AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Skrevet 5. mars 2016 Barnet på 18 år: «jeg søkte videre bidrag via Nav, jeg – istedefor privat avtale, for da veit jeg at jeg får enda mer penger enn nå» Forelder: « Men du veit kanskje at siden du jobber som du gjør nå i tillegg til skola, så vil du mest sannslynlig få mye mindre enn du mottar nå?» Barnet: « Nei, for om jeg ikke jobber, får jeg mye mer – og det er jo dritdeilig å slippe den helgejobben og sommerferiejobben.» Forelder: « Men du har jo likt den sommerjobben innmari godt i tre år nå?» Barnet: « Joa, men trenger jo ikke jobbe når jeg bare kan få…Bo hjemme, chille’n med games, snus og snop.» Forelder: " Men du sleit jo skikkelig med å få de to jobbene - skal du liksom bare si opp nå da? Har du fulgt med i nyhetene om hvor vanskelig det er å få seg jobb nå eller?" Barnet: " Trenger jo ikke de jobbene nå lenger da - veit at jeg kommer til å få mye bidrag:" Jippi - Anonymkode: ccbcb...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #3 Skrevet 5. mars 2016 Stakkars foreldre til sånne ungdommer. De blir vel boende hjemme hos mamma og pappa fordi de ikke har råd til å skaffe seg sitt eget. Anonymkode: 2838a...245 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Skrevet 5. mars 2016 Får jo bare penger i ett år til vgs er ferdig da, om det er bidrag fra den andre forelderen du mener. Ellers får du vel bare begynne å forlange betaling for at ham bor hjemme, ikke gi tilskudd og kreve at han gjør noe for fortsatt å ha tak over hodet. Men tenker også at det har sviktet noe i oppdragelsen. Anonymkode: 1e80c...bbe 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Skrevet 5. mars 2016 La meg gjette; du er stemor til denne 18-åringen? Anonymkode: 087e2...29c 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette; du er stemor til denne 18-åringen? Anonymkode: 087e2...29c Applaus for at du går rett i strupen på stemødre... Anonymkode: 59a23...58b 18
MapleSirup Skrevet 5. mars 2016 #7 Skrevet 5. mars 2016 Forelder: "Lykke til på hybel. Du har 3 måneder på deg." 23
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #8 Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, MapleSirup skrev: Forelder: "Lykke til på hybel. Du har 3 måneder på deg." Hadde nok sagt det om det var meg barnet hadde bodd hos. Anonymkode: ccbcb...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Det blir ikke bedre om ingen forklarer han hvordan ting fungerer. Men det virker som at foreldrene selv ikke har peiling på hvordan det fungerer. Finn frem fakta. Hvor mye får han fra NAV vs jobb. Vis han tallene. Anonymkode: 9d5bf...611 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette; du er stemor til denne 18-åringen? Anonymkode: 087e2...29c Kanskje ts er mann? Anonymkode: 2838a...245 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Ehh....BARNET???? 18 åringer er VOKSNE. Anonymkode: 38349...16a 5
Mearrasámi Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet på 18 år: «jeg søkte videre bidrag via Nav, jeg – istedefor privat avtale, for da veit jeg at jeg får enda mer penger enn nå» Forelder: « Men du veit kanskje at siden du jobber som du gjør nå i tillegg til skola, så vil du mest sannslynlig få mye mindre enn du mottar nå?» Barnet: « Nei, for om jeg ikke jobber, får jeg mye mer – og det er jo dritdeilig å slippe den helgejobben og sommerferiejobben.» Forelder: « Men du har jo likt den sommerjobben innmari godt i tre år nå?» Barnet: « Joa, men trenger jo ikke jobbe når jeg bare kan få…Bo hjemme, chille’n med games, snus og snop.» Forelder: " Men du sleit jo skikkelig med å få de to jobbene - skal du liksom bare si opp nå da? Har du fulgt med i nyhetene om hvor vanskelig det er å få seg jobb nå eller?" Barnet: " Trenger jo ikke de jobbene nå lenger da - veit at jeg kommer til å få mye bidrag:" Jippi - Anonymkode: ccbcb...9ba Og folk lar slike bo hjemme hos seg uten å kreve at de skal bidra med noe som helst? Der jeg kommer fra hadde "ungen" blitt kasta på huet og ræva ut fra hjemmet. 7
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ehh....BARNET???? 18 åringer er VOKSNE. Anonymkode: 38349...16a Juridisk sett ja.
xinnia Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 9 timer siden, O.G. skrev: Folk får de ungene de fortjener. ikke sant ;-) Har man ikke lært poden folkeskikk innen fylt 18 år, så kan man bare takke seg selv.. 5
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2016 #15 Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, xinnia skrev: ikke sant ;-) Har man ikke lært poden folkeskikk innen fylt 18 år, så kan man bare takke seg selv.. Det er faktisk sånn, og en 18 åring skulle fått med seg at man bør tviholde på jobben sin i disse tider, selv om man får mindre penger enn hva barnebidraget fra far og mor hadde utgjort. Kortsiktig spinning, girt kortsiktig vinning.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #16 Skrevet 5. mars 2016 Hvorfor er det snakk om barnebidrag i det hele tatt uansett? Hvis barnet bor hjemme? Anonymkode: 8ff91...7bb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #17 Skrevet 5. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det snakk om barnebidrag i det hele tatt uansett? Hvis barnet bor hjemme? Anonymkode: 8ff91...7bb Fra den andre foreldren. Anonymkode: 80c84...81d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #18 Skrevet 6. mars 2016 Hvilket forhold har du til 18-åringen, ts? Hadde jeg vært forelder til den ungen hadde han blitt fratatt alt av spill, snus og snop. Hadde også bedt den betale bidrag for å bo hjemme. Og selvsagt forklart at den ikke får lov til å gjøre som den vil og snakket hål i huet på den til den forstod hvor idiotisk slik tankegang er. Nå håper jeg ikke at jeg får en slik 18-åring selv sa Ellers kan det faktisk være at den har depresjon eller at det er noe annet som plager den. Derfor er det også viktig å finne ut om den sliter før en begynner med første avsnitt. Anonymkode: 40626...5e2 1
Gjest Blomsterert Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 Den Saturday, March 05, 2016 at 11.28, AnonymBruker skrev: Barnet på 18 år: «jeg søkte videre bidrag via Nav, jeg – istedefor privat avtale, for da veit jeg at jeg får enda mer penger enn nå» Forelder: « Men du veit kanskje at siden du jobber som du gjør nå i tillegg til skola, så vil du mest sannslynlig få mye mindre enn du mottar nå?» Barnet: « Nei, for om jeg ikke jobber, får jeg mye mer – og det er jo dritdeilig å slippe den helgejobben og sommerferiejobben.» Forelder: « Men du har jo likt den sommerjobben innmari godt i tre år nå?» Barnet: « Joa, men trenger jo ikke jobbe når jeg bare kan få…Bo hjemme, chille’n med games, snus og snop.» Forelder: " Men du sleit jo skikkelig med å få de to jobbene - skal du liksom bare si opp nå da? Har du fulgt med i nyhetene om hvor vanskelig det er å få seg jobb nå eller?" Barnet: " Trenger jo ikke de jobbene nå lenger da - veit at jeg kommer til å få mye bidrag:" Jippi - Anonymkode: ccbcb...9ba Noe helt feil med overskriften her. Dette handler ikke om griskhet,det handler om veldig lav moral.
Kattugla Skrevet 6. mars 2016 #20 Skrevet 6. mars 2016 Jeg ville ikke heller kalt tenåringen "grisk", men svært egosentrisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå