AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 ..og fyller mitt eget! Farmor døde før jul. Min far bor utenlands og vil ikke ha noe. Farmors hus er fylt med nydelige ting og med minner fra barndommen min. Jeg og familien min bor i et relativt lite hus med lite bodplass. Vi har vært kjempeflinke til å unngå å eie for mye, men nå sliter jeg skikkelig. Hvordan skal jeg klare å kjøre de nydeligste ting til Fretex eller selge de på Finn? Vi har jobbet i huset hennes hele helgen, og jeg har vært streng og kun tatt med meg det aller viktigste, trodde jeg. Men jeg kommer altså hjem med noen stoler, et bord, et lite skap og fem fulle kartonger fylt med serviser, duker, malerier, nips og en lampe eller tre. Men her er det jo fullt, og nå står det møbler og ting overalt her. Ahhhhhh. Anonymkode: 9174e...e30
Gjest blåbærpike Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 Kvitt deg med noe du hadde fra før, som ikke har den samme affeksjonsverdien. Du kommer antageligvis til å angre om du ikke tar vare på tingene etter farmoren din.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 Vær bare obs på at du senere kan komme til å angre på ting du kvitter deg med. Særlig det med affeksjonsverdi. Anonymkode: bee22...596
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Ts her. Jeg har hatt fri fra jobb i dag og har sortert saker og ting. Men det er fullt her nå.. Har byttet ut et servise, laget plass til en gammel skjenk, men kan jo ikke bo i et museum heller. Lamper, kopper, fat, stoler, bord, pelskåper, vintage kjoler, vesker, hekleduker, gardiner som minner om barndom, gamle bøker (hadde tenkt å ha de, men det lukter litt gammelt her nå og jeg mistenker at bøkene har skylden for det), et sminkebord og massevis av nips (pene ting). Jeg kunne startet bruktbutikk! Greien er jo at jeg ikke kan ta vare på alt, da er det jo ikke plass til oss som bor her. Nå snubler vi rundt i poselensfigurer og fotballsko i skjønn forening Trenger en heiagjeng som oppfordrer meg til å kaste, selge og gi bort! Noen som melder seg? Anonymkode: 9174e...e30
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Lager-plass kan fort koste noen kroner i lengden da. Anonymkode: a94a5...51c
Poserose Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Selv syns jeg ikke pene ting eller møbler er så viktig å ta vare på for minnenes del. For all del, ta det om du syns det er bedre enn det du har fra før, men det viktige er jo bilder, et par leker som kan gå i arv og eventuelle malerier som er fine Når farmor flyttet til omsorgsbolig og huset skulle selges var det ingen som tok med møbler tror jeg. Vi tok med noen norgesglass og et par ting som har vært i familien i flere generasjoner. Noen fine sekker og bøker ble også tatt. Tenk nøye gjennom hva det ligger minner i. Er det skjenken eller albumene? Kast det du ikke personlig syns er pent og som ikke er veldig minneverdig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå