Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har etterhvert fått lyst til å lære noe nytt etter å ha vært en del år i arbeidslivet. Men siden jeg liker den jobben jeg har, ønsker jeg slett ikke noe fulltidsstudium. Eller knapt nok noe studium i det hele tatt. Men et kurs eller to som kan komme til nytte i min nåværende jobb ville være utmerket. Er mest for å holde hjernen litt i form. Har derfor lyst til å ta noen nettbaserte kurs. (Kan bli ett eller flere.)

Er det noen her inne som har forsøkt seg på nettstudier og kan si noen ord om positive og negative sider ved denne innlæringsformen?

Videoannonse
Annonse
Gjest happyending
Skrevet

Det er greit det så lenge du har en sinnsyk selvdisiplin =)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tok 10 vektall i personalutvikling og ledelse mens jeg jobbet fullt og pendlet 1,5 time hver vei til jobb. Det gikk fint, da fikk jeg gjordt noe fornuftig på det dumme toget. Jeg anbefaler deg det, men ikke bestill en hel utdanning, du får delkursbevis/karakterutskrift for enkelteksamener likevel.

Jeg tok mitt gjennom NKS Fjernundervisning.

Skrevet

Takk,takk...

Vet ikke om selvdisiplinen er så fenomenal, men regner med jeg skal klare en kveld eller to i uka; -og det bør holde til en enkelt eksamen. :o

Skrevet

Jeg har tatt en del fag som er nettbaserte ved siden av full jobb, og jeg har god erfaring med det.

I de fagene jeg tar, må man levere en oppgave per uke, man må ha levert og fått godkjent 8 av 12 oppgaver for å få gå opp til eksamen. Dette gjør at man leser jevnt på pensum gjennom studiet. Da jeg studerte full tid, ble det ofte skippertak med lesing nært opp til eksamen.

Er nok også noe mer motivert nå enn da jeg studerte full tid (i tillegg betaler man jo for kurset og fullfører man ikke, har man kastet bort de pengene).

Gjest Anonymous
Skrevet

Sorry, men jeg har IKKE noen gode erfaringer med det...

Kanskje litt fordi jeg trodde jeg hadde mer selvdisiplin enn jeg faktisk har, også syntest jeg kurset var fryktelig klønete lagt opp... Uten tidsfrister (som mangler ved mitt kurs, et grunnfag ved en høyskole) tror jeg det kan drøye ut i det uendelige... Jeg har ingen personlige veiledere, ingen tidsfrister, føler meg skikkelig alene med studiene. :-(

Nå er jo selvfølgelig folk VELDIG forskjellige, noen orker både studier og jobb og familie osv, men for meg personlig har det bare vært en gedigen nedtur... Og jeg er arbeidsledig, så tid har jeg absolutt nok av..!

Men -som sagt -for deg kan det kanskje være midt i blinken, men et tips er som sagt å få et kurs der du får skikkelig oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...