AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Hallo, jeg er så utrolig lei! Hos min samboer og meg så er der jeg som ender opp med ALT av husarbeid. Støvsuge, vaske klær, vaske hus, rydde osv alt som hører inn under kategorien husarbeid. Samboeren min putter ikke klærne sine i skittentøyskurven, han velger heller og kaste klærne fra seg overalt i huset utenom badet der skittentøyskurven står. Jeg har nevnt problemet x antall ganger og jeg har prøvd med og sette ut en extra skittentøyskurv ett annet sted i huset enn badet uten at den ble brukt. Samboern min putter en sjelden ting SINE ting som har brukt inn i oppvasken, dvs en kopp kanskje? En sjelden gang i blandt. Jeg har spurt flere ganger om han kan være så snill og tømme oppvasken og sette inn det som står på benken, siden jeg skal støvsuge og sette på kles vask så ville det spart meg litt tid. Får som regel nei til svar. Vi hadde haugevis med håndkler en gang, nå har vi to håndkler igjen fordi samboeren min bruker håndkle til og tørke opp alt mulig fra øl søl til katte og hundepiss. Noe jeg syns er bortkasta og tørke opp med badehåndkle, hvertfall når han kan la det ligge der for evig og alltid uten og ta det opp. De gangene jeg har vært grei og vasket og brettet hans klær, tar det 2 min så er klærne u bretta fordi han skulle feks finne seg en t skjorte. Da endevender han alt av klær. Det er som regel jeg som lager middag, for tiden har jeg gitt litt faen. Igjen fordi jeg lager maten og må rydde av alt. Han tar kanskje med sin tallerken en gang i blandt så må jeg gå ørten runder fordi han ikke gidder eller hva faen som er problemet hans. Jeg begynner virkelig og bli lei! Jeg har aldri sagt at dette er mine oppgaver eller noe. Jeg vil at det skal være noenlunde 50-50. Det skal sies at han blir kjørt av moren sin hver dag til og fra jobb, hun lager matpakke til han hver dag. Og har gjort alt for han og forsatt gjør det. Han er snart 30. Jeg vurderer og bare pakke og stikke for uansett hvor mange ganger jeg tar opp dette og faktisk spør om hjelp så skjer det ikke. Det skal også sies at de gangene ham kommer hjem og jeg feks har vasket huset og ryddet. Så finner han ikke det han leter etter og blir sur og sier at min rydding og vasking er roting. Der er veldig slitsomt i lengden og jeg føler meg som en slags slave da jeg skal gjøre alt og får så sjeldent hjelp Anonymkode: 01d68...cdd
Fantastica Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Da gjør du som jeg gjorde med tenåringsbarna. La rotet hans ligge. Det tok litt tid, men så skjønte de tegninga og nå er de vant til å gjøre sitt. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Sikkert vant med at mamma ordner opp etter ham. Tror ikke jeg ville orket å hatt en mann som respekterte meg så lite, men om jeg hadde det og det ikke nytter å snakke med ham ville jeg latt alt hans ligge. Anonymkode: cea9c...5ee 4
Pås Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 " Jeg vurderer og bare pakke og stikke" Gjør det med en gang! Virker ikke som dere har barn, tror du det blir mindre å gjøre for deg da?? Stikk så fort du kan! 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har prøvd og bare la tingene hans ligge men det skjer forsatt ikke noe, ham bruker typ spisebordet på kjøkkenet når han kommer hjem fra jobb, legger han jakke, lue og evt genser og jeans der. Joggebuksa hans ligger slengt i sofaen så den er "klar" til han kommer hjem. Nei vi har ikke barn, bare mye dyr. Hadde vi hat ett barn sammen hadde jeg strøket med av skitten og rotet. Anonymkode: 01d68...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Du kan ikke begynne å oppdra en voksen mann, særlig ikke dersom han tydeligvis ikke vil bli oppdratt. Din mann har det helt utmerket, intet ansvar, ingen plikter, bor på hotel samboer 24/7. Enten får du gå fra han eller finne deg i at slik er det. Om det hjelper å true med å gå fra han dersom han ikke skjerper seg, tviler jeg på. (Håndklærne kunne du kokvasket, å kaste dem er en smule overdrevent. Du er vel ikke helt god i dine krav og forventninger du heller? Kanskje litt moderering på deg kan hjelpe,på situasjonen?) Anonymkode: 74e95...547 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd og bare la tingene hans ligge men det skjer forsatt ikke noe, ham bruker typ spisebordet på kjøkkenet når han kommer hjem fra jobb, legger han jakke, lue og evt genser og jeans der. Joggebuksa hans ligger slengt i sofaen så den er "klar" til han kommer hjem. Nei vi har ikke barn, bare mye dyr. Hadde vi hat ett barn sammen hadde jeg strøket med av skitten og rotet. Anonymkode: 01d68...cdd Da bør du prøve litt mer. Ikke bare noen dager. Bit tenna sammen, og la alt hans rot ligge, selv om det blir uker og ikke dager. Da kan jeg love at noe kommer til å skje. Anonymkode: d6c1d...c00
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Det er jo ikke vits i å si det til oss, si det til han. Tør å bli litt forbanna og sett krav! Anonymkode: e2866...ffd
prt90 Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Flytt, å tro at du skal klare å endre han er å tro på julenissen 1
ekkoet Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Putt rotet hans den ekstra skittentøyskurven, så kan han gå der og finne lue, joggebukse og jakke blant brukte boksere og sokker, håndkler og andre ting som ikke havner der det skal. Om d u vasker tøyyet hans, slutt å sorteree og brette det og legg det på sengen hans. Alt som havner på gulvet går i kurven. (Og jeg er enig med deg ang håndklene, man tørker ikke piss med badehåndkler, selv om man kan koke dem). 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Når du behandler han som et barn så oppfører han seg som et barn også. Du får kreve ditt. Slutt å lag middag til han, slutt å vask klærne hans osv. Hvorfor holder du på sånn?? Anonymkode: d17b0...b64 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Enig med de som sier at du skal slutte å dulle med han. Rydd dine ting, ignorer hans. Anonymkode: 43351...11b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 4 minutter siden, celine skrev: Og denne karen har fortsatt samboer fordi?? Hva i all verden betyr den setningen? Anonymkode: ee757...08f
Hactar Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 Hvis du ikke bare vil stikke, som etter min mening er den beste løsningen, så kan du prøve å slenge alt han legger fra seg i en sekk. Og da mener jeg alt. Mat, klær og håndklær med hundepiss inkludert. Så får han sortere selv når han trenger noe. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 Du har tre valg: 1. Aksepter situasjonen, og bli en evig hushjelp 2. Kjør hardt mot hardt, og gi ham en sjanse. Ikke rydd noe av hans ting. La kaoset råde, så ser han kanskje (understreker: kanskje) at han må gjøre noe selv. 3. Finn deg en mann. Altså en mann (ikke en kjempestor baby...) Anonymkode: d6c1d...c00 5
Juniper Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Saken er jo at ikke bare har han samboer som hushjelp, men moren henger over skuldrene og passer på at han har det bra. Kjører han til jobb og alt mulig. Om TS slutter å rydde tingene hans så tipper jeg at hun får en rasende svigermor på døra som anklager henne for latskap og slusk. Stikk, TS. Denne mannen kan ikke du endre! Og så lenge han ikke vil det selv blir det ingen endring. Og en midlertidig endring for å "slukke brannen" om du setter hardt mot hardt hjelper fint lite! 2
Gjest StripeyPanda Skrevet 7. mars 2016 #18 Skrevet 7. mars 2016 Grow a pair og be han få rævva si til å rydde. Da jeg var tenåring og slakk med å rydde, så la faren min alt i senga mi. Tallerkner, våte håndklær osv. som jeg hadde latt slenge rundt. Lærte jævlig fort å rydde etter meg da.
MapleSirup Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 1 time siden, Hactar skrev: Hvis du ikke bare vil stikke, som etter min mening er den beste løsningen, så kan du prøve å slenge alt han legger fra seg i en sekk. Og da mener jeg alt. Mat, klær og håndklær med hundepiss inkludert. Så får han sortere selv når han trenger noe. Helt enig.
Walterwhite Skrevet 7. mars 2016 #20 Skrevet 7. mars 2016 Slutt å rydd tingene så skal du se han tar hintet med tid. Samboeren greide av en eller annen grunn ikke å legge boxeren i skittentøyskurven. Han tok den av, la den foran vaskemaskinen og det var det. Gjorde det innimellom med sokkene også. Så da vasket jeg det ikke. Når haugen ble stor nok tok han hintet og skjønte at det blir faktisk ikke vasket hvis ikke det ligger rett sted. Gjør meg ingenting å vaske klærna hans, men ikke søren om jeg går å plukker opp boxere og sokker av gulvet. En annen ting som faren min gjorde med meg når jeg var fjortiss var å samle alt sammen. Han ba meg rydde vekk rotet mitt, gjorde jeg ikke det innen rimelig tid tok han alt og stablet det på senga. Du rydder bare skitne tallerkener, sokker og sko av senga di noen få ganger før du lærer.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå