Gå til innhold

Lukter så vondt nedentil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her et problem jeg har slitt med ganske lenge, men jeg synes det er så flaut at jeg har ikke turt å bestille legetime. Jeg lukter så vondt nedentil, jeg dusjer hver morgen, men på kvelden lukter det skikkelig ille igjen. Bruker bare bomullstruser, går ikke i for trange bukser og vasker med intimvask. Har en baby på 10 mnd, og var slik før jeg ble gravid også. Ble ikke bedre da jeg bare vasket med vann under renselsen. Det klør ikke, ikke noe spesielt med utfloden, det bare lukter vondt. 

Noen gode råd for hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 21a08...d19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her et problem jeg har slitt med ganske lenge, men jeg synes det er så flaut at jeg har ikke turt å bestille legetime. Jeg lukter så vondt nedentil, jeg dusjer hver morgen, men på kvelden lukter det skikkelig ille igjen. Bruker bare bomullstruser, går ikke i for trange bukser og vasker med intimvask. Har en baby på 10 mnd, og var slik før jeg ble gravid også. Ble ikke bedre da jeg bare vasket med vann under renselsen. Det klør ikke, ikke noe spesielt med utfloden, det bare lukter vondt. 

Noen gode råd for hva jeg kan gjøre?

La lege eller gynekolog undersøke deg og finne årsaken og gi noe som hjelper deg.

Hos meg var det betennelse

Anonymkode: 93284...c63

• Liker 3
Skrevet

Det er nok bakteriell vaginose. Behandling fåes på resept så du må til legen for undersøkelse.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lulilelu skrev:

Det er nok bakteriell vaginose. Behandling fåes på resept så du må til legen for undersøkelse.

Vet du hva slags undersøkelse det er snakk om? GU?

ts

Skrevet

Ja det er GU. De tar en prøve av utfloden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du svarer :) da må jeg vel bare bestille meg en time snarest..

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet også med vond lukt. Kjøpte denne her (reseptfritt) og floraen nedentil ble bra over natta. http://www.pharmex.no/products/multi-gyn-actigel

Anonymkode: e0b09...377

Den der har jeg faktisk prøvd, ble bedre en stund, men så kom det tilbake. Må sikkert noe sterkere til her da..

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der har jeg faktisk prøvd, ble bedre en stund, men så kom det tilbake. Må sikkert noe sterkere til her da..

Multigyn hjelper egentlig mest forebyggende, ikke behandlende. Symptomene og og de problematiske bakteriene har en tendens til å komme tilbake. Man trenger antibiotika for å bli kvitt det, Dalacin og/eller Flagyl. 

Anonymkode: 86745...c52

AnonymBruker
Skrevet

Kan det bare være sterk svettelukt?

Lukter ikke akkurat fioler og rabarbasyltetøy her heller på slutten av dagen.

Anonymkode: 6136b...db1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...