Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste denne artikkelen her og bare rista på hue - http://www.vg.no/nyheter/meninger/kjoenn-og-identitet/hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha/a/23632024/

Hun beskriver ikke en ekte mann, slik jeg ser det, men en matchofyr.

Hva er din deffinisjon på en ekte mann? For meg er det faktisk en mann som tør å gå inn i et forhold, og som synes det faktisk er helt supert med pappaperm. En mann, som ikke trenger å flexe muskler, fordi han vet han er sterk nok i seg selv (mentalt). En ekte mann er rett og slett bare en person som er trygg på seg selv, og som tør å vise han er glad i sin kvinne. Men han må gjerne klare å skifte dekk og skru opp en hylle også. En ekte mann er også en person som ikke trenger å tryke andre ned for å føle seg selv bra.

Og dette er også ting jeg selv krever av meg selv ;)

Anonymkode: 3f5ad...e10

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ekte mann er en mann som tør å være seg selv, og stå for sine meninger. Må ikke nødvendigvis like pappaperm (f.eks), men ha en mening om det og stå for den. Det er ikke alle som ønsker seg unger. En ekte mann er en person som ikke trenger å trykke andre ned for å føle seg bra. Mhmm. Enig i det.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, fullførsetningen skrev:

En ekte mann er en mann som tør å være seg selv, og stå for sine meninger. Må ikke nødvendigvis like pappaperm (f.eks), men ha en mening om det og stå for den. Det er ikke alle som ønsker seg unger. En ekte mann er en person som ikke trenger å trykke andre ned for å føle seg bra. Mhmm. Enig i det.

Det er også en ekte mann ja :) Så lenge han også er villig til å høre på andres meninger. 

(frivillig barnløs dame her, så menn som ikke vil ha barn er fortsatt menn i mine øyne ;) )

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Begrepet er ubrukelig. Alle bare definerer utifra hvordan de ønsker å manipulere menn til å oppføre seg.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

En ting er sikkert om kvinner kan si hva en ekte mann er så kan menn si hva en ekte kvinne er.

Men jeg er enig alt dette ekte mann eller ekte kvinne er bare idiotisk og tullete alle menn er ekte menn og alle kvinner er ekte kvinner. 

Skrevet

Drittlei av å høre "eg e mann" på jobben, som om det fritar vedkommende for arbeidsoppgaver som å sette egen kaffikopp i oppvaskemaskinen, eller å tørke av benkene eller ta ut bosset. Forbannede mannfolk, de er bare de mest udugelige og lateste dustene jeg vet!! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Leste denne artikkelen her og bare rista på hue - http://www.vg.no/nyheter/meninger/kjoenn-og-identitet/hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha/a/23632024/

Hun beskriver ikke en ekte mann, slik jeg ser det, men en matchofyr.

Hva er din deffinisjon på en ekte mann? For meg er det faktisk en mann som tør å gå inn i et forhold, og som synes det faktisk er helt supert med pappaperm. En mann, som ikke trenger å flexe muskler, fordi han vet han er sterk nok i seg selv (mentalt). En ekte mann er rett og slett bare en person som er trygg på seg selv, og som tør å vise han er glad i sin kvinne. Men han må gjerne klare å skifte dekk og skru opp en hylle også. En ekte mann er også en person som ikke trenger å tryke andre ned for å føle seg selv bra.

Og dette er også ting jeg selv krever av meg selv ;)

En mann skal være seg selv, akkurat som en dame. Han skal drite i hva omverdnen sier er galt og riktig at han gjør fordi han er mann. Selvfølgelig er det egenskaper som er viktige at en person har for at jeg skal trives, men jeg vil ikke si at det er på grunn av at han er en mann. Dette er egenskaper jeg ser etter for å trvies med mennesker generelt og ihvertfall når jeg skal leve livet mitt sammen med et annet menneske!

Ingen har rett til å bestemme at du må "gjøre sånn" og "være sånn" for å være en "ekte mann". Det dritet der håper jeg virkelig det snart blir slutt på.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, emer skrev:

En mann skal være seg selv, akkurat som en dame. Han skal drite i hva omverdnen sier er galt og riktig at han gjør eller ikkr gjør fordi han er mann. Selvfølgelig er det egenskaper som er viktige at en person har for at jeg skal trives, men jeg vil ikke si at det er på grunn av at han er en mann. Dette er egenskaper jeg ser etter for å trvies med mennesker generelt og ihvertfall når jeg skal leve livet mitt sammen med et annet menneske!

Ingen har rett til å bestemme at du må "gjøre sånn" og "være sånn" for å være en "ekte mann". Det dritet der håper jeg virkelig det snart blir slutt på.

AnonymBruker
Skrevet

Tjæ, begrepet "ekte mann" og "ekte kvinne" er jeg litt lei av. Men jeg personlig ønsker meg jo en litt "typisk" mann. Han skal respektere meg, men han kan også ha egne meninger og stå for dem. Jeg trives best med en mann som ikke bare jatter med for at jeg skal være fornøyd. Jeg trives best med bittelitt motstand, men det skal være en balanse der også - og det skal bunne i respekt. Jeg trives best i et forhold med tradisjonell kjønnsfordeling. Men mange bruker begrepet ekte mann som unnskyldning for å oppføre seg på enkelte måter, og det samme gjelder kvinner og begrepet "ekte kvinner". Det viktigste er at man er seg selv, og så finner man forhåpentligvis noen som passer sammen med den personen du er. For min del handler mine preferanser om personlig trivsel og ikke så mye om man er ekte mann eller ei. Jeg ønsker heller ikke å forme eller endre noen til å passe mine preferanser, for det blir uverdig og respektløst.

Som brukeren Emer skrev, kan jeg ikke bestemme at noen skal være på en viss måte for å være en ekte mann. Folk har ulikt syn på hvilken type mann de ønsker seg og hva de regner som "ekte menn". Noen mener at ekte menn kan sitte barnevakt og trives med å gjøre oppgaver som tidligere var forbeholdt kvinnen - der mannen våger å være den han er, selv om det bryter med tradisjonelle ideer om en mann, mens andre tenker motsatt. Noen trives overhodet ikke i et tradisjonelt kjønnsrollemønster, og det er helt greit. Man blir ikke mer eller mindre "ekte" av den grunn. Selve begrepet irriterer meg. Men trygghet på seg selv og integritet er viktig, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: f52a9...1f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, emer skrev:

En mann skal være seg selv, akkurat som en dame. Han skal drite i hva omverdnen sier er galt og riktig at han gjør fordi han er mann. Selvfølgelig er det egenskaper som er viktige at en person har for at jeg skal trives, men jeg vil ikke si at det er på grunn av at han er en mann. Dette er egenskaper jeg ser etter for å trvies med mennesker generelt og ihvertfall når jeg skal leve livet mitt sammen med et annet menneske!

Og jeg er enig. Derfor synes jeg hele artikkelen var latterlig. 

Som person stiller jeg høye krav til meg selv om hvordan jeg behandler og respekterer mennesker rundt meg. Og jeg forventer god behandling tilbake. Respekt. Det er for meg det som er grunnlaget i alle relasjoner. Og er han tilfeldigvis av hannkjønn og liker meg like mye tilbake, så er han en ekte mann - for meg. 

Skrevet

Alle menn er ekte. Får lyst til å kjølhale folk som bruker det uttrykket der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Okapi skrev:

Alle menn er ekte. Får lyst til å kjølhale folk som bruker det uttrykket der.

Vi bør heller endre utsagnet og si "bra mann" og eventuelt "flott dame". 

Skrevet

Poenget i artikkelen er vell ikke nødvendigvis å etablere, eller hevde å ha, noen god definisjon på hva en "ekte" mann er, men at mange kvinner kanskje har urealistiske forventninger om at mannen skal oppfylle alle de tradisjonelle maskuline mønstrene, samtidig som han også skal fylle et nytt sett roller, som ikke nødvendigvis går så godt sammen med de forrige.

Jeg tror vell heller det først og fremst er forskjellige forventninger til roller som er avgjørende her. Som samfunn vil "vi" at kvinner skal ta de samme jobbene som menn, at menn skal ta mye mer ansvar hjemme, at menn skal unngå å gi "uønsket seksuell oppmerksomhet", at det skal være så liten forskjell mellom kjønnene som mulig osv. Som individer velger derimot mange kvinner menn med mye penger, makt eller status, og ender dermed ofte opp med større ansvar hjemme. Kvinner velger andre yrker enn menn, velger å jobbe mindre osv. og tjener derfor også mindre. Mange menn trives med å være hovedforsørger, mens kvinner ikke virker å foretrekke menn de må forsørge. 

Jeg tror det er her mye av kjernen ligger. Det er ikke kvinner sin feil at de foretrekker menn som fyller mange av de klassiske kjønnsrollene, og jeg tror heller ikke det er kvinner flest som klager over at menn ikke er for gammeldagse. Kanskje handler det rett og slett om at kvinner velger menn slik de alltid har gjort, mens deler av samfunnet presser andre forventninger på både kvinner og menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 ting som gjør en mann til en ekte mann

1. Han er over 180 cm høy

2. Han tjener over 1 million i året

3. Han er godt utstyrt

4. Han ser ikke på kvinne serier\filmer

5. Han Går alltid i dress

6. Han gråter ikke uansett

7. Han eier sitt eget hus og har bil

8. Han må kunne løfte 100 kg i benkpress.

9. Han må kunne ha sex i minst 30 minutter i et

10. Han må være sjef i en toppstilling.

Anonymkode: 7eca6...7f6

AnonymBruker
Skrevet

En ekte mann er en person som har en penis mellom beina og selv definerer seg som mann.

Anonymkode: c8f2b...4aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 ting som gjør en mann til en ekte mann

1. Han er over 180 cm høy

2. Han tjener over 1 million i året

3. Han er godt utstyrt

4. Han ser ikke på kvinne serier\filmer

5. Han Går alltid i dress

6. Han gråter ikke uansett

7. Han eier sitt eget hus og har bil

8. Han må kunne løfte 100 kg i benkpress.

9. Han må kunne ha sex i minst 30 minutter i et

10. Han må være sjef i en toppstilling.

11. Han lager ikke trollelister på KG.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

11. Han lager ikke trollelister på KG.

Nå er jeg kvinne.

Skrevet

Et individ som kan identifiseres som et menneske av hankjønn og som identifiserer seg som et menneske av hankjønn.

Det er en ekte mann.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...