AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Så er det avslørt at muslimer i Århus har dannet et shariaråd som avgjør skilsmissesaker. Når får vi shariaråd i Norge? Eller har vi det? Hvem vet hva som skjer i moskeene rundt i landet? http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nye-optagelser-dokumenterer-sharia-raad-i-danmark/5982507 På optagelserne ser man flere imamer tage stilling til muldvarpene 'Mohammed' og 'Fatmas' ægteskabelige problemer. Blandt andet fortæller 'Fatma', at 'Mohammed' slår hende, at hun derfor ikke længere har lyst til at gå i seng med sin mand, og at han derfor vil have en kone mere. - Det er vores pligt at sige til dig, at det er tilladt. Det er mandens ret at tage den anden, den tredje og den fjerde kone. Det er helt naturligt, siger imamen Radwan Mansour til parret på optagelserne, hvorefter 'Fatma' meddeler rådet, at hun i så fald vil skilles. - Du kan ikke kræve skilsmisse på det grundlag. Det er ikke tilladt. Sådan er Sharia. Rådet anbefaler i stedet parret at glemme fortiden og starte forfra. - Hvis I ikke kan det, så har I fejlet foran gud, lyder den endelige dom. Anonymkode: 23f15...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 12
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/professor-sharia-raad-er-en-naturlig-del-af-danske-moskeer/5982682 Ifølge professoren er det ikke usædvanligt at sharia-lovgivning og sharia-råd eksisterer - specielt i udsatte boligområder som Gellerupparken. - For muslimer er det normalt. Det er en del af deres religion, at det er sådan. Sharia er en religiøs lov i islam, som både omfatter lære, livsmønster for den enkelte, lige som det også er et moral og lov-kodeks for samfundet, hvor det i flere muslimske lande indebærer straffe, der strider mod den danske lovgivning. Det gælder blandt andet utroskab, hvor kvinden, der handler ’utugtigt’ og manden, ’der bedriver hor’ piskes med hundrede piskeslag. Anonymkode: 23f15...a4f
Gjest Trollkarlen Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 Gratis penger.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 Dette går da begge veier. Er mange som sier at de ikke vil holde på med mørkere folk (ikke-vestlige), så det er jo ikke overaskende at også andre folk vil kun være med egne folk. Anonymkode: 460fb...de7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Det er et stort problem at innvandrerjenter ikke har samme rettigheter som sine brødre. Og når foreldre kjønnslemlester, tvangsgifter og kontrollerer døtrene sine er det et hinder til integrering. Vi må forvente at foreldrene kommer på banen og gjør sin del av integreringsarbeidet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22384051.ab ”Jag vill inte ha dålig rykte, typ att de ska tro att jag är värsta horan som lallar runt med killar. Om min morsa eller farsa skulle veta att jag har haft kille... oj oj oj. Det skulle bli världens drama hemma. Hela släkten skulle frysa ut en och snacka skit om en. Så man måste typ vara extremt försiktig när man är ute så att ingen ser att man är med en kille”, berättar en 16-årig tjej i en intervju. Anonymkode: 23f15...a4f 2
fotosyntesen Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 Vi har i Norge religionsfrihet, herunder også religionsutøvelse. "Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer" Dersom jurister klarer å tolke sharia, ihvertfall de delene i sharia som ikke bryter norsk lov, til å omfatte utøvelsen av religionen er jeg redd vi kommer til også i Norge å få slike råd.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 I England (og andre land) har de egne domstoler for muslimer. F.eks, hvis en mann vil skille seg så trenger han kun og be om det. Hvis en kvinne derimot, vil skille seg, så må hun ha med et kvinnelig "vitne", fordi en kvinne blir ansett som en halv person. Slikt støtter man her i vesten. I Norge får man omskjære (les: lemleste) små guttebabyer. Lovlig. Homofile og transseksuelle blir sett på som søppel, kvinner blir sett på uten respekt, barn blir sett på som ektefeller, og drap kan rettferdiggjøres ved ære. Slikt støtter man her i vesten. Jeg har mange muslimske venner, og de er gode mennesker. Deres kultur og religion derimot, ikke alltid så hyggelig. Anonymkode: e2769...e1f 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I Norge får man omskjære (les: lemleste) små guttebabyer. Lovlig. Jo, men det er ikke lov å ta på tissen med mindre en har en skalpell i hånden. På denne måten sikrer en seg at barnet ikke utsettes for overgrep. Det skal vi være glad for. Anonymkode: 084cc...6a1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, men det er ikke lov å ta på tissen med mindre en har en skalpell i hånden. På denne måten sikrer en seg at barnet ikke utsettes for overgrep. Det skal vi være glad for. Anonymkode: 084cc...6a1 Helt ærlig så bryr jeg meg svært lite om hvordan det foregår, det er fremdeles og lemleste en forsvarsløs baby. For hva? I religionens navn. Helt ufattelig. Anonymkode: e2769...e1f 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 De danske imamer gir seg ikke! Og hva det muslimske miljøet vil gjøre med sine imamer er interessant da de hindrer muslimer i å bli integrert. Derfor må vi forvente at norske muslimer tar et oppgjør med imamer som ikke bryr seg om at land i Vesten har sitt eget lovverk. Det er ikke mange måneder siden en imam i Kristiansand gjorde det han kunne for å hindre integrering av muslimske barn. http://www.b.dk/nationalt/utro-kvinder-skal-stenes-til-doede-hvordan-holder-vi-ellers-familien-samlet Det er helt fint at prædike om stening af kvinder i danske moskeer, for det virker præventivt mod utugt, og hvordan holder vi ellers familien samlet? Sådan lyder det fra Kasem Ahmad, der er tidligere talsmand i Islamisk Trossamfund. Han var søndag aften i DR2-progammet Deadline, hvor han forsvarede de kontroversielle udtalelser fra Grimhøj Moskeen i Aarhus, der er blevet offentliggjort i TV 2-dokumentaren »Moskeerne bag sløret«. Anonymkode: 23f15...a4f 1
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Finansiert av Saudi Arabia de her moskene sikkert. Endret 7. mars 2016 av O.G.
Outlander Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 penge....pengepengepengeGODSpengepengepenge 2
Gjest Carrie_ Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 Fordi vi er vantro og skal tjene for dem.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: HVORFOR kommer de til Europa når de er besatt av egen kultur og kun vil være med egne folk?! Anonymkode: 29539...131 Pga velferden og for å spre sitt religiøse budskap. Anonymkode: ef4e2...64e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 http://ekstrabladet.dk/nationen/utro-kvinder-skal-stenes-til-doede-hvad-er-alternativet/5984007 Hvis en gift eller skilt kvinde begår utugt, og hun ikke er jomfru og begår hor, så skal hun stenes til døden. Hvad er dit alternativ? - Hvad er dit alternativ. Det er metoder, vi bruger. Og jeg kan ikke se, at det er udenfor lovens rammer. Jeg kan ikke se der er noget galt i det, siger Kasem Ahmad i det 3 minutter lange interview som du kan se her. TV-værten Jacob Rosenkrands Larsen forsøger at få kasem til at tage afstand for stening, men det vil Kasem ikke - tværtimod: - Tage afstand ? Jeg er stolt af det. Hvis jeg tager afstand er jeg ikke muslim mere - Jeg er stolt af min sharialovgivning, jeg kan ikke tage afstand fra min religion, hverken straffesystemet eller sharia, for hvis jeg tager afstand, er jeg ikke muslim mere, siger Kasem. Og resultat av avsløringene: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/aarhus-borgmester-skrotter-stormoske-efter-afsloeringer/5982716 Århus borgmester Jacob Bundsgaard trækker nu støtten til ny stormoské i Århus. Han har mistet tilliden til foreningerne bag, Forbundet af Islamiske Foreninger. Det sker efter at Tv2 i Dokumentarserien 'Moskerne bag sløret' med skjultkamera har afdækket hvordan flere imamer i Århus og resten af landet blandt andet rådgiver en voldsramt kvinde til at undgå politianmeldelse og i stedet søge hjælp hos et shariaråd. - Husk at respekter ham, selvom han tæver dig' lyder det bl.a. i dokumentaren, der afdækker der islamiske miljø rundt om en række danske moskeer. Den slags udtalelser vil JacobBundsgaard ikke acceptere. - De har sagt ét for åbne kameraer, men noget andet for lukkede døre. Vi kan under ingen omstændigheder acceptere shariaråd, eller at imamer lægger pres på kvinder, for at de går tilbage til deres voldelige ægtefæller, fortæller han. Men det stopper ikke her: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/hizb-ut-tahrir-efter-skrotning-af-stormoske-ingen-skal-begraense-allah/5984203 Over for TV2 siger Junes Kock dog, at islam til enhver tid trumfer den danske stat. - Den danske lovgivning er et resultat af, hvad danske politikere mener i en given periode. I dag er der noget, der er lovligt, og i morgen er der noget, der er ulovligt. For os som muslimer vil et guddommeligt åbenbaret ord til enhver tid overtrumfe det, som nogle folkevalgte har besluttet mere eller mindre tilfældigt og lemfældigt. Så siste ord i denne saken er nok ikke sagt. Imamene har bekjent kolør, så nå er ballen hos danske politikere. Anonymkode: 23f15...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Imamfarsen i Danmark fortsetter: http://ekstrabladet.dk/112/opfordrede-til-boligsnyd-kommune-politianmelder-imam/5984462 En imam fra Odense er blevet politianmeldt af kommunen, efter det er kommet frem, at han har opfordret til socialt bedrageri. Det skriver Odense Kommune i en pressemeddelelse, der kommer i kølvandet på TV2's afsløringer i 'Moskeerne bag sløret'. I dokumentaren, der bliver sendt i morgen, ser og hører man imamen Abu Hassan på skjulte optagelser opfordre TV2's muldvarpe til at snyde kommunen til at betale for deres bolig. Abu Hassan siger blandt andet til parret: - I skal tage til noget der hedder Borgerservice. Så siger I ’Vi er kommet til landet for nyligt, og vi vil gerne have et hjem. Vi har ingenting’. I skal ikke sige, at I ejer noget. Hvis du fortæller, at du selv lejer en lejlighed, så er det et problem. Så vil de nemlig spørge, hvor du har penge til huslejen fra. Ja, hva skal man si? Moskeene i Norge bør undersøkes og det bør snakkes norsk der. Envidere bør imamer utdannes i Norge på høyere nivå for å få vekk disse forkvaklede imamer. Anonymkode: 23f15...a4f 3
ops2 Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 Jeg blir mest overrasket over at noen blir sjokkert av dette. Det er jo det som står i koranen, og koranen skal en lyde til siste bokstav. Muhammed var det perfekte menneske, og en god muslim skal leve som Muhammed. Slik er det. Hvis man skal se på om en muslim er moderat, så nytter det ikke å se om han går i jeans og har kort hår. Det gjorde Mohsan Raja også. 4
Fredsmegleren Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Hvorfor i huleste lærer vi fremdeles på skolen at islam betyr fred og er en fredfull religion? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå