Gå til innhold

Hvor finne tisselaken til stor seng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg ser etter en type tisselaken til å ha i senga. Lakenene jeg bruker er 220 x 240 og jeg finner ingen tisse-/frottelaken i denne størrelsen. Er det noen som vet hvor jeg kan finne noe lignende laken i denne størrelsen?

Grunnen til at jeg vil kjøpe dette, er for å forhindre å måtte skifte på hele senga etter sex. Hvis det er noen andre forslag til løsninger, er jeg lutter øre.

Selvsagt går det an å ha et stor håndkle, men jeg ser for meg at det er enklere å ha et laken som er spesielt designet for å ta opp fuktighet. Vi har også vurdert lakklaken fra kondomeriet, men det virker så rart å ligge på. Er dette det eneste alternativet?

Takk for tips på forhånd. Hvis det er noen spørsmål eller uklarheter er det bare å spørre.

Anonymkode: e066a...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er litt liten, men vet du om den er stretchy nok til at det går selv om den er for liten?

Aner dessverre ikke, har ingen erfaring med det selv. Hvor stor er senga, da? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den er litt liten, men vet du om den er stretchy nok til at det går selv om den er for liten?

Har det mye å si at lakenet ikke dekker helt ut til kantene av senga?

Du kan evt forlenge strikkene i hjørnene, dersom det trengs for å få lakenet til å sitte godt :)

Anonymkode: d6a2d...9c9

Skrevet

Høres da veldig svett og klamt ut å skulle sove hver natt på et tisselaken! 
Eller skal du legge det på når dere skal ha sex? 

Jeg har dobbelt frottelaken, slik at minst mulig finner veien ned til madrassbeskytteren (som kan vaskes på 40) og så bytter vi sengetøy hver uke. Om det skulle komme noen flekker på det så bryr det meg ikke! Såpass tåler jeg. Bare jeg og mannen som ser det uansett. 

Sånn med mindre du planlegger analsex i senga så synes jeg det høres hysterisk ut å bruke tisselaken for å kunne ha sex. 
Men det er nå meg, da. 

Skrevet

Vi har kjøpt en madrass beskytter, men den er helt grusomt klamme å ligge på så den ble bare noen netter før vi kastet den. Mer gris av den enn det som kommer av vanlig sex

AnonymBruker
Skrevet

Tisselaken er veldig klamt å ligge på, et voksent menneske svetter faktisk en del om natten. Anbefaller heller å ligge på et håndkle som du bare kan ta bort.

Anonymkode: 7f10d...0b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 6.3.2016 at 21.05, Thorn skrev:

Aner dessverre ikke, har ingen erfaring med det selv. Hvor stor er senga, da? 

Sengetøyet jeg bruker er 220 x 240, så da antar jeg lakenet må være samme størrelsen.

Den 6.3.2016 at 21.06, AnonymBruker skrev:

Har det mye å si at lakenet ikke dekker helt ut til kantene av senga?

Du kan evt forlenge strikkene i hjørnene, dersom det trengs for å få lakenet til å sitte godt :)

Vel, så lenge det holder seg på plass mens vi har sex, så går det fint. Takk for tips, er det enkelt å gjøre? Kommer ikke på en måte å gjøre det på. Sy på ekstra strikk, kanskje?

Den 8.3.2016 at 14.49, Juniper skrev:

Høres da veldig svett og klamt ut å skulle sove hver natt på et tisselaken! 
Eller skal du legge det på når dere skal ha sex? 

Jeg har dobbelt frottelaken, slik at minst mulig finner veien ned til madrassbeskytteren (som kan vaskes på 40) og så bytter vi sengetøy hver uke. Om det skulle komme noen flekker på det så bryr det meg ikke! Såpass tåler jeg. Bare jeg og mannen som ser det uansett. 

Sånn med mindre du planlegger analsex i senga så synes jeg det høres hysterisk ut å bruke tisselaken for å kunne ha sex. 
Men det er nå meg, da. 

Jeg burde kanskje utbrodert litt. Vi har bare tenkt å bruke det når kjæresten min er på besøk (vi bor altså ikke sammen) og så ta det av når vi har hatt sex. I teorien burde dette hvertfall funke, men vi får nå se.

Hvor har du kjøpt frottelaken da og vet du om det finnes i 220 x 240?

Grunnen til at jeg vil ha tisselaken, er at sist gang vi hadde oralsex rant det veldig mye væske ut av meg og det kom en stor flekk på lakenet og madrassen...

Den 8.3.2016 at 14.52, VinterSnø skrev:

Vi har kjøpt en madrass beskytter, men den er helt grusomt klamme å ligge på så den ble bare noen netter før vi kastet den. Mer gris av den enn det som kommer av vanlig sex

Er det kanskje mulig å ha madrassbeskytteren under lakenet eller er det dette dere har prøvd? Vi tenker sannsynligvis bare å ha det på senga mens vi har sex.

Den 8.3.2016 at 14.55, AnonymBruker skrev:

Tisselaken er veldig klamt å ligge på, et voksent menneske svetter faktisk en del om natten. Anbefaller heller å ligge på et håndkle som du bare kan ta bort.

Anonymkode: 7f10d...0b8

Som sagt, vi har ikke tenkt å ligge lenger på det enn den tiden vi bruker på sex. Men så er det om vi orker å skifte på senga etter sexen... Håndkle har vi tenkt på, så det er noe vi skal prøve neste gang. I tillegg skal vi prøve et slikt lakklaken for å se om det funker.

Takk for alle svar!

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, så lenge det holder seg på plass mens vi har sex, så går det fint. Takk for tips, er det enkelt å gjøre? Kommer ikke på en måte å gjøre det på. Sy på ekstra strikk, kanskje?

Du trenger ikke å sy engang :)

Det er bare å klippe over de strikkene som er i hjørnene, og deretter knytte fast supplerende strikk på de strikk-endene som du klippet over. Passende strikk får du bl.a. kjøpt i syutstyrsforretninger og der du kjøper gardinstoff/ andre stoff.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å sy engang :)

Det er bare å klippe over de strikkene som er i hjørnene, og deretter knytte fast supplerende strikk på de strikk-endene som du klippet over. Passende strikk får du bl.a. kjøpt i syutstyrsforretninger og der du kjøper gardinstoff/ andre stoff.

Ps Her er et alternativ til strikk (de finnes i mange forskjellige bredder) https://www.stoffogstil.no/sytilbehoer/strikk/elastikk-26mm-lys-salvie-2m

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke bare kan legge et håndkle under? 

Har du evnt sett på Ikea?

Anonymkode: aeb0e...2ec

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sengetøyet jeg bruker er 220 x 240, så da antar jeg lakenet må være samme størrelsen.

Jeg burde kanskje utbrodert litt. Vi har bare tenkt å bruke det når kjæresten min er på besøk (vi bor altså ikke sammen) og så ta det av når vi har hatt sex. I teorien burde dette hvertfall funke, men vi får nå se.

Hvor har du kjøpt frottelaken da og vet du om det finnes i 220 x 240?

Grunnen til at jeg vil ha tisselaken, er at sist gang vi hadde oralsex rant det veldig mye væske ut av meg og det kom en stor flekk på lakenet og madrassen...

Er det kanskje mulig å ha madrassbeskytteren under lakenet eller er det dette dere har prøvd? Vi tenker sannsynligvis bare å ha det på senga mens vi har sex.

Som sagt, vi har ikke tenkt å ligge lenger på det enn den tiden vi bruker på sex. Men så er det om vi orker å skifte på senga etter sexen... Håndkle har vi tenkt på, så det er noe vi skal prøve neste gang. I tillegg skal vi prøve et slikt lakklaken for å se om det funker.

Takk for alle svar!

TS

Det er det vi har prøvd ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil fraråde å ligge på lakklaken, da det blir svett og klamt nesten før du når madrassen. 

Jeg ville nok heller ligget på et stort håndkle eller mykt bomullsteppe, også fjernet det etter akten. Da slipper du å bytte på senga også. 

Anonymkode: c4c0c...158

AnonymBruker
Skrevet
Den 6.3.2016 at 20.59, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg ser etter en type tisselaken til å ha i senga. Lakenene jeg bruker er 220 x 240 og jeg finner ingen tisse-/frottelaken i denne størrelsen. Er det noen som vet hvor jeg kan finne noe lignende laken i denne størrelsen?

Grunnen til at jeg vil kjøpe dette, er for å forhindre å måtte skifte på hele senga etter sex. Hvis det er noen andre forslag til løsninger, er jeg lutter øre.

Selvsagt går det an å ha et stor håndkle, men jeg ser for meg at det er enklere å ha et laken som er spesielt designet for å ta opp fuktighet. Vi har også vurdert lakklaken fra kondomeriet, men det virker så rart å ligge på. Er dette det eneste alternativet?

Takk for tips på forhånd. Hvis det er noen spørsmål eller uklarheter er det bare å spørre.

Hva med engangs tisselaken i enkeltsengs-str? Du kan jo legge 2 stk etter hverandre på tvers over sengen?

AnonymBruker
Skrevet

"På Hansen og Dysvik får du kjøpt myke tisselaken i metervare som kan vaskes på 60 grader og som tåler tørketrommel."

Skrevet

Vet IKEA hadde store nok tisselaken til vår seng, som er 180 cm bred. 

MEN tisselaken trekker ikke til seg fuktighet, altså. Det er bare et sperrelag :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...