nevneverdig Skrevet 6. mars 2016 #1 Skrevet 6. mars 2016 Var hos legen for noen dager siden pga komplikasjoner etter operasjon i kneet, og fikk Naproxen. Nå har jeg begynt å få igjen en allergi jeg har hatt i mange år, og da har legen sagt at jeg kan ta en Prednisolon om allergien kommer tilbake, slik som nå. Men kan jeg ta Naproxen og Prednisolon sammen??
Version 2.0 Skrevet 6. mars 2016 #2 Skrevet 6. mars 2016 (endret) De to sammen gir økt risiko for gastrointestinale komplikasjoner, væske-og elektrolyttforstyrrelser, samt blodtrykksøkning. Risikoen for indre blødninger i magen er 2-4 ganger økt ved bruk av NSAID(Naproxen), 2-4 ganger økt ved bruk av glukokortikoird(Prednisolon). Sammen gir de to 5-15 ganger økt risiko for mageblødninger. Endret 6. mars 2016 av Version 2.0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #3 Skrevet 6. mars 2016 2 minutter siden, nevneverdig skrev: Var hos legen for noen dager siden pga komplikasjoner etter operasjon i kneet, og fikk Naproxen. Nå har jeg begynt å få igjen en allergi jeg har hatt i mange år, og da har legen sagt at jeg kan ta en Prednisolon om allergien kommer tilbake, slik som nå. Men kan jeg ta Naproxen og Prednisolon sammen?? Ring et vaktapotek og spør. Da kan du oppgi medisinnavn og dose. Eller rinlegevakt, alternativ legen din i morgen. Dette er ikke et spørsmål for kg brukere å svare på. Anonymkode: 4b8a9...e06 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #4 Skrevet 6. mars 2016 I følge felleskatalogen så skal du være forsiktig pga økt fare for gastrointestinale komplikasjoner. Det står ikke at det er frarådet, men at du må ta visse forholdsregler, og nå kommer det også an på dosene. Naproxen bør man ihvertfall ta med mat, det hindrer risikoen for mageproblemer noe. Ev kan du ringe legevakten og spørre dem. Anonymkode: c5d3c...caa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå