AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Blånekt på stikkpille. Noen som kjenner til andre løsninger av pulver/piller som en treåring trolig kan gå frivillig med på? Anonymkode: a919d...9e0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 mikstur eller brusetablett? Anonymkode: 2a415...cd7
gjärd Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Flytende paracet. Spør på apoteket om å få med doseringssprøyte. Her i huset går det lett som en plett, hun syns det smaker kjempe godt :-) Endret 7. mars 2016 av gjärd Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 26 minutter siden, Edie skrev: Eller Pinex granulat. Pulver med jordbærsmak. Det har vi prøvd, da begynte hun å brekke seg... Anonymkode: a919d...9e0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Flytende Ibux, er vel noe jordbærsmak eller noe sånt. Funka på ungene her i huset, de ville ikke ta flytende paracet Anonymkode: adc75...0a4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Min jente får sånne smeltetabletter med banansmak, det går ned på høykant, og hun vil gjerne ha flere enn hun må fordi de smaker så godt. Anonymkode: ec723...306
GammelKaktus Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Nå sønnen min er syk får han to valg, enten medisin i munnen eller en romperakett. Når han får velge så velger han alltid stikkpillen for da slipper han smaken av medisin. Og her har han altså bare to valg, medisin skal han ha. Men han får alltid en belønning etterpå, en skive med sjokoladepålegg eller en is. Litt kan man få når man er syk. Når han fikk en antibiotika kur så kjøpte jeg en pakke med biler og da fikk han en hver dag på kvelden etter ha vært flink å ta medisinen sin.
Vera Vinge Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Vi gikk over til mixtur på et tidspunkt, her bruker vi Ibux eller den generiske varianten. De smaker tydeligvis godt, for begge barna tar gladelig en skje ved feber og påfølgende dårlig søvn. Kjøpte flytende Paracet også, for å kunne bruke sammen med Ibux da et av barna fjernet mandlene. Man kan jo ikke overskride dosen på hver, men har fått beskjed av lege om å veksle på de to ved spesielle tilfeller. Men, gutten min nektet mer flytende paracet etter første gang. Vet ikke om det var smaken eller at det sved pga sårene i halsen. Men knuste da heller barnedose av vanlig paracet i morter og blandet med syltetøy. Det funka bra. Men husker ikke hvor tungt barnet må være da - min er 18 kg.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 40 minutter siden, ablaze skrev: Flytende Ibux funker her! Håper alle som anbefaler (og bruker) ibux/ibuprofen til barn er klar over at det ikke skal gis til barn under 6 år/20kg uten avtale med lege. Har rapportert tråden ihht reglene. Anonymkode: 116ab...0a0 1
ablaze Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper alle som anbefaler (og bruker) ibux/ibuprofen til barn er klar over at det ikke skal gis til barn under 6 år/20kg uten avtale med lege. Har rapportert tråden ihht reglene. Anonymkode: 116ab...0a0 Hva baserer du denne påstanden på? Dette er ikke beskrevet i pakningsvedlegget.
mammamy Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 Flytende nurofen, samme som Paracet. Kirsebær smak og ikke så kunstig som mange andre. Husk at Ibux ikke skal gis under 6 år eller dersom det er genetisk blodpropp i familien.
Vera Vinge Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper alle som anbefaler (og bruker) ibux/ibuprofen til barn er klar over at det ikke skal gis til barn under 6 år/20kg uten avtale med lege. Har rapportert tråden ihht reglene. Anonymkode: 116ab...0a0 Jeg skal bare innrømme at jeg ikke kjenner reglene vedr medisin-diskusjoner, så godt mulig mitt innlegg var over streken. Men det står da i Felleskatalogen bl.a. (og jeg er 99% sikker på at det samme står i pakningsvedlegget også), at det kan brukes til barn under 6 år. Det står derimot at det kun skal gis i samråd med lege under 1 år.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper alle som anbefaler (og bruker) ibux/ibuprofen til barn er klar over at det ikke skal gis til barn under 6 år/20kg uten avtale med lege. Har rapportert tråden ihht reglene. Anonymkode: 116ab...0a0 Flytende ibux er fra 1 år, flytende paracet for barn over 3 kg og Paracet smeltetabletter er fra 1,5 år. Det er vel det de fleste har anbefalt her. Anonymkode: ec723...306
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå