svartpingvin Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Sliter mye i livet akk nå. Jeg blir deprimert hver dag jeg går på jobb, det blir bare verre og verre. Jeg orker ikke denne jobben mer, sitte dag inn dag ut på en telefon. har jobbet med dette i 8 måneder nå og jeg orker ikke mer. Jeg har leilighet (leier), dame og billån på ca 220 tusen. Jeg kan ikke bare slutte men jobben gjør meg sliten, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre mer, får kjeft på jobben vær dag fordi jeg sliter med å selge, hvorfor segler du ikke du solgte jo masse før? Hver eneste dag vil jeg ringe inn å si jeg er syk, men jeg er jo ikke det jeg er bare sykt lei livet og alt, men det som stopper meg fra å slutte er jo alt jeg har som jeg ikke kan styre når jeg ikke har jobb. leilighet, dame, billån, etc. Mamma som er på rehab etter 20 år på heroin,hun er 155 høy og veier 35 kg så er redd for at rehabiliteringa dreper den lille kroppen hennes, alt dette takler jeg ikke. Går hver dag med huepine og det irriterer meg. Jeg er 22 år og føler meg som en 55 åring som ikke har krefter til en dritt, ikke kan jeg gå ut med venner etc for jeg er kjempe sliten/lei når jeg kommer hjem fra jobb. er ikke lett å få ny jobb der jeg bor da markedet for jobb og antall innbyggere ikke samsvarer. jobb markedet er HARDT. Noen som kan hjelpe meg? opplevd det samme? Endret 7. mars 2016 av svartpingvin
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Har du vurdert studier? Flytte? Vil anbefale å snakke med fastlegen om dette, og få litt hjelp. Anonymkode: 006be...591 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Selv om jobbmarkedet er hardt, så søk etter jobber allikevel. Mange stillinger lyses aldri ut, så det er lurt å gå innom steder og høre om de har en ledig stilling. I mine øyne er nesten alle jobber bedre enn telefonselger, så i din situasjon ville jeg gladelig tatt en jobb i en matbutikk, om det var alt jeg fant. Hadde kontaktet fastlegen og snakket med h*n. Det skal ikke være slik at du er sliten hele tiden, gruer deg til å gå på jobb, ikke orker å treffe venner, osv. Det er ikke holdbart. For meg høres det ut som du bare trenger en ny jobb, men det kan også hende at du kanskje har vitaminmangel, er deprimert, eller andre ting. Noe som bare fastlegen kan gi svar på. Det ordner seg nok. Anonymkode: 2e244...85b
Rootz Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Kan ikke si jeg har vært i en direkte lignende posisjon men hvis det er jobben som er årsaken eller en del av årsaken kan du jo prøve å lene deg imot økonomisk uavhengighet (financial independence). Dette er det motsatte av gjeld. Idealet av økonomisk uavhengighet er å tjene mer penger på aksjer, oppstart(equity-crowdfunding) enn å det koster å leve uten jobb. Deretter vill du selv ha makt til å gjøre hva du vill med pengene dine og friheten til å gå hvem retting du vill
Rootz Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Også selger du ting som folk faktisk vill ha? Prøver du å finne ut hva kundene faktisk trenger? for da å tilby god høykvalitets løsning? Det kan ha noe å si på ubevisstheten hvis man må selge dårlige produkter til folk som ikke trenger det.
Katten.2.0 Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 17 minutter siden, Rootz skrev: Også selger du ting som folk faktisk vill ha? Prøver du å finne ut hva kundene faktisk trenger? for da å tilby god høykvalitets løsning? Det kan ha noe å si på ubevisstheten hvis man må selge dårlige produkter til folk som ikke trenger det. Oppsøkende salg er potensielt ufattelig krevende uavhengig varer man selger. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Jeg kjenner flere som har jobbet som telefonselgere, ingen trivdes med det... Ta en tur til fastlegen. Er du deprimert eller på vei til å bli deprimert må dette stoppes nå. Kanskje legen vil skrive sykmelding for deg, det høres ut som du trenger det. Stakkars deg Anonymkode: 44542...564 1
svartpingvin Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som har jobbet som telefonselgere, ingen trivdes med det... Ta en tur til fastlegen. Er du deprimert eller på vei til å bli deprimert må dette stoppes nå. Kanskje legen vil skrive sykmelding for deg, det høres ut som du trenger det. Stakkars deg Anonymkode: 44542...564 Jeg får litt lyst til å hoppe ut av vinduet hver eneste dag jeg er på jobb. det jeg er redd for er at legen bare skal gi meg noen piller og si "kos deg på jobb!"
Katten.2.0 Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 1 time siden, svartpingvin skrev: Jeg får litt lyst til å hoppe ut av vinduet hver eneste dag jeg er på jobb. det jeg er redd for er at legen bare skal gi meg noen piller og si "kos deg på jobb!" Er nok ikke helt slik det funker. Det kan være at han sier du bør finne deg en annen jobb (noe du bør uansett), eller så kanskje foreslår han en sykemelding - men mange har strammet inn på sykemeldingene.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 2 timer siden, svartpingvin skrev: Jeg får litt lyst til å hoppe ut av vinduet hver eneste dag jeg er på jobb. det jeg er redd for er at legen bare skal gi meg noen piller og si "kos deg på jobb!" Kan ikke se hva slags piller det kunne vært... Hvis du mener antidepresiva så er det psykiater som må vurdere det, da henviser legen deg. Ingen kan tvinge deg til å ta noe som helst. Jeg synes du skal ta en tur til legen, men ser at den sitter langt inne hos deg. Gjør det som er best for deg!!! Du ser jo selv at du ikke kommer noen vei nå, så søk om hjelp! Ikke hopp ut av vinduet, snakk med familie eller lege Anonymkode: 44542...564
svartpingvin Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 7. mars 2016 har vært på helsestasjon for ungdom, fikk 3 ting ut av den samtalen: si opp. få sparken. dra til legen.
snehvit88 Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 46 minutter siden, svartpingvin skrev: har vært på helsestasjon for ungdom, fikk 3 ting ut av den samtalen: si opp. få sparken. dra til legen. Hvor mye taper du økonomisk på å være arbeidsledig? Kunne du klart deg? Du bør uansett se etter andre jobber, arbeidsmiljøet høres ikke sunt ut og påvirker deg jo bare negativt. Men ja, dra til legen, og se etter ny jobb.
svartpingvin Skrevet 7. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2016 2 timer siden, snehvit88 skrev: Hvor mye taper du økonomisk på å være arbeidsledig? Kunne du klart deg? Du bør uansett se etter andre jobber, arbeidsmiljøet høres ikke sunt ut og påvirker deg jo bare negativt. Men ja, dra til legen, og se etter ny jobb. Jeg greier meg akuratt med "dagpenger"/nav støtte jeg søker jobb som faen for jeg greier ikke være arbeidsledig, jeg må jobbe fordi jeg liker å jobbe. Denne jobben liker jeg dog ikke.
svartpingvin Skrevet 8. mars 2016 Forfatter #15 Skrevet 8. mars 2016 var hos legen i dag, fikk 14 dager sykemelding, altså oppsigelsetiden
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 gå til legen å få henvisning til psykolog. kan være jeg repeterer noen men har ikke lest svarene. psykolog hjalp meg VELDIG når jeg var på mitt mest depresive. jeg hadde ikke lyst til å leve, gråt hver kveld fordi jeg måtte på jobb, orket ikke å møte noen etter jobb å muret meg inne. nå har jeg det SÅ mye bedre! jeg ser lyst på fremtiden, jeg har støtte fra alle mulige kanter (nav, lege, ortoped og psykolog) så alt er mulig hvis du forsøker! veit det er tungt å innrømme det, men noen ganger må man ha litt hjelp. å hvis du oppsøker psykolog så er du sterk som fy! mange må gå til det stopper og enda litt til før de innser at de trenger hjelp, men tar man det fort nok så kan du merke bedring fort Anonymkode: 81287...20d
svartpingvin Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 9. mars 2016 Jaja, har jo bilen igjen da dama forlot meg i går, jobb har jeg ikke, leiligheten mister jeg denne måneden. fantastisk
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #18 Skrevet 9. mars 2016 Den 7.3.2016 at 15.50, svartpingvin skrev: er selger for canal digital. Huff. Ikke rart du ikke får solgt noe, da. HATER TLF fra canal digital. Bytt jobb. Anonymkode: 5eb51...c0c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #19 Skrevet 9. mars 2016 7 minutter siden, svartpingvin skrev: Jaja, har jo bilen igjen da dama forlot meg i går, jobb har jeg ikke, leiligheten mister jeg denne måneden. fantastisk Det ordner seg. Du kan selge bilen. Du finner gode biler til 50 000kr Anonymkode: 5eb51...c0c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #20 Skrevet 9. mars 2016 33 minutter siden, svartpingvin skrev: Jaja, har jo bilen igjen da dama forlot meg i går, jobb har jeg ikke, leiligheten mister jeg denne måneden. fantastisk Hehe, du er heldig du. At dama forlot deg må vel ha ligget i kortene en stund antar jeg hvis du har latt din depresjon over jobb gå utover henne. Jeg holdt på å gå fra min samboer da han gikk arbeidsløs i to år, ikke ville han søke jobb... Satt bare hjemme å var deppa, det er tungt og frustrerende for den andre parten også. Det dreper forhold. Flytt hjem til foreldre en stund. Det er kjempedeilig å få servert middag hver dag Gjort det selv, bare 6 uker da. Er jo voksen nå, men det var en periode det måtte til. Ikke sitt inne å synes synd på deg selv nå da Anonymkode: 44542...564
Fremhevede innlegg