Gå til innhold

Neglrotbetennelse :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Har betennelse i storetåa, og var med legen for 8 dager siden. Fikk antibiotika og beskjed om å bade tåa i grønnsåpevann og spøre på sårsalve hver dag. Det har jeg gjort, men tåa er fortsatt ikke bedre. Burde jeg bestille ny time/dra på legevakta? Eller pleier det å ta så lang tid? Hvilken annen behandlig kan jeg få? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
Skrevet

slik betennelse kan ta litt tid. Dette er ikke noe legevakt- sykdom

Bruk grønnsåpe ,det hjelper faktisk veldig hvis du bruker det slik legen har foreskrevet.

Skrevet

Det må nok et kirurgisk inngrep til. Snakk med fastlegen din.  

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, sjokoladeelskeren skrev:

Hei :)

Har betennelse i storetåa, og var med legen for 8 dager siden. Fikk antibiotika og beskjed om å bade tåa i grønnsåpevann og spøre på sårsalve hver dag. Det har jeg gjort, men tåa er fortsatt ikke bedre. Burde jeg bestille ny time/dra på legevakta? Eller pleier det å ta så lang tid? Hvilken annen behandlig kan jeg få? 

Er detmlike ille, ellermillemfortsatt? Hva annet ble gjort med selvebtåa?.er det skåret i?,

Ring legen i morgen tidlig og få en hastetime. Er det så vondt, rådt og ille at du ikke klarer å vente? Da kontakter du legevakt. Neglrotbetennelse kan gå over til blodforgiftning ommden ikke blir behandlet. Da blir hele foten og etterhvert leggen rød og hoven, så dette er ikke til å ta lett på. Er det bare tåa? Da er blodforgiftning ikke til,å være redd for enda. 

Legevakt er der for ting som ikke kan vente på en fastlegetime.,

Anonymkode: f3243...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...