Gå til innhold

Droppe ut pga angst og depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer om jeg dropper ut nå, fordi jeg sliter så mye som jeg gjør? Må jeg gå hele vg1 om igjen til året da?

Anonymkode: c8296...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være at du kan få innvilget permisjon. Vet ikke hvordan reglene er, men da jeg gikk 2. vgs så var det ei som hoppet inn etter et halvår, fordi hun allerede hadde gått det første halve skoleåret tidligere. Dette var yrkesfag. Ta kontakt med rådgiveren i morgen for å høre hva mulighetene er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, super-s skrev:

Kan være at du kan få innvilget permisjon. Vet ikke hvordan reglene er, men da jeg gikk 2. vgs så var det ei som hoppet inn etter et halvår, fordi hun allerede hadde gått det første halve skoleåret tidligere. Dette var yrkesfag. Ta kontakt med rådgiveren i morgen for å høre hva mulighetene er!

Tusen takk!

Anonymkode: c8296...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette er tøft for deg siden du vurderer å droppe ut. Jeg vet om flere som har delt opp årene slik at du tar fag for ett år over 2 år istedenfor. Hør med rådgiver om hva som kan være løsningen for deg. 

Håper du får hjelp av psykolog til det du sliter med, hvis ikke burde du gå til legen og få en henvisning. De fleste har vært borti en psykolog i løpet av livet, og det er virkelig ingen skam å snakke med noen for å nøste opp i ting og få sakt ting man har på hjertet.

Lykke til! 

Anonymkode: 6f2fb...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg slet psykisk, og hun fikk tredje året delt opp over 2 år. Hun sa at det var redningen for henne. Du kan helt sikkert få en slik ordning selv.

Anonymkode: a314b...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold fast i skolegangen til siste stavtak. Ikke dropp ut. Få adekvat hjelp og ha en åpen dialog med skole/lærere. Det meste kan løses selv om det ikke føles slik nå.

Anonymkode: 18ea8...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, alle sammen. Problemet er at jeg ikke har noen venner på skolen, så jeg sitter alene på do og spiser lunsjen min. Holder ikke ut lenger, derfor jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Gjør det ikke noe lettere med angst og depresjon i tillegg..

Anonymkode: c8296...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler at du trenger en pause, evt. dele et år opp slik at det går over to år, gjør det! Jeg droppet helt ut for noen år siden og er bare privatist, og alle kan si hva de vil og mene hva de vil, man må gjøre det som er best for seg selv når man har det sånn. Det er ikke lurt å droppe ut, men det høres kanskje ut som det er bedre enn alternativet :) Slike problem kan fort gå hardt utover skoleresultat, og mistrivsel og slit med skole kan gjøre problemene verre. Så mitt beste råd er først og fremst profesjonell hjelp, da er det mye lettere å komme frem til hva som faktisk er best for deg, og hvordan det best kan løses. Du har rett på tilrettelegging fra skolen din, f.eks jobbe hjemme et par timer i uka istedenfor å møte opp til hver eneste time. Så snakk med rådgiver/helsesøster og anbefaler også å få psykolog om du ikke har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, alle sammen. Problemet er at jeg ikke har noen venner på skolen, så jeg sitter alene på do og spiser lunsjen min. Holder ikke ut lenger, derfor jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Gjør det ikke noe lettere med angst og depresjon i tillegg..

Anonymkode: c8296...76b

Huff. Klem til deg :klem:

Anonymkode: a314b...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, literally skrev:

Om du føler at du trenger en pause, evt. dele et år opp slik at det går over to år, gjør det! Jeg droppet helt ut for noen år siden og er bare privatist, og alle kan si hva de vil og mene hva de vil, man må gjøre det som er best for seg selv når man har det sånn. Det er ikke lurt å droppe ut, men det høres kanskje ut som det er bedre enn alternativet :) Slike problem kan fort gå hardt utover skoleresultat, og mistrivsel og slit med skole kan gjøre problemene verre. Så mitt beste råd er først og fremst profesjonell hjelp, da er det mye lettere å komme frem til hva som faktisk er best for deg, og hvordan det best kan løses. Du har rett på tilrettelegging fra skolen din, f.eks jobbe hjemme et par timer i uka istedenfor å møte opp til hver eneste time. Så snakk med rådgiver/helsesøster og anbefaler også å få psykolog om du ikke har det :)

Jeg vil også være privatist, men har dessverre ikke råd til det. Tusen takk for gode råd og tips!

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff. Klem til deg :klem:

Anonymkode: a314b...b70

:hjerte:

Anonymkode: c8296...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...