn. Men grunnet sykdom jobber jeg ikke nå. Jeg har aldri slitt psykisk. Men det psykiske gjør meg nok fysisk syk. Med den barndommen jeg har hatt, så er det ikke bare å skulle klare livet 100%. Anonymkode: a9c1c...6b9 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg dette som status noe sted. Og går heller ikke å prater om at jeg har gått livets harde skole. Men jeg anser at jeg har gjort det. For 3 mnd gammel, var første gangen jeg måtte på sykehuset grunnet vold, så 3 år gammel startet grovt seksuelt misbruk, min mor ga meg skylden og startet med psykisk terror. Kom meg ikke vekk før jeg var 16 år gammel. Så fra jeg kom til verden, fikk jeg aldri kjærlighet. Det var bare hat, og stor frykt. Nå har jeg aldri prøvd dop, klart meg relativt bra i livet. Tatt høyere utdannelse, er en fantastisk mor til 2 barn. Men grunnet sykdom jobber jeg ikke nå. Jeg har aldri slitt psykisk. Men det psykiske gjør meg nok fysisk syk. Med den barndommen jeg har hatt, så er det ikke bare å skulle klare livet 100%. Anonymkode: a9c1c...6b9 Anonymkode: dc3b2...69c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Psykologi, nevrologi, fysiologi, sosialantropologi og kriminologi - blandt annet! Anonymkode: 6ad0c...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 De som ikke har utdannelse å skryte av - skriver gjerne livets harde skole. trenger ikke nødvendigvis bety at de har slitt med dop og sånn, det kan være alt mulig. Kanskje mobbet i oppveksten? Slått av far? misbrukt? Brukt rusmidler og kommet seg ut av det? Eller kanskje ingen av delene... Men det skal du drite i, pass på deg selv du, så kan andre passe på seg. Og de med livets harde skole i bakhånd er kanskje klokere enn de som har tatt all verdens utdannelse, de har lært av erfaring og kjenner ting på dypere plan enn du noen gang får oppleve. DU hadde hatt godt av å prøve deg på "livets harde skole" . Anonymkode: 4a0d6...2ee 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har gått der. Hva studerer dere egentlig? Stort sett alle jeg kjenner som har gått der sliter med psykiske eller fysiske problemer, en mindretall av dem har jobb og de har mange barn. Kjenner en familie med 3 voksne døtre. Mor, far og døtre har gått på denne skolen. Ingen av dem jobber . Heller ikke tante og onkel. Hva skjer ? Anonymkode: cb6d0...feb Hvor er den skolen lokalisert? Anonymkode: 5d03e...d30 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som ikke har utdannelse å skryte av - skriver gjerne livets harde skole. trenger ikke nødvendigvis bety at de har slitt med dop og sånn, det kan være alt mulig. Kanskje mobbet i oppveksten? Slått av far? misbrukt? Brukt rusmidler og kommet seg ut av det? Eller kanskje ingen av delene... Men det skal du drite i, pass på deg selv du, så kan andre passe på seg. Og de med livets harde skole i bakhånd er kanskje klokere enn de som har tatt all verdens utdannelse, de har lært av erfaring og kjenner ting på dypere plan enn du noen gang får oppleve. DU hadde hatt godt av å prøve deg på "livets harde skole" . Anonymkode: 4a0d6...2ee De eneste som skriver Livets harde skole er: 1. Nav-brukere (sosial, ufør, aap) 2. Rusmisbrukere og eks-rusmisbrukere 3. Folk som synes synd på seg selv De som virkelig har hatt et hardt liv og kommet seg opp igjen skriver aldri det der. En ting var å si muntlig tidligere at man hadde gått livets harde skole. Det disse folkene ikke tenker over er at ting faktisk ikke blir likt skriftlig på sosiale medier, som i en samtale med en bekjent på butikken. Jeg ekskluderer alle som har dette på profilen sin både som venner og dater. Ganske enkelt fordi det er et bevis på at de ikke passer sammen med meg. Å sutre offentlig over ting er bare dumt. Dette kan de heller dele med nære venner. Anonymkode: 91a6e...114 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De eneste som skriver Livets harde skole er: 1. Nav-brukere (sosial, ufør, aap) 2. Rusmisbrukere og eks-rusmisbrukere 3. Folk som synes synd på seg selv De som virkelig har hatt et hardt liv og kommet seg opp igjen skriver aldri det der. En ting var å si muntlig tidligere at man hadde gått livets harde skole. Det disse folkene ikke tenker over er at ting faktisk ikke blir likt skriftlig på sosiale medier, som i en samtale med en bekjent på butikken. Jeg ekskluderer alle som har dette på profilen sin både som venner og dater. Ganske enkelt fordi det er et bevis på at de ikke passer sammen med meg. Å sutre offentlig over ting er bare dumt. Dette kan de heller dele med nære venner. Anonymkode: 91a6e...114 Å, du var tøff og beinhard. Ønsker meg mange venner som deg. Anonymkode: fc818...c63 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De eneste som skriver Livets harde skole er: 1. Nav-brukere (sosial, ufør, aap) 2. Rusmisbrukere og eks-rusmisbrukere 3. Folk som synes synd på seg selv De som virkelig har hatt et hardt liv og kommet seg opp igjen skriver aldri det der. En ting var å si muntlig tidligere at man hadde gått livets harde skole. Det disse folkene ikke tenker over er at ting faktisk ikke blir likt skriftlig på sosiale medier, som i en samtale med en bekjent på butikken. Jeg ekskluderer alle som har dette på profilen sin både som venner og dater. Ganske enkelt fordi det er et bevis på at de ikke passer sammen med meg. Å sutre offentlig over ting er bare dumt. Dette kan de heller dele med nære venner. Anonymkode: 91a6e...114 Anonymkode: 8ceb4...89c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: De eneste som skriver Livets harde skole er: 1. Nav-brukere (sosial, ufør, aap) 2. Rusmisbrukere og eks-rusmisbrukere 3. Folk som synes synd på seg selv De som virkelig har hatt et hardt liv og kommet seg opp igjen skriver aldri det der. En ting var å si muntlig tidligere at man hadde gått livets harde skole. Det disse folkene ikke tenker over er at ting faktisk ikke blir likt skriftlig på sosiale medier, som i en samtale med en bekjent på butikken. Jeg ekskluderer alle som har dette på profilen sin både som venner og dater. Ganske enkelt fordi det er et bevis på at de ikke passer sammen med meg. Å sutre offentlig over ting er bare dumt. Dette kan de heller dele med nære venner. Anonymkode: 91a6e...114 Det er ikke riktig det du skriver. "Livets harde skole"-folk kan godt være folk som ikke har ruset seg, og som har arbeidet hele livet, og som ikke synes synd på seg selv. Ellers er jeg enig i at sutring er en uting. Men i dag er det jo den store sutredagen. Anonymkode: 8c312...22e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 21 timer siden, chisandra skrev: Akk, enda en ny tråd der vi skal tråkke på folk som ofte ligger nede fra før? Ikke noe nytt med andre ord. Jeg trodde menneskene i vår tidsalder hadde "forstått" så mye bedre, men ikke i praksis? Bare på papiret? Åh, men da skjønner jeg plutselig logikken. Anonymkode: 3ab6d...53d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 Rike på livserfaring som regel. Klapp på skulder.. Anonymkode: 1c299...3f4
Gjest cheshirecat Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 Den 7. mars 2016 at 0.26, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg dette som status noe sted. Og går heller ikke å prater om at jeg har gått livets harde skole. Men jeg anser at jeg har gjort det. For 3 mnd gammel, var første gangen jeg måtte på sykehuset grunnet vold, så 3 år gammel startet grovt seksuelt misbruk, min mor ga meg skylden og startet med psykisk terror. Kom meg ikke vekk før jeg var 16 år gammel. Så fra jeg kom til verden, fikk jeg aldri kjærlighet. Det var bare hat, og stor frykt. Nå har jeg aldri prøvd dop, klart meg relativt bra i livet. Tatt høyere utdannelse, er en fantastisk mor til 2 barn. Men grunnet sykdom jobber jeg ikke nå. Jeg har aldri slitt psykisk. Men det psykiske gjør meg nok fysisk syk. Med den barndommen jeg har hatt, så er det ikke bare å skulle klare livet 100%. Anonymkode: a9c1c...6b9 Dette var forferdelig trist å lese.. Du har vært helt fantastisk som har kommet deg gjennom dette, har barn og familieliv idag. Jeg legger meg i støvet!! ❤️❤️❤️
Kraula Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Ehm. Bildet til livets harde skole på Facebook er hender gjennom et fengselsgitter.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 En rask gjennomgang av de jeg kjenner som har gått på LHS, så er det de friskeste som har gått der, men de som virkelig sliter enten fysisk eller psykisk aldri setter opp noen steder at de tilhører LHS. Anonymkode: d5bc3...79d 1
Duckie Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 Den 8.3.2016 at 13.33, AnonymBruker skrev: De som ikke har utdannelse å skryte av - skriver gjerne livets harde skole. trenger ikke nødvendigvis bety at de har slitt med dop og sånn, det kan være alt mulig. Kanskje mobbet i oppveksten? Slått av far? misbrukt? Brukt rusmidler og kommet seg ut av det? Eller kanskje ingen av delene... Men det skal du drite i, pass på deg selv du, så kan andre passe på seg. Og de med livets harde skole i bakhånd er kanskje klokere enn de som har tatt all verdens utdannelse, de har lært av erfaring og kjenner ting på dypere plan enn du noen gang får oppleve. DU hadde hatt godt av å prøve deg på "livets harde skole" . Anonymkode: 4a0d6...2ee Denne ser jeg blir nevnt ofte av de som oppgir "livets harde skole". Det er da ikke sånn at alle som tar en utdannelse og får seg en jobb lever i en eller annen boble, beskyttet fra samfunnet vi bor i. De aller fleste jeg kjenner har i varierende grad hatt det tøft opp igjennom, men velger å stå på videre for å komme seg frem til målet. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå