Gå til innhold

Panfili og bifil er helt likt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Definisjonen på panfili; 

Panfili eller  panseksualitet er å tiltrekkes følelsesmessig og/eller seksuelt av en person uavhengig av vedkommendes biologiske kjønn eller dens kjønnsidentitet.

Definisjonen på bifil: 

Å være bifil (eller bi) betyr at man blir tiltrukket av begge kjønn. 

Det er INGEN forskjell, så hvorfor kan man ikke bare si bifil istedenfor panfil? 

Anonymkode: dc96c...6cd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er sååå 2012 å være bifil.

Anonymkode: 8ccd7...651

• Liker 4
Skrevet

Mange som selv definerer seg som panfile gjør det fordi de føler at det inkluderer hele kjønnsskalaen; menn, kvinner, transmenn, transkvinner, androgyne osv.

• Liker 4
Skrevet

Bifile blir tiltrukket av menn og kvinner. Panfile blir tiltrukket av menn, kvinner, transer, interseksuelle og transseksuelle. De bryr seg ikke om kjønnet at all.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, S00l skrev:

Bifile blir tiltrukket av menn og kvinner. Panfile blir tiltrukket av menn, kvinner, transer, interseksuelle og transseksuelle. De bryr seg ikke om kjønnet at all.

Det finnes to kjønn.  Kvinner og menn.

Må vi ha et navn for alt da?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Alt dette minner meg bare om en konkurranse om å være mest mulig unik. 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis folk føler seg vel med det navnet, så hvorfor ikke? Jeg er bifil og jeg er usikker på om jeg hadde kunnet blir forelsket i noen som ikke identifiserte seg selv som mann eller kvinne. Men jeg skal nå aldri si aldri.

Når har vi forøvrig de som ikke identifiserer seg som mann eller kvinne. De vil jeg nok også regne med at det er panfile som faller for.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en person født biologisk som mann, som har fått operert inn pupper, og som heter Janne? Janne velger ikke å ta testosteronsenkende preparater, fordi Janne liker skjegg. Janne vurderer å bytte ut sin penis med vagina.

Hva vil du kalle denne personen?

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for hets og krenkende kommentarer.

-Saraby, mod.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du falt for en transeksuell person? Dvs en kvinne som er født mann, eller motsatt?

Anonymkode: eb7fa...970

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du falt for en transeksuell person? Dvs en kvinne som er født mann, eller motsatt?

Anonymkode: eb7fa...970

Har aldri opplevd å bli forelsket i en transeksuell, så det kan jeg ikke svare på.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, eksentrisk skrev:

Hva er en person født biologisk som mann, som har fått operert inn pupper, og som heter Janne? Janne velger ikke å ta testosteronsenkende preparater, fordi Janne liker skjegg. Janne vurderer å bytte ut sin penis med vagina.

Hva vil du kalle denne personen?

Kvinne, selvfølgelig

Skrevet (endret)
Den 7.3.2016 at 23.29, AnonymBruker skrev:

Det finnes minst tre kjønn biologisk, for en viss andel av alle barn er tvekjønnede ved fødselen. I tillegg kommer gender, eller kjønnsidentitet, som er det OPPLEVDE kjønnet. Noen menn føler seg som kvinner, og vil leve og se ut på en måte som gjør at de behandles som kvinner i samfunnet. Noen kvinner føler seg som menn, og ønsker å bli sett på som det. Og i våre dager fins det gode hormonterapier som kan få det til å skje på et ganske grunnleggende plan. Manipulering av hormonbalansen kan endre de sekundære kjønnskarakteristika, og gi en mann et mer feminint utseende over tid. Eller maskulinisere en kvinne. Ønsker man å gå hele veien med dette, så kan også primære kjønnskarakteristika endres, og etter det er det bare en gentest som kan avsløre hvilket kjønn vedkommende hadde før han eller hun endret seg.

Vi må ha et navn for ting som eksisterer. Transseksualitet eksisterer. Gender eksisterer. De transseksuelle har forøvrig satt sitt eget navn på de normale. De kaller dem "cisseksuelle". Det er et ordspill på de latinske ordene "trans" og "cis", som betyr henholdsvis "den andre siden" og "denne siden". Mao, transseksuelle er dem som har en annen kjønnsidentitet enn den de ble født med, og har byttet side, mens de cisseksuelle beholder den kjønnsidentitet de hadde ved fødselen, og er fortsatt på "denne siden". Fiffig.

Liten korrigering:

Jeg skrev at de transseksuelle kaller det for trans-og cis-seksualitet. Det var feil. ikke at det spiller så stor rolle, men de begrepene de bruker er transgender vs cicgender. Dvs å bytte til en annen kjønnsidentitet enn den man er født med, vs å beholde den.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Endret av a l'orange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...